• nublu

Vita hem del 6

Äntligen av med äckelomhemtentan! Hoppas att jag slipper komplettera den!

Inredning: Jag är helt lost när det gäller vardagsrummet. Måste ha nya gardiner, kuddar och filtar. Men i vilken färg? Gah!

Nu ska jag åka till Posten och inhandla middag!

• nublu

Juliah: Tack för tipset om La Redoute, ska kolla där. Har ingen aning om vad jag vill ha för färger, rosa eller turkos är jag lite sugen på. Eller ljusblått. *suck*

• nublu

Grattis Fru Puffen!

Juliah: Tack för hjälpen!

• nublu

Kajsa: Ta det lugnt och vila! *beordrar*

Mimma: Betong är hyfsat billigt, du får börja gjuta krukor eller nåt.

• nublu

Grattis till ettåringen!

Sylt: Sanslöst fräcka människor det finns!

Malin: Duktig du är som målar!

Ni som gillar Lasselitens trummor: De är från Aspegren of Denmark. Har själv julpynt från dem i form av två julstrumpor och två julstrutar. *urk* Är så less på julsaker!

Själv ska jag städa idag. Är så trött på kaoset som bildats medan jag tragglat skoluppgifter hela december och jul o nyårshelg. Och i morgon är det Formex! *lycka*

• nublu

Just det, Forma Rum i Tranås hade trummor kvar i lördags och det var halva priset på dem. *äckla* Någon som är desperat och vill att jag ska handla?

• nublu

Juliah: Tror de kostar runt 25 kr på rean.

Lasse: Ja, vad skulle ni göra utan mig? Sitta här som fågelholkar? Det tror jag inte, ni brukar ha bättre koll på läget än mig!

• nublu

Lasse: Tror de fanns i två eller tre stl. Jag köper väl på mig ett gäng så får ni ha huggsexa om dem sen.

• nublu

Lugn, lugn flickor! Ni får lära er att dela rättvist! *ser sträng ut* Jaja, jag åker och handlar så får ni dela upp bytet sen.

• nublu

Ägaren av affären kommer inte tro att jag är riktigt klok.

Svar på tråden Vita hem del 6