Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger

Vita hem del 6

Hej... och tack för svaren igår. Anledningen till att jag valt det hörnet är att då ser jag spjälsängen från min säng och över det andra hörnet är det ett takfönster. Men tack för att ni försökte..

• MildaMaränger

usch idag är det deppigt här.. är så sugen på att radera bloggen, hoppa av FL och aldrig mer bryr mig om inredning... ni gör så fint allihop och jag är så avis... men jag orkar inte bry mig om hur det ser ut hemma Gråter

• MildaMaränger
    mimmi006 skrev 2008-01-23 20:29:47 följande:
    Det är klart att man vill se sängen,, då förstår jag! Lite tyg mellan trapp och säng då? Går det eller är det svårt med snedtak?
    jag fick ett tips i bloggen så jag ska prova med det... det blir nog ett tunnt linnetyg isåfall
  • MildaMaränger

hej allihop

tack för tröstande och peppande ord. Ska köra en liten mysrunda till danmark i helgen, massor av maileg, HD och annat fint... billiga snittblommor har de också!

Idag ska jag på det LÄSKIGA  Ultraljudet. Ja, hälften av er vet ju varför det är läskigt... Men jag hoppas på att det kommer att gå bra, för det kan väl inte hända igen??? Vi har iaf bestämt oss för att kolla viket kön det är.Ett gemensamt beslut, så det känns bra!

• MildaMaränger
    Camilla R skrev 2008-01-24 12:06:52 följande:
    Vad kul att åka på en mysrunda till Danmark -det låter toppen!Ultraljudet är ju också mysigt och den här gången så kommer det att gå bra. (Om inte annat så säger sannolikhetsläran det) Vi tog också reda på kön på ultraljudet (vi gjorde ett extra bara därför och det var min sambo som var den drivande) jag tyckte det kändes jättebra att kunna prata om honom istället för den/det, tyckte att det blev lite personligare. Spännande! Jag är ju helt övertygad om att du skall få en kille -men så har man ju ganska bra odds i en sån här fråga. Kram och Lycka till!
    hihi och jag som tror på tjej..men bara för att jag tror det så kommer det bli en kille haha
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 12:10:19 följande:
    MM: Håller tummarna och är säker på att det kommer att gå jättebra. Kram
    Tack söta!
  • MildaMaränger
    Peak skrev 2008-01-24 12:17:46 följande:
    Kul Jag funderar på det eller IKEAs Liatorp:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087072MM - håller tummarna för ul! Vi tog också reda på kön, jag var jättenyfiken! Och som Camilla sa det är lättare att förhålla sig till den därinne!Jag och min sambo pratade om detta häromdagen då vi har ett par kompisar och hans bror och fru som varit på UL nyss och ingen tog reda på kön. Den ena parten i varje par ville inte veta, det ska vara en "överraskning". Vi kom fram till att det är en överraskning man får reda på vid UL! Vid förlossningen skiter man i könet totalt (iaf vi) jag glömde t.o.m bort att "kontrollera" så att det verkligen var en kille Överraskningen då är själva bebisen och förlossningen. Så att ta överraskningen och stilla nyfikenheten vid UL:et ser jag som bättre (ingen får ta illa upp nu!!) Bara så som JAG ser det. Men innan man har fått barn vet man ju inte det - då tror man kanske att det blir grejen vid förlossningen!?Och vad ska jag säga förresten...det kanske blir mer av en överraskning om man INTE tagit reda på könet? Det får ni som inte har gjort det svara på För mig var det inte så iaf!Sorry långt...
    tack! det låter som att jag tänker lika! Man kommer ju att vara såååå glad ändå!
    Måste hoppa in i dushen nu.... kraaaaaaaam
  • MildaMaränger
    Ninizen skrev 2008-01-24 12:27:46 följande:
    Lycka till!!! Vi tog också reda på könet. Ångrar inte det en sekund. Måste ju hinna inreda INNAN barnet kommer. Sen orkar man inte
    Tack!

Nu ska jag hoppa in i duschen så jag känner mig lite fräsch... dagen då jag får evta vad det blir till ära
  • MildaMaränger
    Ninizen skrev 2008-01-24 13:06:28 följande:
    Har hittat lite skrivbord på blocket som ska målas såklart!! Vilket är snyggast?1.  www.blocket.se/vi/14875514.htmwww.blocket.se/vi/14926664.htmwww.blocket.se/vi/14654427.htmälp!
    jag gillar den här stilen bättre.... http://www.blocket.se/vi/14831714.htm?ca=23_3_s

annars tycker jag att 2 var finast..

ett tips är att söka på rdet avlutat... då får man upp fiiiiiina saker
  • MildaMaränger

hej hopp

Allt såg bra ut! Blev flyttad en vecka bakåt så nu ser det ut som att det kan bli BB den 30 juni istället. Den lille krabaten ville inte avslöja om den var en flicka eller pojke. Den ville knappt rubba sig alls. Den låg med huvudet uppe vid naveln, rumpan ner vid ljumsken och fötterna uppe mittemot huvudet. som ett V hihi...

Gick en runda på stan och hittade en massa sött men kunde hålla mig från att shoppa.. funderar däremot på att köpa skötväska i morgon som jag hittade på 60% rea. En jättefin rosa från burberry.. skötväskan kan väl vara rosa även om det är en kille. Eller?
Svar på tråden Vita hem del 6