Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Nu glömde jag ju några...
    butiken Brukadesign -där finns det ALLTID något att köpa
    Vid PUB-huset ligger butiken berry (www.berrydetails.se) som kan ha en del mysiga saker och går man vidare på Drottninggatan så ligger butiken Årstiden (www.arstiden.nu/)

• Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-17 19:16:47 följande:
    Jag instämmer på alla punkter ! Blev sugen på att åka till Nacka BV efter äntligen hemma också....
    Där har jag gått förbi under många barnvagnspromenader, men jag har faktiskt aldrig varit inne i butiken, skamvrån nästa, eller?
  • Camilla R
    Lisa1981 skrev 2007-12-18 10:02:54 följande:
    Här kommer lite bilder från vardagsrummet
    Kanonsnyggt. Det ovala bordet passar perfekt!!
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-18 23:46:44 följande:
    Är det någon i tråden som har Peugeot´s Salt & Pepparkvarn?Dom ska ju tydligen vara dom bästa av dom alla. Men hittar ingen pris på dom. Någon som vet?
    Jag har deras pepparkvarnar -en för vitpeppar och en för svart. Efter att ha provat "mängder" av olika varianter/modeller så beslöt jag mig för att prova denna och ja, det stämmer. Den är helt enkelt bäst!!
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2007-12-19 11:14:42 följande:
    Vad är det för kvarna ni pratar om? Någon som vill länka?
    Vi pratar om pepparkvarnarnas rolls royce Peugeot
    Test finns här: images.google.se/imgres&imgrefurl=www.smartson.se/test/hushall/pepparkvarnar.htm%3Fpartner%3D1%26ref%3D4myhome&h=120&w=40&sz=3&hl=sv&start=23&um=1&tbnid=x41St88XYjY5GM:&tbnh=88&tbnw=29&prev=/images%3Fq%3Dpeugeot%2Bpepparkvarn%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2007-12-19 12:19:30 följande:
    Oj...det fanns ju lite olika...jag googlade också och då kom det upp massa bilder på olika peugout kvarnar. Jag skulle vilja ha sånna traditionella fast höööööga! Gärna vita...eller svarta...Vad har du för några???Vi funderar på att ge svärfar batteridrivna kvarnar i julklapp. Det ska inte vara dyrt!!!Men ge gärna förslag på några som är prisvärd, ser bra ut och funkar bra!Ska även köpa till salt o peppar såklart. Packa in lite fint i cellofan.-Allt för att det ska se finare ut för ögat än vad han kanske tycker att det är å få.(lite svår gubbe att handla till!)
    Jag har modell "paris" och jag tror att jag har höjden 23 cm. Jag har en i ljus björk (för vitpeppar) och en i mörkt brunt (nästan svart) (för svartpeppar) Någon kvarn för salt har vi inte, har inte tyckt att det behövs. Använder "vanligt" salt eller flingsalt (som ligger en liten skål från bruka brevid spisen)
    Har tyvärr inga andra förslag -då jag ju tycker att vi har den bästa -har haft så otroligt många som mer "förstör" pepparen än mal den.
    Men ClasOlhson tror jag har en kul batteridriven kvarn, med lyse, fast vid närmare koll så kostar den visst också en slant. www.clasohlson.se/Product/Category.aspx
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-12-20 12:30:13 följande:
    vad ska jag skriva på lapparna till fröknarna? "Tack för den här tiden" - det låter ju som nån ska dö?? Vad skulle ni skriva?Och måste man ge barnen ngt när man slutar på dagis tycker ni?
    Ett God Jul och tack för en trevlig/rolig hösttermin kanske är lagom.
    Jag har faktiskt aldrig varit med om att barnen fått något av någon förälder inför jullovet -det skulle bli oerhört mycket fika från alla i så fall. Så det tycker i alla fall jag att du kan hoppa över. Men ett tack till personalen är alltid uppskattat.
  • Camilla R
    Malwa skrev 2007-12-20 12:50:00 följande:
    Hej tjejer, skriver här för här vet jag att vi bryr oss om varandra och här kan man få tröst!Vet inte vart jag ska börja, ser knappt att skriva mellan tårarna som trillar! igår kunde det gått riktigt illa för en av mina allra bästa vänner och hennes familj.De hade varit i sthlm och hälsat på goda vänner och vid halv ett tiden på kvällen ska de gå till bilen och åka hem.Och vad händer? jo värsta tänkbara såklart, en bil kommer och kör rätt in i familjen, så vännen min flyger in i ett skyltfönster, sambon får upp sonen ur barnvagnen men är så chockad att han senare inte kan berätta om vagnen vält, eller om han tagit upp bebisen ur vagnen eller från marken, nu slutade historien hyfsat lyckligt i allafall med ett avslitet ledband i ena knät på min vännina. Jag bara ryser och gråter när jag tänker på vad som egentligen kunde hänt!Förlåt att det inte handlar om inredning idag, men finns inte ork!
    Men fy så hemskt, jag blir arg bara jag tänker på allt som kan hända. Kram på dig
Svar på tråden Vita hem del 6