Lynn84 skrev 2007-12-19 12:19:30 följande:
Oj...det fanns ju lite olika...jag googlade också och då kom det upp massa bilder på olika peugout kvarnar. Jag skulle vilja ha sånna traditionella fast höööööga! Gärna vita...eller svarta...Vad har du för några???Vi funderar på att ge svärfar batteridrivna kvarnar i julklapp. Det ska inte vara dyrt!!!Men ge gärna förslag på några som är prisvärd, ser bra ut och funkar bra!Ska även köpa till salt o peppar såklart. Packa in lite fint i cellofan.-Allt för att det ska se finare ut för ögat än vad han kanske tycker att det är å få.(lite svår gubbe att handla till!)
Jag har modell "paris" och jag tror att jag har höjden 23 cm. Jag har en i ljus björk (för vitpeppar) och en i mörkt brunt (nästan svart) (för svartpeppar) Någon kvarn för salt har vi inte, har inte tyckt att det behövs. Använder "vanligt" salt eller flingsalt (som ligger en liten skål från bruka brevid spisen)
Har tyvärr inga andra förslag -då jag ju tycker att vi har den bästa -har haft så otroligt många som mer "förstör" pepparen än mal den.
Men ClasOlhson tror jag har en kul batteridriven kvarn, med lyse, fast vid närmare koll så kostar den visst också en slant.
www.clasohlson.se/Product/Category.aspx