• LCroft

Vita hem del 6

lillafruluva: Hmm... hon är så liten. Då var det värre, ingen välling, ingen mjölk. Kokt potatis och morötter som du mosar i kokvattnet, osötade kex. Måste fundera en liten stund, vad mera kan man ge dem.

• LCroft

Lisa: Underbara bilder! Söt liten tomte Jättefin form du fick på hjärtanen. Har du bundit kransen själv? Vill också ha ett fint skåp

• LCroft

Lisa: Skönt att höra att du är ett proffs Då behöver man inte ha sån ångest för sina egna!

juliah: Eldkorgen? Var den till julklapp åt maken? Annars hade den varit så fin att ha på utomhus....

• LCroft

Lisa: Eller få en enorm hög med beställningsjobb över dig

• LCroft
    lasseliten skrev 2007-12-05 13:46:40 följande:
    tack LinaoMatilda! Jo, innan jag glömmer...Juliah och Kajsa, ni som har bundit stora fina kransar...en vän till mig har hängt en stoor krans i taket vid deras entré. Jättefint! Bilder finns i hennes blogg!villabjorkebo.blogspot.com/2007/12/en-ide.htm...
    Vilken underbar krans!
    JeaJea skrev 2007-12-05 14:17:48 följande:
    Mimmi: Jag gillar ju själv rena mosskransar bäst, med en hasselgren och vita pärlor på, taklök kanske eucalyptusbär eller några andra grå småkottar. Väldigt enkla och rena. eller så ska det vara riktigt juliga med äpplen, korallkornell, kanel, stjärnanis och kottar. Spraya på limspray och häll på låtsassnö eller pärlemo- eller silverglitter (små flingor) så de blir frostiga. Hd stjärnan från förra året är snyggast om det var toppstjärna till granen du letade efter. 
    Tack för alla bra tips Roligt att se dig i tråden igen! Den allergiska reaktionen lät ju inte bra, har du reagerat på tvättmedel innan också?

Jättefina kransar Kajsa och juliah visat!
  • LCroft

Missade mig idag när jag band grankransen, nu kliar det så jag håller på att bli tokig på händerna, fast jag gnuggat och tvättat som besatt. Nåja, det går väl om så småningom.

Hittade du juliah nån lykta?

• LCroft

Godmorgon, eller nåja, morgon och morgon har ju nog varit uppe en stund redan

Så spännande med fler som ska ev vara med i tidningar

Här regnar det, vi som hade det så fint med snö, nu är det slaskigt och halt.

Funderar på att knyta 6 stycken mindre kransar att hänga på matsalsstolarna, men det är ju så många, orkar jag? *lat* Tror jag ska fundera på det ännu nån dag, kanske orken infinner sig senare

• LCroft

juliah: Det var ju också en bra idé Fast en sån som jag gjorde igår till skåpet tog inte länge att göra, bara som sagt jag som är lat. Ska fundera på saken Skrattande

malins: Hoppas du mår bättre idag gumman!

• LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 09:18:55 följande:
    LCroft: Samma här, vad gäller vädret alltså. Var nyss ut och hissade flaggan (lite sent kanske men bättre sent än aldrig ) och fy vad lerigt och eländigt.
    Oj, vi har inte hissat flaggan heller! Mannens jobb inte mitt
Svar på tråden Vita hem del 6