Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-12-14 19:18:18 följande:
    hihi den där klämkäcka trubaduren suger när man är trött eller ligger å mår illa ... JAG LOVAR!!
  • gemelli
    numberone skrev 2007-12-14 19:23:43 följande:
    Såna söta bänkar i modell större hade man ju i skolan när man var liten.... å klädde med så fint papper.... rosa med hästar
    Jaaaa man hade papper i bänken, sen ville jag oxå alltid ha samma papper på alla mina böcker kommer jag ihåg, sååå allt var fint
  • gemelli
    numberone skrev 2007-12-14 19:34:40 följande:
    NAJS!!! den var inte dålig....
    jaaa den är såååå liten så dom lär väl tappa bort den inom en vecka
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 19:40:07 följande:
    Åh, nu kunde jag inte hålla mig så jag gick upp och började slipa.Allt gick bra tills det började lukta bränd el. Har två knasiga adventsljusstakar i golvfönstren i det rummet jag var i plus en  arbetslampa. Och så slipmaskinen. Kunde inte lista ut vilket det luktade ifrån så jag blev rädd och fick sluta . Måste ha maken att titta på det då han kommer in. Visst tycker ni att man bara behöver rugga upp ytan? Det är ju en hel del med märken efter användning. Men att börja spackla igen alla små hack så är ju ett jättejobb. Man får ju liksom spackla hela pulpeten då.... Och det får väl synas att den varit i användning? Bara den är bra målad??? Just nu känns det iaf fel att försöka få den helt jämn och fin. Lite av charmen försvinner ju annars....  Eller vad tycker ni? Hur skulle ni göra????
    Jag skulle nog oxå ta bort all färg...
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-12-14 20:44:22 följande:
    Jag har ett likadant fast i rött... i verkligheten är de inte alls lika fina som de "riktiga" zinkhusen, tycker jag!! Å andra sidan är de bra mycket billigare..,
    mimmi006 skrev 2007-12-14 20:45:48 följande:
    Oj, det gällde visst inte på nordljus ! Vad dyra de var där
    Men om jag fattar det här rätt så är dom på nordljus inte dom "riktiga"? i vilket märke är dom i då?
    Menar du att dom vita inte är lika fina i verkligheten som dom är på bild?
  • gemelli
    Lisa1981 skrev 2007-12-14 21:03:55 följande:
    God kväll mina vännerHoppas att dagen har varit bra.Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???www.vitarummet.se/mobler/gallery.aspördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innanwww.englesson.com/catalog.aspördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida. Sist har vi elviras värld bordetwww.elvirasvarld.nu/p-svanhild.phpFördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari. Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten
    Är själv inte sååå förtjust i ovala bord

Jag skulle ha valt 3:an
  • gemelli
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 21:41:52 följande:
    Har inte sett att de heter något speciellt, men det är ju Walther & Co som gör dem. De finns bl.a. i elsashem som Mori pratar om.
    Jaha tack,men dom var juuuu mycket mycket billigare Fundersam
Svar på tråden Vita hem del 6