Vita hem del 6
Jag har min kvar och det verkar som det kommer förbli så efter diverse sööööta kommentarer från er tjejer!!!
Nu ska jag umgås med mannen min...eller pojkvännen min *fniss*
Han är ju inte min man ännu!
*gud så löjligt det känns att säga pojkvän om någon man har barn med, fast lite uppiggande endå!*
Tack tjejer för en roooolig kväll!!!!
Puss på er!
God dagens!
Jezzzica
Våran son leker över hela lägenheten, helst på rummet kvällstid.
Jag är ingen sån där mamma som plockar på kvällarna för att rummet ska vara fint dagen efter. *slarvmaja* Men det ska bli skärpning med det nu!
Jag vet inte om Colin har så överdrivet mkt saker egentligen. Visst blev det mer nu efter den här julen. Han leker med allt eller lite på en och samma gång så jag tar inte fram åt honom.
Däremot så är jag rätt noga med att var sak har sin plats i lådorna. Jag rensar ut små skit när det gått sönder osv. Hans leksaker har alltid varit lätt tillgängliga även om de ligger i lådor eller korgar. I hans nuvarande rum så har vi konsoll hyllor (de stora från ikea) monterade i hans höjd på rad. Alltså, som en lång lekbänk som täcker hela ena väggen. Det är det bästa jag gjort i hans rum. Där står det saker han leker med på plats eller så tar han ner det till golvet. Ena delen är ett kök med en rostfri bunke ner sänkt som en disk ho osv....
Under har var en leklåda med lego och i bokhyllan på nedersta plan han hans andra korgar stått. Allt i lagom höjd för honom. Och som sagt var. Vi har inte haft så mkt stora leksaker och grejor i huvudtaget fören nu. När han funnit intresse för vissa grejor.
T ex bilarna..då kunde vi inte låta bli att köpa et bilgarage i julkapp. Och så fick han en bondgård och det tar också en del plats.
Men....hur eller hur, kan jag varmt tipsa om "lekbänken" det har varit suveränt. Och fint när man kunnat ställa upp leksakerna så de syns.
Tack för alla komplimanger ang. mina fönster!
Hej alla!
Hinner inte läsa igenom idag. Sista dagen i lägenheten och jag måste röja reält.
Diska, tvätta det sista, packa mer och få ordning bland allt.
Mitt i alltihop ska vi in till stan och handla inför Colins treårs kalas på tisdag.
(blir stor kille då)
Behöver hjälp med en grej.
Colin slutar på sitt dagis den 30 jan.
Vi känner att vi vill ge barnen något som ett litet minne eller liknande.
Det låter kanske konstigt...
Vi har haft det super på dagiset och personalen har varit underbar. De fullkomligt älskar Colin. Med tårar i ögonen står vi och pratar om sista dagen.
Vi vill egentligen inte alls att han ska sluta där men flytten kräver det. Det tar verkligen emot i våra hjärtan att behöva ta honom från sina bästa kompisar.
Jag funderade lite på om vi skulle ge dem en bok. En bok som dem alltid har där. De flesta andra böcker är ju vara lånade av bibblan. Pedagogerna ska få varsin blomma.
Har ni nått annat förslag på bra sak att ge dem?
Överös mig med tips! Jag ska ju som sagt var shoppa idag så handlar jag allt då.
Vore tacksam för svar....!
En fråga till!
När man ska måla spont osv. kan man använda sig av bara grundfärg då?
Grunden är alltid mkt snyggare tycker jag....