• Lynn84

Vita hem del 6

Vicka81 skrev 2008-01-16 22:22:07 följande:
    Måste säga att jag saknar min skatt som pres...
    Då tycker jag du ska byta tillbaka!

Jag har min kvar och det verkar som det kommer förbli så efter diverse sööööta kommentarer från er tjejer!!!
  • Lynn84

Nu ska jag umgås med mannen min...eller pojkvännen min *fniss*
    Han är ju inte min man ännu!

*gud så löjligt det känns att säga pojkvän om någon man har barn med, fast lite uppiggande endå!*  Skrattande

Tack tjejer för en roooolig kväll!!!!

Puss på er!

~Mamma till Colin, snart 3! och bebis i magen~ :0)
  • Lynn84

God dagens!

jezzzica skrev 2008-01-17 10:17:54 följande:
    knyttis: vilket underbart rum han har lillkillen! jag sa från början att jag gillar inte att barn har för mkt leksaker. Gissa vem som har ett berg av leksaker!?? men han har fått ungefär 90% i present eller kanske 80% men vad skall man göra?? man kan ju inte slänga presenter? Jag är sådär feg av mig att jag "vågar" inte säga till att det och det får ni köpa och absolut inte det och det.... känns som de blir sårade då (far och morföräldrar) så E's rum är inte alls som jag har tänkt mig möbler och liknande är ju vad jag bestämt, eller vi bestämmt men sedan är det leksaker högt och lågt...någon som har ngt tips??malwa: jag håller med, jag är ganska så dålig på att skriva till och från men jag är inne och läser varje dag. Känner att har jag inget att säga har jag lite svårt att slänga in ngt gärna fyndigt men roligt och skönt att ni finns här. Skall nog börja skriva lite oftare!camillaR: pizzabullar låter onekligen spännande!! kanske man skall försöka sig på, jag har bara en gammal tråkig hushållsassistent som står i ett skåp.. får vänta tills efter jag pluggat klart och vi har "fått" ett hus som man kan ställa saker framme utan att det ser för belammrat ut.juliah: vilket gästhus! där hade man kännt sig som hemma ju jättefint verkligen..hmm hoppas jag inte missat ngn nu.skall iväg till min pappas hus och fixa och måla lite inför hans försäljning. Är faktiskt roligt att han tycker att jag gör ett så bra jobb att han vågar anförtro mig det! han är så otroligt ohändig!!ha en bra dag allihopa!
    Jag vet preics vad du menar med leksaker högt och lågt! Nu har vi ju en treåring här hemma så då är det inte lika lätt att bestämma. Sen har hans egna intresse för saker och ting tagit fart och det är så charmigt att man inte kan låta bli att köpa en bil för mkt eller ligo i massor.

Nu till nya rummet kommer vi ha en stooor kista. (hoppas den fåt plats) Locket kommer få "förankras" i taket med rep och krokar. Alltså, kocket kommer alltid vara öppet, annars vet man inte vad som händer de små fingrarna. Där i ska han få ha antingen alla leksaker som är för anskrämliga eller så blir det till hans utklädningskläder/gossedjur.
    Vi ska köpa MASSA förvaring till rummet. Anntingen korgen Agen (?) från Ikea eller den träbacken som bl a Juliah har till Noell.

En ide´vi har till C´s rum är att köpa den låga bokhyllan från Markörserien och måla vit. Det är den hyllan med massa stora fack. Där borde de vita korgarna gå in.

Hoppas du fick några tips eller jag kanske bara svammlar! Flört
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-17 12:32:13 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php snälla Lina! Jag blir löjligt glad av alla kompliamnger, nästan bättre än godisNu är övervåningen städad och vi ska bege oss ut i blåsten. Ska se om jag kan släpa hem ett gammalt fönster jag fått av grannen, om det nu är fint.Om ni hade ett gammalt fönster över, vad skulle ni göra med den då?
    Vi gör ofta speglar av fönsterna. Ett tag skulle alla ha avlutade fönsterspeglar men nu är det fint när dem är shabby i sig själva eller fint målade i vitt.
    Såg du bröllopspresenten vi gav bort i sommras?
    Det var visserligen ett gammalt kyrkfönster, men ideén - vi skrev ett budskap i spegeln och det blev en mycket uppskattad present. Håller på att göra en sån spegel till mig själv nu som vi ska ha i hallen.

Jag har också gjort om ett litet litet fönster till tavel ram. Pyntade med ett hjärta i ståltråd och pärlor.

Kan lägga upp bilder om en stund...
  • Lynn84
    Sylt skrev 2008-01-17 12:57:25 följande:
    Jag vill också ha ett gammalt fönster *surar*. Vill inte ha speglar i, mer som ett stileben. Finast tycker jag det är om man har ett riktigt stort som man använder lite som rumsavdelare. Annars lutat mot väggen, antingen fr golv el fr byrå/bord. Hänga/ställa lite fina saker bredvid/framför. Heeeelt klart o tydligt, eller....
    Så är också jätte fint att göra. T ex ställa ett fönster på en byra och ha lite fina saker framför...
  • Lynn84

Jezzzica

Våran son leker över hela lägenheten, helst på rummet kvällstid.

Jag är ingen sån där mamma som plockar på kvällarna för att rummet ska vara fint dagen efter. *slarvmaja* Men det ska bli skärpning med det nu!
    Jag vet inte om Colin har så överdrivet mkt saker egentligen. Visst blev det mer nu efter den här julen. Han leker med allt eller lite på en och samma gång så jag tar inte fram åt honom.

Däremot så är jag rätt noga med att var sak har sin plats i lådorna. Jag rensar ut små skit när det gått sönder osv. Hans leksaker har alltid varit lätt tillgängliga även om de ligger i lådor eller korgar. I hans nuvarande rum så har vi konsoll hyllor (de stora från ikea) monterade i hans höjd på rad. Alltså, som en lång lekbänk som täcker hela ena väggen. Det är det bästa jag gjort i hans rum. Där står det saker han leker med på plats eller så tar han ner det till golvet. Ena delen är ett kök med en rostfri bunke ner sänkt som en disk ho osv....

Under har var en leklåda med lego och i bokhyllan på nedersta plan han hans andra korgar stått. Allt i lagom höjd för honom. Och som sagt var. Vi har inte haft så mkt stora leksaker och grejor i huvudtaget fören nu. När han funnit intresse för vissa grejor.
    T ex bilarna..då kunde vi inte låta bli att köpa et bilgarage i julkapp. Och så fick han en bondgård och det tar också en del plats.

Men....hur eller hur, kan jag varmt tipsa om "lekbänken" det har varit suveränt. Och fint när man kunnat ställa upp leksakerna så de syns.

• Lynn84

Tack för alla komplimanger ang. mina fönster!

Kyss

• Lynn84

Hej alla!

Hinner inte läsa igenom idag. Sista dagen i lägenheten och jag måste röja reält.
    Diska, tvätta det sista, packa mer och få ordning bland allt.

Mitt i alltihop ska vi in till stan och handla inför Colins treårs kalas på tisdag.
    (blir stor kille då)

Behöver hjälp med en grej.

Colin slutar på sitt dagis den 30 jan.
    Vi känner att vi vill ge barnen något som ett litet minne eller liknande.
    Det låter kanske konstigt...

Vi har haft det super på dagiset och personalen har varit underbar. De fullkomligt älskar Colin. Med tårar i ögonen står vi och pratar om sista dagen.
    Vi vill egentligen inte alls att han ska sluta där men flytten kräver det. Det tar verkligen emot i våra hjärtan att behöva ta honom från sina bästa kompisar.

Jag funderade lite på om vi skulle ge dem en bok. En bok som dem alltid har där. De flesta andra böcker är ju vara lånade av bibblan. Pedagogerna ska få varsin blomma.
    Har ni nått annat förslag på bra sak att ge dem?

Överös mig med tips! Jag ska ju som sagt var shoppa idag så handlar jag allt då.
    Vore tacksam för svar....!

• Lynn84

En fråga till!

När man ska måla spont osv. kan man använda sig av bara grundfärg då?
    Grunden är alltid mkt snyggare tycker jag....

Svar på tråden Vita hem del 6