• Lynn84

Vita hem del 6

Ingen som vill ge mig bra tips på vad man kan ge till dagisbarnen och pedagogerna???

~Mamma till Colin, snart 3! och bebis i magen~ :0)
  • Lynn84
    Surfturf skrev 2008-01-18 13:12:32 följande:
    Till dagisgruppen hade jag köpt en fin tavla, kanske gammaldags med bokstäver eller alfabetet som dom kan ha på väggen i lokalen.Till fröknarna hade jag köpt varsitt armband eller fin bok.
    Tack för tipsen!

Ska vad vad jag finner för nått kul  i stan...
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 13:56:13 följande:
    Tack alla för rara kommentarer om köket.Nu har jag fått vattnet inkopplat också. Oj, vad glad jag är!
    Så fint det blir Vanilj!!!!

Vart har du hittat den fina köksvågen? OCh är det en Porsche kvarn som står där?
  • Lynn84
    Camilla R skrev 2008-01-18 14:07:20 följande:
    När Dennis slutade på sitt gamla dagis (vi bytte när han var 3 år) så köpte vi just några saker till dagiset/avdelningen. Det jag kommer ihåg mest var kardborregrönsaker/frukter. Tåliga rejäla leksaker som håller. En bok är också en jättekul idé, den kan du ju dessutom skriva någonting i, så kommer det alltid en hälsning från Colin till fröknar och barn när de skall läsa i den boken.
    Ja vilken bra ide´!!! Det måste jag komma ihåg att göra - skriva en hälsning i boken.
    Funderar på att hitta en bok med tillhörande djur. Typ Mamma mu och kråkan och då köpa till dessa gosse djuren också. Hrmm..undrar vart jag ska hitta det?
    Är så bra när man kan handla från bokklubbarna. Men man vet ju aldrig med deras leveranser.
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 14:25:58 följande:
    Lynn,Tack!Vågen är en "Lisbeth Dahl" köpt i en lokal butik och kvarnen har jag faktiskt ingen aning om. Den är vit i trä och kostade runt 250 kr tror jag att det var. Den är inköpt hos Annorlunda Rum i deras butik i Osby. Hade ingen aning om att det fanns Porshe-kvarnar !www.annorlundarum.se
    Jag visste inte heller att det fanns sånna kvarna tills för några veckor sen när de diskuterades här i tråden. Fast de är bra mkt dyrare än 250 pix. Din var super fin och ett bra alternativ till Porschen som kostar en halv förmögenhet! *fniss*

Måste kika efter den där vågen. Tror du den finns kvar, den kanske har utgått från sortimentet....*min vanliga tur*
  • Lynn84

Kajsa

Jag tror du ska få komma hem till mig en hel helg och sy massa fint till mitt hem.
    Vi bor väl inte allt för långt ifrån varran om jag inte minns fel??
    Är det Tranås eller Eksjö eller liknande du är ifrån?

Någon mer som bor i trakterna kring växjö/jönköping?
    *sämsta minne i stada!*

• Lynn84
    Malwa skrev 2008-01-18 15:03:32 följande:
    Åh vad ledsen jag är! skulle åka med min mamma till ikea idag och handla lit vårfint hade jag tänkt mig, men så ringde hon på fm och sa att bilen inte startade så vi får ta det en annan dag.Och som om inte det var nog så kan jag inte hitta mitt presentkort jag fick i julklapp hellerså nu är 1000kr ikea bara borta!Sambon verkade inte närmvärt upprörd när jag ringde och beklagade mig, så tänkte att jag tar det med mina vita vänner som förstår hur det skär i hjärtat när en heldags shopping blir inställd
    Stackars dig!!!!

Du får hämnas på mannens onitresse för den borttappade 1000 lappen och sno en från hans konto!
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 15:12:15 följande:
    Lynn,Vågen är köpt i en liten butik här i krokarna. Där fanns flera. De har ingen e-butik men om du ringer kanske de kan skicka. Butiken är väldigt familjär och tjejen som jobbar där (Marika) är mycket tjänstvillig!www.landtlif.se
    Vart bor du??
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-01-18 15:40:18 följande:
    Lynn,Den var ganska så dyr faktiskt 499kr. Men jag lyckades pruta ner den 70kr för jag är något av en stamkund !Om du vill kan jag köpa och skicka. Det gör jag jättegärna. Fast jag har tyvärr ingen möjlighet nästa vecka men därefter går det fint!Du kan inboxa mig om du vill ha hjälp med det!
    Tack vad snällt av dig!!!

Det gör inget att du inte har tid nästa vecka Flört Vi kanske kan ta det lite längre fram.
    Men det vore absolut jätte snällt om du ville! Jag måste se över mina inköp lite nu när vi ska ta över huset. Kanske kan funka vid månadskifte feb/mars eller liknande. Då kan jag önska mig den i födelsedags present av sambon!
Svar på tråden Vita hem del 6