• Mori

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2008-01-18 18:42:21 följande:
    Måla eller inte? Vad skulle NI göra? Tänk er sepiabilder med matchande passepartoue till.... Fasiken... När jag EN gång tror att jag från början VET hur jag VILL ha det, så ger han mig beslutsångest. Jag som brukar vela tillräckligt annars
    Jag skulle låta dem vara, jag älskar det gedigna lite slitna levande i dem som de är. Fantastiskt vackert till fotografier sedan. Jag är väl lite partisk eftersom jag själv har sådana fönster Men jag tycker att lite av charmen och historiens de förtäljer försvinner omdu målar om dem.... Du vet, man ska vara rädd om historiens vinslag
  • Mori

Julia: Fixar det!

Någon av er duktiga bloggare som vet var man "startar" en blogg, gärna utan att det kostar något!

• Mori

Kajsa Kajsa Kajsa!! Så fint! Begriper inte hur du bär dig åt, allt du tar i blir perfekt!

• Mori

Hm, börjat blogga. Blir galen på att försöka lägga upp "mappar" som jag kan lägga in bilder i....

• Mori
    LinaoMatilda skrev 2008-01-19 21:37:32 följande:
    Va kul! Du måste ge oss adressen så vi kan följa bloggen. Lägger du inte bilderna i inläggen?
    Nja, lite både och. Vågar inte länka er här efterson jag har tänkt att det så småningom (om hundra år ) ska bli en blog som presenterar de saker mamma och jag gör för potentiella köpare Kan inboxa dig om du vill! Men den är MYCKET torftig och enkel än så länge..
  • Mori

Mimmamum: Så fint det blev! Så rent och härligt att titta på! Fick ju panik att rusa till affären för att hinna köpa tidningen innan de stände Var där fem minuter innan stängningsdags och knuffade mig fram till tidningsstället!

• Mori

Jeeeeedrarns hackers. Vill eju ladda upp en bild på vår tokfula hall för att få lite proffshjälp

• Mori

Skäms lite över att lägga ut den här bilden... Blir så trött på hallen att jag inte ens orkat göra något med den. Väggarna är till råga på allt snea, alltså inte snea så att de luter inåt eller så, men rummet har inte raka hörn
    Dörrar överrallt och låååååång som fasen.. Hjälp!?!
  • Mori

Himmelbit: Jädrarns så händig du är! Fåtöljen blev ju superfin, slätt och stramt fick du dit tyget också! Det är inte lätt det, mycket imponerad. Och ringarna var underbara!

• Mori
    lasseliten skrev 2008-01-20 22:42:50 följande:
    Mori - svårt när man inte är på plats. Men det känns som om du skulle kunna "mjuka upp" hallen med lite textilier. Vitt tygdraperi för garderoberna kanske? Matta?
    Mattan åkte ut förra helgen Jag hade sååå brådis till skolan och rusade med kaffekkoppen i handen för att klä på mig, men halkade på hala strumpor och vek mig bakåt i brygga i fallet och stänkte ner hela mej och mattan Letar efter en ny som tål lite slitage och tvättar, några tips?
    Draperi framför garderoberna var ju supersmart, det har jag inte tänkt på! Jag hatar verkligen garderobsdörrarna så det vore toppen. Däremot har  jag en vajer och tyg som väntar på att sättas upp vid hatthyllan, men den ska bytas ut mot något snyggare först
Svar på tråden Vita hem del 6