Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 6

FruPuffen skrev 2007-12-18 23:33:31 följande:
    Måste också berätta att maken fått fast jobb idag!! Jätteskoj, nu känns allt så mycket tryggare och säkrare ekonomiskt, med hus, barn och allt! Han har kämpat jättelänge med olika lösa flygjobb sen han gick sin utbildning för 7 år sen och nu äntligen blev han fast anställd på ett ställe där han trivs kanon. Känns SÅÅ skönt!
    Grattis, vad kul för honom och för er!
  • gemelli
    gemelli skrev 2007-12-18 23:46:44 följande:
    Är det någon i tråden som har Peugeot´s Salt & Pepparkvarn?Dom ska ju tydligen vara dom bästa av dom alla. Men hittar ingen pris på dom. Någon som vet?
    Hihihi hittade dom själv, men fy farao vad dyra dom var. Men det är väl alltid sååå
  • gemelli
    Camilla R skrev 2007-12-19 10:21:30 följande:
    Jag har deras pepparkvarnar -en för vitpeppar och en för svart. Efter att ha provat "mängder" av olika varianter/modeller så beslöt jag mig för att prova denna och ja, det stämmer. Den är helt enkelt bäst!!
    Jaaa jag har oxå hört det. Min mans bästa vän är en av det bästa kockarna i det här landet och han har alltid sagt att vi ska köpa dom.
    Så man får väl blunda och betala
    Lynn84 skrev 2007-12-19 11:14:42 följande:
    Vad är det för kvarna ni pratar om? Någon som vill länka?
    Jag hittade några här... Tyvärr inga vita men det får väl bli svart då

http://shop.culina.se/?cat_id=31&sct_id=81
  • gemelli
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-19 12:08:47 följande:
    Stackarna. Är det inte att gå in lite föööör mycket för vita hem, eller. Mina är i alla fall lika bleka om nosen som de vita soffor de ligger i. Te med socker teskedsvis är ett alternativ. men vänta lite innan ni börjar.
    Jaaa fyrarna är jättefina. Har oxå tänkt på dom, sett dom på Denny´s Home här ute, men dom costar costar dom oxå.
    Sån tråkig utgift på ett par kvarnar
  • gemelli
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-19 13:10:53 följande:
    Håller med men jag har ju spridit kostnaden på ett par år nu.... Ler. En Pegeut har ju livstids garanti så.... Ränknar... Du är 20 och beräknas leva tills du är 100 så då har du en avskrivning på 80 år. Det blir 5,75 per år eller knappt 50 öre i månaden. Köper du den sedan i Vaxholm hjälper du ju till att hålla skärgården levande och då borde det kunna räknas bort som sponsring.
    Hahahahahaah så sant,
  • gemelli

Ååååå idag har vi ÄNTLIGEN fått upp vår "nya" sänggavel från Mille Notti.
    Vi hämtade den typ för 1½ månad sen, men nu står den fin i vårt sovrum.

Bilder kommer, (inga batterier i kamera)

• gemelli

Hallå alla,

Var inne i stan idag oc kan brätta att jag var inte ensam NK var ett myller...

Men var inne en snabbis på Bruka, så såg några JÄTTESNYGGA aluminium bokstäver.
    Nu hade dom inne bokstäver som var 12 cm höga men skulle få in 7,5 cm.
    Dom vill jag ha

Sen hade dom jättefina barnborde och stolar, för visst var det någon här inne som letade sånna.

Svar på tråden Vita hem del 6