Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

gemelli skrev 2007-12-28 20:32:28 följande:
    På Vicke Vire G-centrum, där var det REA sen har jag yttligare rabatt genom att jag jobbar där i centrum. Så det blev en billig tomte.Ja han får nog bli våran hustomte
    Får se om jag kan lyckas göra mig ett ärende dit i helgen.

Fast just nu så lutar det åt att vi skall ha lite födelsedagsfirande ihop med grannen. Ena dotter´n och vår äldsta son fyller år nu i dagarna. Hon på nyårsafton och han den 3 januari. De är alltså jämngamla och har haft kalas etc tillsammans genom åren. MEN när det var dags för Moa att börja förskoleverksamhet förra året blev Dennis konfunderad, de var ju lika gamla varför fick inte han börja.. Svårt att förklara -men det accepterades i alla fall.

Vi vet dock inte vart vi skall gå -det skall vara en kul restaurang för barnen -så vi får se om vi lyckas hitta något.
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-28 20:45:10 följande:
    Vill ni gå i stan eller här ute?Apropå resturang så måte du besöka Ersson i Sickla, där saluhallen finns. Helt underbar mat, liten men sååå fin lite resturang...Drömmer om maten fortfarande
    Vi hade nog tänkt oss att åka in till stan.

Sicklas saluhall kanske blir nästga vecka -har lovat bowling på sonens 7-årsdag och det är ju i samma hus.

Har du något tips på cityrestaurang?
  • Camilla R

Låter härligt med auktion, hoppas du hittar något fint.

Själva skall vi iväg och fira våra (snart) 7-åringar. Det blev restaurang Hardrock Café (när barnen får välja) Det skall i vilket fall bli både gott och trevligt.
    Undrar om man kan lura in sambon på Newport på vägen, det ligger ju nästan mittemot

• Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-29 12:24:24 följande:

Jag var inne på Nk som du rekommenderade dagen innan jul. Gick och dreglade över Lexington och Newport!
    Ja, där går jag och dräglar ofta...Jobbar ju i stort sett mitt emot byggnaden så det är svårt att låta bli.
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2007-12-29 12:50:25 följande:
    Hej alla!Måste verkligen varna er för Skonas blå sköljmedel.Min alldeles nya vita kofta blev ljusblå av det och det går inte att få den vit igen .
    Ajdå, vad tråkigt!
    Själv använder jag alltid softlans blåa och jag har inte märkt några missfärgningar och sen luktar den så gott också
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-29 22:27:24 följande:
    Ååååååå vilken rolig sidan, den har jag missat
    Ja och butiken (himlenrunt) ligger ju i Gamla Stan, nästan nästgårds alltså
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-30 16:26:25 följande:
    Jodå, trodde du hade hittat den på nätet
    I butiken Bortom Bergen i Gamla Stan säljer de dessa stakar -där köpte jag min.
    I Gamla Stan finns mycket fint, det gäller bara att komma bort från krimskramsgatan (dvs Västerlånggatan)
  • Camilla R

Hoppar in och önskar alla ett riktigt gott slut och ett riktigt gott (inrednings-) nytt år!!

Middagen börjar ta form, det blir våfflor med creme fraiche, lök, och löjrom, följt av oxfilé och Leilas underbara potatisgratäng (med både kantareller och chevréost) orkar vi någon efterrätt blir det nog lite gino.

SKÅL och Gott Nytt År!!!

Svar på tråden Vita hem del 6