Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-28 20:52:23 följande:
    Provar igen....
    fint!!!
  • malins79

Juliah, tänk om min man var lika händig som din man. Min make lägger tyvärr alldeles för många timmar på jobbet så det blir aldrig något gjort här hemma. Jag vill göra en massa själv men med två barn och ett stort hus att ta hand om så får man välja, antingen måla/pyssla eller tvätta/städa/lagamat/ta hand om barnen och "tyvärr" måste man ta hand om sin barn
    Jag ska försöka att inte påbörja något måleri innan jul så jag slipper känna ångest för det aldrig blir färdigt men runt den 26dec ska jag börja med något projekt.

• malins79
    mimmamum skrev 2007-11-29 07:15:44 följande:
    Godmorgon! Fy måste fortsätta klaga lite, huvudvärk, halsont och näsont! Snyft, vill ju inte bli sjuk nu, jag ska ju adventspynta!Har inte läst igenom allt vad ni skrivit, kikar in lite senare igen!
    krya på dig!
    Jag vet inte om du såg att jag tackade dig för den fina Änglapållen?!
    Köper du pållarna från Nusnäs?
  • malins79
    juliah skrev 2007-11-29 07:35:15 följande:
    malins, Jag vet hur det är. Jag hinner inte med speciellt mycket heller med två små hemma.Denna månaden blir kämpig, kommer att vara ensam mycket då maken fått två stora extrajobb. Väldigt bra ekonomiskt, men inte så bra för en redan trött och snart utsliten Julia. Nåväl, det blir nog bra det!Jag har en gammal pianopall som jag så gärna skulle vilja slipa och måla, önskar mer ork om kvällarna!
    Precis, på kvällarna har jag jättesvårt för att måla, vill göra sånt dagtid. På kvällen vill jag ta det lugnt så att man orkar med morgondagen man vet aldrig hur jobbig den blir.
    Blir det finbesök idag eller var det imorgon?
  • malins79
    juliah skrev 2007-11-29 07:48:44 följande:
    Surfturf, är det utförsäljning imorgon också?malins, ja exakt. Kvällarna är till för att samla krafter. Nej, det blir inget finbesök alls Illamåendet är så dåligt att hon har svårt med resan tyvärr...Hade sett framemot det så mycket, nu åker vi hela la familia in till stan istället på lördag och ser på NK:s julskyltning. Hoppas på tindrande barnögon. Vi åker in tidigt tidigt så att man slipper värsta folkruschen, jag är livrädd för rs, magsjuka, förkylning ja rubbet
    Vad tråkigt att MM mår så dåligt, hon får väl komma efter jul när illamåendet lagt sig.
    Jag älskade att titta på NKs julskyltning när jag var liten när vi var i Stockholm. Det är faktiskt kul som vuxen med.
  • malins79

Jag gillar hyacinter men tål inte lukten. Jag får ont i huvudet och blir jättesnorig. Även på dem vita som ska lukta lite mindre. Jag tänker köpa vita julstjärnor till köket för att ljusa upp fönstert lite. Blir lite mörkt med röda julgardiner och adventsstjärna är ju bara 15watt på den lampan.

• malins79
    juliah skrev 2007-11-29 14:09:52 följande:
    Bu blev jag så upphetsad att jag glömde allt annat. Hann se en fin adventsstake iallafall, mia mariah!Den 17:e kommer de och fotar vårt hem! Iiiiiiiiiih!
    Ojoj, här var det snabba ryck! Så kul, vet du vad dom ska ha det till eller är det hemligt?
  • malins79
    juliah skrev 2007-11-29 14:11:53 följande:
    malins, KÖP! Ring!Superfint lasse, vad gick ny tyget på.Jag kommer att vara rätt påfrestande nu...Hjälp hjälp, hur ska jag hinna göra allt jag vill före fotograferingen?
    Det finns inget telefonnr men jag har mejlat. Kan man vara så fräck att man kollar på hitta.se efter telefonnr?
  • malins79
    LCroft skrev 2007-11-29 14:38:31 följande:
    Juliah! Vad skulle det vara för skämmigt?!?! Sluta på en gång Du har ett underbart hem och nu får många fler glädjen av att ta sig en titt och bli inspirerade, tycker nästan att det är skämmigt att det inte hänt tidigare
    Precis, det är ju kul för oss andra här i tråden som kan säga att vi känner Juliah...
Svar på tråden Vita hem del 6