Lynn84 skrev 2007-12-14 11:24:47 följande:
Nu måste jag berätta nått...Har precis ringt och pratat med våran dagstidning här i kommunen...eller,
kommunerna.Vi flyttar ju tillbaka till mitt "uppväxtsamhälle" och kommer då bo ca 30 m från ett ungt par med giftormar i sin lägenhet. Denna lägenheten bodde min syster och hennes familj i fram till för ett halvår sen. Där min systerdotter hade sitt rum bor den nu ca 20 st giftormar i diverise storlek!!!! Jag hade inte brytt mig om ifall det var en snok, men GIFTORMAR!Grön mamba tex...Det har skrivits en del om detta paret eftersom de söker tillstånd för nått av djuren eller allihop. (minns inte hur det var) När detta uppdagades rasade många över att det bor giftormar i ett hyreshus mitt inne i samhället. Stackars grannen som jag och min familj känns i många många år vågar inte ens sova hemma längre. Jag tror helt ärligt att paret vet vad dem gör då de är utbildade och har jobbat på diverse djurparker och handsakts med giftormar förr. Men....tänk, tänk om en orm råkar smita. Under en rengöring av terrariet! Vi har vår trädgård 30 m ifrån. Tänk att stoppa ut fötterna i den gräsmattan nästa sommar! Gud förbjude att colin eller att nått av mina barn i framtiden kommer bli ormbiten...men om..om..då hoppas jag att det inte är av en av grannens ormar!Hur får man fatt i serum tillräckligt fort??? Om det ens finns???Nä...fy...jag var tvungen att ringa och säga vad jag tyckte om saken!
Hjälp, jag hade blivit tokig! Rädd för alla slemmiga varelser som jag är! Fyyy vad hemskt! Får man faktiskt ha giftiga ormar i en lägenhet?