• almlin

Vita hem del 6

knyttis,

Jag kunde inte svara på ditt inlägg i gästboken eftersom jag är oinbjuden.
    Kan jag få komma in?Skrattande
  • almlin

Godmorgon!

malins79,
    Sänder en  till er!

mimmamum,
    Vilken mysig dagGlad

Jag ska försöka skynda mig ner till vårat hus och grundmåla skåpet innan jobbet som börjar 14.

Jag har kanske skrivit tidigare att vi inte bor i huset utan i en liten stuga en liten bit ifrån medans vi ska renovera färdigt. Men jag läängtar tillbaka! 
    Det tar sån tid när vi ska göra allt själva *suck*, känns som det aldrig kommer bli färdigt:(

• almlin

Go´kväll!

Nytt inlägg i min blogg som legat nere sedan maj.
    www.alvgarden.blogspot.com

Tidigare bilder kan man klicka på så de blir stora, men inte de jag nu lagt in, varför???

Ska nu lägga min småkottar och sedan läsa vad ni skrivit under dagenGlad

• almlin
    mimmamum skrev 2007-11-27 19:09:32 följande:
    Kajsa, så fin kudde!Birk, underbart! Kan tänka mig att det doftar underbart där hemma!almlin, vad roligt med ett inlägg! Vilken mysig stuga! Vad ska ni göra i ert hus?
    Tack mimmamum!
    Vi ska riva ut vårt kök in på timmerväggarna, isoler hela övervåningen och inreda.

Hjääälp!

Vet någon hur man får klickbara bilder i bloggen?
    Bilderna jag visa är så små och otydliga.

Tidigare när jag lagt in bilder har de automatiskt blivit klickbara, men inte nu.
  • almlin

Godmorgon!

Bea,
    Grattis!

* Vi har *räknar*7st stolar här i huset, 6st i bagarstugan och på loftet i källarbodan ca 12st .

*Pyntställen: Skänken i köket, Byrå i hallen, Fönster brädor i glasverandan.

*Om jag fick 20.000:- att köpa vad jag ville...
    -stort gammalt linneskåp.
    -1700-tals spjälsoffa.

• almlin

Så här vill jag att 1700-tals soffan ska se ut...
    Bilden har jag fotat från en inredningstidning.
    Soffan är från ångermanland.Dynor har www.carinochcarl.se sytt upp av linnetyg.

1700-talssoffa.jpg

Vet ni av en sådan kan ni väl höra av erGlad

Nu måste ätas frukost innan det bär iväg på julmarknad.
    Ha en skön dag!

• almlin

Nytt inlägg hos mig, välkomna!
    www.alvgarden.blogspot.com

Idag har jag varit på julmarknad, men endast en burk ekologiskt coccosfett inhandlades...ska visst vara bra till mycketGlad
    Ser fram mot nästa helgs gammeldags julmarknad på friluftmuseet Hägnan i Gammelstad!

När barnen somnat ska jag sätta mig här och läsa vad ni skrivit under dagen...

• almlin
    Ååå...vad mycket fint ni visar! *Älskar bilder*

Juliah,
    Trappen blev helt underbar*njuter*!
    Jag älskar krukorna från Sturehofs krukmakeri, har själv en stor teracottafärgad som jag inte hittat något lämpligt att plantera, den lilla vita har jag planterat Hjärtan på tråd. 

Knyttis,
    Så Fint!
    Är hjortarna från Pentik?

mimmamum,
    Vilken härlig dag med gammeldags julmarknad...ser fram mot shoppingbilderGlad
  • almlin

Åå så mycket fint ni visar!Glad

Septemberpyret,
    Har ni gjort julgrupper?
    Jag är med i en trädgårdsförening och vi blev för ett par år sedan inbjudna att göra våra egna julgrupper. Det var så kul:), men tyvärr är handelsträdgården nu nedlagd:(

• almlin

I veckan har jag skött om mig själv. I tisdags var jag till en naturfrisör och tonade håret utan kemikalier.
    Idag har jag utnyttjat ett presentkort på en helkroppsmassage. Jag valde en aroma olja som skulle ge mig ENERGI som jag lider stor brist av. Men det blev helt motsatt effekt, jag blev så trött efteråt, det kändes nästan som att jag skulle stupa av trötthet på stan, när jag kom hem hade jag lite frossa...men nu känner jag mig återställd.Glad

• almlin

Himmelbit,
    Tack för tipset!
    När jag tänker efter har jag känt mig törstig hela dagen och druckit en massa apelsinjuice:)

• almlin

Värsta supermamman,
    Vilket fynd!

Äntligen har jag hittat den! *julklapp*
    En STOR filt till min blivande man...han har nämligen klagat på våra små filtar som slutar på 170 cm. Den här filten är 2,20 cm lång finns hos www.fonstermotgarden.se .

• almlin

Gemelli,
    Så sööt han är!
    Måste också göra den smörkolanGlad

Jul i vår farstu kvist.

glasverandan

Juliah,
    Din spånkorg blev helt underbar!
    Vad har du målat med för färg?

Hittade den här i förrådet hos mina föräldrar.
    Självklart kommer den att bli vit:)

• almlin

mimmi,
    Jag älskar ditt kök!
    Barnstolarna och soffan såå fina.

Köksplanerna snurrar i mitt huvud och vit/ljusgrå köksinredning med röda detaljer ligger på topp!

• almlin

MiaMariah,
    Ååå...vad mysigt att varje adventsöndag njuta av en pralin från Åre Chokladfabrik!Glad
    Tror jag ska ta efter den idén.

• almlin

Juliah,
    Tack snälla!

Ååå vad kul för dig! Får vi andra vänta med att se tills det kommer i någon underbar tidning, eller var det bok?

• almlin

Tack, vad gulliga ni är!

Måste kila iväg och se vad mina småtjejer pysslar med... ska försöka återkomma ikväll!

• almlin

toola,
    nen å vad gulliga och kälken så fin!

knyttis,
    Ska ni ut och resa?

• almlin

mimmi,
    Det kommer att bli så fint!

Spånkorgsjakten fortsätter även hos migFlört
    Hade helt glömt bort den i vår bagarstuga.
    Nu måste häftgrund införskaffas som Juliah tipsade mig om.

IMG_1187.JPG

Fluffiga moln,
    Jag är oinbjuden, får jag komma in?

• almlin

JohannaJ,
    Vad kul att se dig och stort Grattis till bebis!

Svar på tråden Vita hem del 6