• newht

Vita hem del 6

Lillafruluva; Samma här...jag kommer på nya idéer hela tiden!*fniss*

Julia; Kommer du in på sidan?

Ja, jag håller med dig - det är mycket spännande! har du sett min sommarhallmöbel? Jag har som en våningsäng i mitt trapphus/hall för alla sommarbarn som hälsar på här ute på ön, o jag funderar på att brodera på skynkena/förhängena till våningsängen...vilket jobb, får ont i magen bara o tänka på det! Men de skulle vara fint...

• newht

Julia; Gör så, det e meningen att det ska fungera smidigt för dig, annars e de inget kul!
    Tack, barnen o andra gäster sover som kungar där, mannen o jag har pratat om att testsova där ute en natt...hahaha,knasigt!

I helgen som kommer ska vi ha alla våra brorsbarn här över natt, dom e alla fyra i samma åldrar o har såå kul ihop! Det blir massor av mys och på söndag kommer hela tjocka släkten hit på stor pysseldag, jag e jultokigast i familjen, har köpt mängder av pyssel på panduro! (vad jag bubblar...sorry)

• newht

Lina; Tack va go du är...själv kan jag nog inte fatta det där riktigt. Jag ser ju inte själv på mitt mitt hem som potentiellt fotoobjekt, jag vill mest trivas...o ha de bra!

• newht

Lillafruluva; Inte behöver du hyra, här bor du gratis! Och pyssel finns i massor, mittgamla köksskåp e proppat med pysselgrejjer;)
    Lina; Visst gör det! Du får ta en semster ute hos oss;)

• newht
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 07:55:18 följande:
    Det hade inte alls varit fel! Maris bed and pyssel På söndagen ska jag faktisk också ha lite julpyssel. Eller jag och några tjejkompisar ska göra julgodis
    Hahahaha, Mari´s Bed & Pyssel...vilken marknadsidé du!
    Det är roligt o umgås över pyssel, man behöver inte...prata en massa om...fast nu ljuger jag, en kanske pratar ännu mer när man pysslar, vad jag menar e att det blir så avslappnat o mysigt om man pysslar ihop...
  • newht
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 08:05:38 följande:
    Javisst, man kan sitta och pyssla med sin lilla tomte utan att säga något om man vill Men vill man kan man pladdra på som aldrig förr Säg till innan din nya verksamhet öppnar, så jag kan gratulera dig och boka rum
    But of course! Du blir vippare!

Nu lämnar jag er för nu börjar dom vakna te liv inne hos mig!
    By the way...vet ni att ni här inne var min inspiration till att starta HR? Så är det i allafall!

Ha det gott flickor!
    Kram/Mari
  • newht

Tack för alla goa kommentarer! Jag vågar inte citera igen, sist blev det helknasigt o jag fatta inte själv vilket som var vilket!
    Ingen nämnd och ingen glömd!:)

• newht

Brorsan säger så här;

Den du vill slippa se mer ska du hoppas vinna...för dom ser man inte röken av mer efteråt, det e tvåan som gör kariärr...

Ligger nåt i det

• newht

God morgon flickor!

Smyger in o önskar er en mysig lucia!
    Jag började dagen med kaffe o lussefirande från Zorngården...åh, så fint det var!:)

Har gjort en dörrkrans, kom in o se vettja!

www.newht.blogspot.com

• newht

Hej igen...

Om jag kunde så skulle jag lägga in en bild här på min egna dörrkrans, den jag visade i bloggen förut var till mina svärisar. Min egen krans e lite enklare o enligt mitt tycke mycket vackrare! Ni får ursäkta den tjocka tösa som håller i den bara...

Välkommna in igen!

www.newht.blogspot.com

• newht
    Gullfina skrev 2007-12-13 17:24:37 följande:
    Superfin krans. Hon bakom är hur gullig och go som helst. Det vet jag. Så det så!
    Hehehe, du e för gullig!(fattade inte vem du var först)
    Tack o puss på dig!
  • newht

Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 17:28:52 följande:

Blir ingen laxgryta. Kylskåpet ekar tomt och det enda som gick att få till var en kycklingwok.Smultron: Söta du! Mitt hem är sällan perfekt. Möjligtvis i en milisekund medan jag knäpper bilderna. Mysigt med städat kök. Gud vad fina dina tovade hjärtan blev. Om jag hinner ska jag ge mig på sånna, har allt för att göra dem hemma.Jättefint Newht! Älskar att göra kransar. Har precis gjort två små till mitt nya skåp och fick ett genast behov av att göra två till mitt gamla skåp. Men jag har redan 6 kransar i vardagsrummet och maken muttrar nått om för många kransar. *galna karl!*
    Men inte kan det bli för mycket kransar? Jag ska göra fyra små kransar nu till mina gamla skåp...men jag väntar på middagen som mannen gör te mig nu...
  • newht
    Gullfina skrev 2007-12-13 17:30:14 följande:
    Jasså? Ja, då kanske det lät konstigt då.Haha...du är ju söt du.
    Nää, inte konstigt, men jag gick igenom i huvudet vem det kunde vara!*s*
  • newht

Urk...hur kan man sakna en hund så mycket? På förmiddagen var jag så lessen att jag ingen lust alls hade, men så! Fick ett ryck, pysslade o grejade, sprang omkring o tog foton som hejsan...är ni som jag? Kan ni trösta er med att pyssla omkring hemma o göra fint?
    Det var väldigt skönt iallafall, istället för att bara sitta o vara ledsen!
    Kom gärna in o titta om ni e nyfikna!

www.newht.blogspot.com

• newht

Tack vad ni e goa;)

Miamariah...jag öppnade mitt paket med, när jag visste att du gjorde det, så rev jag upp mitt! Iiih, vad roligt det var o är, nu när fler öppnar sina inne hos oss

Svar på tråden Vita hem del 6