• Lynn84

Vita hem del 6

Camilla R skrev 2008-01-24 11:37:20 följande:
    Oj, så jag känner igen det där.. Var så säker med nummer två att det skulle vara en tjej och så säger de kille på det extra UL vi gjorde. Men jag trodde inte riktigt på dem, men mycket riktigt så var det ju en kille ändå. Man gör väl klokt i att tro på vad de kunniga säger..
    Attans då...ja då får jag väl lyssna på dem då! Flört
  • Lynn84
    Peak skrev 2008-01-24 12:17:46 följande:
    Kul Jag funderar på det eller IKEAs Liatorp:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087072MM - håller tummarna för ul! Vi tog också reda på kön, jag var jättenyfiken! Och som Camilla sa det är lättare att förhålla sig till den därinne!Jag och min sambo pratade om detta häromdagen då vi har ett par kompisar och hans bror och fru som varit på UL nyss och ingen tog reda på kön. Den ena parten i varje par ville inte veta, det ska vara en "överraskning". Vi kom fram till att det är en överraskning man får reda på vid UL! Vid förlossningen skiter man i könet totalt (iaf vi) jag glömde t.o.m bort att "kontrollera" så att det verkligen var en kille Överraskningen då är själva bebisen och förlossningen. Så att ta överraskningen och stilla nyfikenheten vid UL:et ser jag som bättre (ingen får ta illa upp nu!!) Bara så som JAG ser det. Men innan man har fått barn vet man ju inte det - då tror man kanske att det blir grejen vid förlossningen!?Och vad ska jag säga förresten...det kanske blir mer av en överraskning om man INTE tagit reda på könet? Det får ni som inte har gjort det svara på För mig var det inte så iaf!Sorry långt...
    När vi väntade colin så tog vi inte reda på vad det var för kön. Kände hela tiden att det var en kille och precis som du säger så glömde vi, iaf jag, också bort att kolla vad det var när bebisen väl låg på magen. Kom på det efter en liten stund....säkert inte lång tid efter alls men tiden kändes som att den gick i slowmotion.

Denna gången så var det jag som ville ta reda på könet. Andreas hade ingen lust alls och körde på det där med att det skulle bli en överraskning. Han såg inget bra eller praktiskt i att ta reda på det. Men sen när vi väl var där så blev han så nyfiken! *fniss*

Tycker också det känns mer som att det är en person där inne, inte bara en bebis. Vi pratar om "lillebror" här hemma och med Colin. Det blir dessutom mer verkligt för honom också - att det är någon där, inte bara bebisen.

Nu har jag provat båda delarna och jag tycker det känns bra med båda två.
    Ångrar inte att jag tog reda på det nu och ångrar inte att jag inte gjorde det med C.
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 12:50:26 följande:
    De trodde det var en tjej men det var en kille
    Åh jag önskar den där lilla snoppen var en skrutta istället!

*så ska man ju inte säga egentligen....men en tjej hade inte suttit helt fel*
  • Lynn84

Såg att man kunde beställa direkt från ILVA´s hemsida nu.

La två fina lampor i kundvagnen.....men jag förmådde mig inte att beställa dem.
    *suck* Vill handla så mkt till huset men vet ju inte riktigt hur ekonomin kommer se ut framöver.

Beställde två vita linne hissgardiner till vårt sovrum härromdagen. Tror jag beställde fel mått.....hrmm...till detta vill jag ha en silvrig lampa i var fönster med en vit linneskärm.
    MEN...det får bli en annan gång.

*suck*

• Lynn84
    Vicka81 skrev 2008-01-24 13:24:51 följande:
    Lynn: Jag såg det oxå i förra veckan... jag la oxå 2 lampor i varukorgen... längre kom jag inte Vill så gärna men vet inte om jag har råd egentligen...
    Jag vet inte hur många ggr jag har nät shoppat sista veckan...kollat summan i varukorgen och sen stängt ner sidan utan att fullfölja köpet.
    Lusigt nog så räcker det ibland med att "fusk-shoppa" för att stilla sitt behov.

Nu när vi har huset så hittar jag tuuuusen saker som behövs!
    Utöver tapeter och färg så vill (läs MÅSTE) jag ha...

* Gardiner ( Vita linne eller tunna vita? Rosa linnegardiner i köket?)
    * Hissgardiner till 3 sovrum (Vita i linne till oss och fina barntyger till barnen)
    * Någon fin gardin till tvättstugan (ett vitt tyg som gärna skymmer i fönstret)
    * Lampor till 7 fönster (gärna silvrig fot med vit skärm något passande till barnrum)
    * Blommor, (Stora murgrönor på båge till v-rum och matsal, Myrten till köket....osv)
    * Vit lång trasmatta till badrummet
    * Tvålpumpar till badrum och lilla toaletten (gärna lisbet dahls glaspumpar)
    * Fina tvålar till konsolhyllan i badrummet, (oliv, ros, lavendel....)
    * Vita handdukar till badrum/toalett
    * Korgar i alla dess storlekar
    * Kökshanddukar 
    * Kamin? spegel (Vita HD spegeln till hallen)
    * Ljusslinga m. blommor (Bluebox)
    * Vita fina krukor till alla blommorna
    * Vita kuddar
    * Mysiga plädar

osv osv osv.....*suck*

• Lynn84
    MiaMariah skrev 2008-01-24 15:58:47 följande:
    Nyfikna Mia undrar om vi inte kan skriva in hur stort vi bor?MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Någonstans mellan 150-160 kvadrat. (Ja om en vecka då alltså! Nu bor vi hos pappa och jag har ingen aaaaaning om hur stort han har det! *fniss*)
  • Lynn84
    sofiemalmö skrev 2008-01-24 16:03:37 följande:
    Vi ska till kreta sunwing resort och de har ALLT till barnen ni kan tänka er, helt underbart och naturligtvis all inclusiv...tjoohooo, bästa resan med barn enliga alla som varit där...jag kan skicka länk om ni vill, men det hör kanske inte hemma här...Håller ff på att inreda mitt älskade uterum, vitt såklart och gammalt....målar och slipar och maskerar...tihi...
    Här passar allt in.....det är det som är så härligt med denna tråden.
    Vi behöver inte förhålla oss just till inredningen. Vi gläjds med varandra, stöttar varandra i svåra tider osv osv. Vi vill gärna veta om alla dagliga glädjeämnen som berör oss VH:are!

Så...kör på...visa oss...

(jag kikar in senare, hemifrån...nu ska jag sluta jobbet. Åka och köpa färg till möblerna osm ska målas om och sen åker vi hem....SKÖNT!)
  • Lynn84
    malins79 skrev 2008-01-24 19:10:44 följande:
    Mimmamum, vad trist hoppas det löser sig så att ni får ert hus!Undrar hur det gått för MM?Gemelli, skulle inte dom kolla på hus i helgen som var eller hur vad det?Ingen som vet var man kan köpa Nyblom & Kolléns strykbrädeöverdrag?
    Har dem inte sålt deras överdrag på Cosas? Kolla där!
  • Lynn84

NU säger jag Godmorgon!

Har läst ikapp från gårdagen.

MM: Vad skönt att allt såg bra ut!
           Väskan kan jag tyvärr inte se nu när jag sitter på jobbet (vissa sidor är spärrade)
           Däremot kan jag säga att väskan lätt kommer innehålla mer än du kunnat ana!

Mimma: Jag är ledsen för din skull men hoppas att det löser sig!
                Du har ju pratat om detta huset så länge nu!

DOLLY: Önskar jag kunde se alla dina fina skåp du hittar!

Såg också ett fins skåp från Ninizen! *Nice*

Svar på tråden Vita hem del 6