• LCroft

Vita hem del 6

Septemberpyret: Er hall är helt underbar och soffan? Åååå vill ha!!

• LCroft
    mimmi006 skrev 2007-12-16 08:50:12 följande:
    Det kanske finns nån här som kan hjälpa dig? Här finns de tyvärr inte i år, annars hade jag gärna hjälpt dig... köpte mina på förra årets rea *saltar*
    På rea dessutom? Gråter Vilket märke är dina? Ska terrorisera alla bra inredningsaffärer här runtomkring Skrattande Finns faktiskt massa svensktalande här med!
  • LCroft
    mimmi006 skrev 2007-12-16 08:56:30 följande:
    De är från Himla... finns randiga juldukar med broderi på här nu, men inte kuddarna tyvärr....
    Tack! Då ska jag börja fråga efter varför de inte har Himlas fina saker
  • LCroft

Bea: Ser att min kära mor har svarat dig i min blogg... Surt att hon känner en så bra och dessutom berättar om vissa saker som jag tycker hon gärna kunde ha hållit för sig själv

• LCroft
    Beatrize74 skrev 2007-12-16 12:15:41 följande:
    Vad gör ni med alla "julgrupper" ni får? Maken får flera stycken varje år. Jag sliter ut hiskeliga styrolittomtar, ilsket rödgrönguldiga plastrosetter och pinnar med gröna glittriga stjänor och dylikt. Sedan planterar jag ut dem ur sina rödgröna näverkorgar och försöker få någon styrsel på dem, men det blir ändå plottrigt eftersom han får så många. (Jag ska inte klaga, det låter ju hemskt att jag gör det, det är självklart roligt att få många fina hyacinter, gröna växter och julstjärnor etc., fast det är ju lila hyacinter och annat. Vad ska man kunna hitta på för skoj tro?Hur gör ni som också har företag som ni på något sätt får olika julgrupper ifrån? Behöver lite nya tips känner jag och vill förbereda mig lite det här året.
    Mannen har även en tendens att få hem en hel massa hemska julgrupper! Nu sist var det hockeykillarna som samlade ihop pengar, försökte säga åt Nico att kan du inte säga åt han som samlar in pengarna att mamma vill ha vitt och elegant Tror dock inte han vågade säga nåt *skratt*

Brukar faktiskt sätta upp på vinden i Rebeccas rum på vedspisen nåt, hon gillar ju om det är en massa glitter och tomtar och hemska saker i

Annars är det nog bara att plantera om och blir det jättemycket så brukar jag ta med till farmor och farfars grav nåt som jag planterat om på julafton när jag går och tänder ljuset.
  • LCroft
    almlin skrev 2007-12-16 14:56:59 följande:
    Gemelli,Så sööt han är!Måste också göra den smörkolanJul i vår farstu kvist.Juliah,Din spånkorg blev helt underbar!Vad har du målat med för färg?Hittade den här i förrådet hos mina föräldrar.Självklart kommer den att bli vit:)
    Så fint!
    Daggdroppen skrev 2007-12-16 14:11:15 följande:
    Hej på er!Tusen tack för de snälla kommentarerna om bilden från balkongen. Själv tyckte jag ju inte att den var så väldans bra Men visst är det fint att få ha en solnedgång som ser ut sådär kanske inte varje kväll, men ofta :)Och vet ni vad?????MIN JULINSPIRATION är tillbaka Har påbörjat och ska ännu göra några nya saker som jag kom på. Redan nu känns det mycket mera jul hemma hos oss Och billigt och bra blir det Visar bilder sedan då det är klart (eller då jag städat)
    Väntar på bilder, snabba på
    juliah skrev 2007-12-16 15:07:39 följande:
    almlin, så jättemysig farstukvist ni har!Jag har fått bilderna från veckans fotografering, jag är salig
    Reterska! Vi vill ju också se

gemelli: Så söt han är!
  • LCroft

Massa fint ni visat! Nu ska jag in till fluffis och titta på gula bilder

• LCroft

Fluffis så fint ni har det, det ser man ju tydligt trots det gula

• LCroft

Himmelbit får inte fler fina skåp!!! Börjar bli lite orättvist tycker jag Jag behöver också fina skåp och massa utrymme att ha alla på

• LCroft

Himmelbit: Japp vi gaddar ihop  oss mot dig och det beror inte alls på att vi är avundsjuka på dina vackara skåp du redan har, inte alllllls

gemelli: Jag firar nog helst julen hemma men visst nåt år kanske, men tror inte jag skulle få nån vidare julkänsla direkt Fundersam Och när jag tänker lite mera på saken kommer jag på att jag vill inte alls åka bort på julen, vill göra julbord, gå omkring på juldagsmorgon i yllesockor och morgonrock och göra skinkmackor *fniss*

Svar på tråden Vita hem del 6