Vita hem del 6
Sitter här med värsta PMS:en - det ryker ur öronen och jag försöker stänga ute barnens tjoande och småbråkande, bus och hyss för att maken ska få ta tag i det lite. Nerverna utanpå kroppen. Ingen bra kombination när man ska nåla, mäta, stryka, klippa och sy. Måste vänta tills barnen lagt sig.
Har istället rensat tygskåpet. DET behövdes. Många "bra-att-ha"tyger har jag lagt i "bortskänkes"lådan nu. Huset ser ut som
"Hej, kom och hjälp och ingen kom..." men jag ids inte när maken också är hemma.
Bättre komma in här och se fina bilder. Juliah, vilket jobb ni gjort med trappen, förstår att du är nöjd. Byrån är så tjusig, men funkar det bra att öppna lådorna? Ser en aningens trångt ut? Suveränt med en "gömma undan"skrubb och vad fiffigt att kunna ha en ev. arbetsplats där.
Mimmi - fresterska där, vifta med hjärtljusstakar framför nosarna på oss som mödosamt fyndat på loppis och vitmålat med vit färg både högt och lågt. Helt underbar! Jag ska sälja några av de finaste, fräschaste tygerna och gardinerna, men det är högst tveksam om det räcker till sådan tjusig ljusstake. Vinsten räcker väl max till två paket stearinljus på IKEA!
Fluffiga - måste vara underbart att få visa upp det ni så mödosamt ha slitit med.
Feffie - någon bild på trappan?