• Peak

Vita hem del 6

Nu har jag reserverat en matgrupp
    www.blocket.se/vi/13547128.htm
    han skulle återkomma med vad frakten skulle kosta, men det kan ju inte bli flera tusen så hur som helst blir det ju ett kap! De kostar ju bara 3000:-

• Peak

Truffles och Enji - ja det närmast i bild, krysstolarna kunde man få innan när de hade sådana över, men nu hade de ganska precist antal stolar till borden de hade, så jag bokade de med raka pinnar
    Har tänkt ha Ikeas Ingolf barstolar till därför var jag inne på krysstolarna, men det spelar ju ingen roll.

Vart kan man hitta barstolar med raka pinnar som de på bilden? Bruka har kanske, men de är väl så dyra...

• Peak

Camilla R - Lowe är 1½ och har myror i baken Så jag vet inte om vi ska börja med en tripp trapp kanske ändå Kollade på Esprits stol 1200:- jättefin och så hittade jag denna:
    www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/479749330003ee8a273f50f3360805e2/Product/View/662885

Nu när väggarna och taken är målade tycker jag att taken är vita och väggarna "gula" (eller är det tvärtom??) Upplever man det så kanske när det är tomt och lite konstigt ljus i alla rum (och inte så många lampor) eller har vi valt helt fel färger Vi har den "vanliga! 0502y, eller vad heter den...

Är det nån som vet vart man kan hitta barstolar med raka pinnar i ryggen, vita?

Och har nå´n några heta tips i Sthlm inför min tripp på lördag (igen var ju nyss på formex). Hann med Åhléns i fredags iaf! Denna gång ska jag kolla in barnkläder, säljs via hemparty www.gangstar.se (gamla kollektionen, nya har inte kommit riktigt än)

Åh så segt det är på Fl jämt! (eller är det min datorr det är fel på?) Behöver verkligen alla som har plus betala för detta??

• Peak

suck, varför kan det inte bara gå lite smidigt nå´n gång!!??

Vi hade beställt en Damixa köksblandare, gillade den jättemycket:
    www.yatego.com/bad-heizung/p,44ff16e2d79e1,42945f87cbc414_7,damixa-orbix-spültischarmatur-chrom?sid=04Y1201098713Y0f03c64f3a20b04159
    Men nu när vi skulle hämta den säger de i butiken att Damixa har dragit tillbaka den för den inte fungerade som den skulle Nå´n som har tips på nån annan fin/ovanlig? Vi verkade få välja lite fritt från Damixa och Tapwells sortiment.

Tapeterna skulle komma igår eller idag; men nej de hade missuppfattat vår målare som beställt dem och skulle skicka dem med någon veckoleverans istället för på en gång! Så har vi tur kommer de imorgon.

• Peak

mori - jättesöta tofflor!!

Idag ska jag måla lite, ska måla en stjärna på Lowes säng och ska nog sätta dit hans namn också...som mina tavlor
    Tror jag har bestämt mig för fotänden nu, får se hur det blir i em.

Lowe ska vara med farfar idag (han hade ledig dag och undrade om han fick passa Lowe, han är så söt ) så jag kan hänga med till huset och pyssla lite med mitt målade där. Jag är ju inte där varje dag så det händer nå´t nytt hela tiden. Måste verkligen köpa en bil nu! (sålde våran när jag fick tjänstebil och sedan blev jag ju arbetslös)

Ser att ni pratat lite handdukar - jag har sett jättefina från Gant, bruna/svarta/vita med stjärnor (såklart) men de kostade väl 400 kr/st, träffade en bekant utanför butiken som nästan skrek Herregud gå till Hemtex de har ju 50%, och de har ju verkligen bra kvalité på sina handdukar, men nu vet jag inte vilken färg. Tänkte att jag skulle ge det svart/vit/gråa badrummet lite färg...turkost kan ju vara snyggt till!?

• Peak

vad tror ni om det här skåpet?
    www.blocket.se/vi/14920679.htm
    lådan skulle nog vara fin med skålhandtag, men vad ska man ha på dörrarna?

NU vaknade min sjusovande son! Sover från ca 19.30-20.00 - nu och igår sov han till 9.45!!

• Peak
    lillafruluva skrev 2008-01-24 09:36:07 följande:
    Peak- glöm inte att visa resultatet! Skåpet var fint, ett par mindre knoppar till dörrarna? I svart kanske (lite äldre modell du vet)
    Ja det kan jag göra om ni vill Ska fota lite i huset också, vitvarorna har kommit i veckan och jag vill bara in med allt! Jag tycker alla är så långsamma!! Någor otålig nu!

Har nån sytt "falska" hissgardiner - som man inte kan hissa..
    Några tips? Hur långt tyg kan man behöva för att få alla veck?
  • Peak
    mimmamum skrev 2008-01-24 10:54:03 följande:
    Peak, jag har sytt, men bara rullauppvarianten!
    Ja det har vi (mamma) med. Men nu ska vi försöka oss på hissgardiner, alltså med veck, min kompis har gjort det och hon sydde bara ute i ändarna men det gick ju inte så bra för då bågnade den på mitten, antar att man måste sy hela sömmar längs med...

Funderar på Marimekkotyg (unikko) till köket - det är väl 3 meter kappa i så fall, billigt och bra På så lång bit är det snyggare med de stora blommorna än de små va!?
  • Peak

finns det aldrig nå´n kod på Ellos som man får använda på MÖBLER? Jag får bara 50% på dyraste varan - och sen när man tittar närmre på det så är det bara kläder, belysning osv.

Svar på tråden Vita hem del 6