Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-28 17:37:09 följande:
    fluffis, denna ser trist ut men är en riktigt höjdare!forum.svt.se/jive/svt/thread.jspaör istället för margarin.
     Tack! Den kanske jag ska pröva Det enkla är ju oftast godast...
  • Daggdroppen
    Jezzika skrev 2007-12-28 18:12:00 följande:
    Fluffiga: aha, jag har en sån där avlång mopp annars men nu har jag tagit lister och i alla hörn med. sätter du fiberduken över en golvborste? (åhh, föklarar såå bra)
     Jag har ett universalskaft som man kan lägga diverse tillbehör på, t.ex. fönsterskrapa, oljeduk, microfiberduk etc.

Oftast använder jag skaftet till att dammtorka golven med en oljeduk. Snabbt och behändigt om det bara är damm. Det är liksom en hård "platta" med skumgummi som är fastsatt med kardborreband. Tar man bort skumgummit kan man lägga dit microfiberduken (en ganska tjock) och våttorka. När man ska skölja är det bara att dra bort den och tryka dit igen.

Märket är SINI, men det har ni kanske inte hos er???
  • Daggdroppen

Nu har vi ÄNTLIGEN fått upp hängare för handdukar på toaletten Räcka ut tungan

De jag impulsköpte på ikea får bli på något annat ställe. Hittade en annan som jag tyckte passade bättre En vit bräda med fyra små krokar och "etikettramar" (vad heter det???). Snyggt!

• Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-28 19:46:24 följande:
    Kajsa - underbara dynor, sånt skulle jag aldrig klara av! Feffie - underbart, både skåp och sovrum! juliah - vad vacker korgen blev! Vilken fin julklapp!
    Fel citat, men tack för tipset! Ska absolut pröva det någon gång!!!
    gemelli skrev 2007-12-28 19:50:23 följande:
    Fyndade idag, billigt billigt i en butik här där jag bor Men måste man lägga bort den när julen är slut, tycker den är såååå söt
     Jättesöt! Jag tummade en likadan igår, men var för snål...
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-28 19:57:44 följande:
    Fluffis: Min favvo bjudkaka heter Fransk kladdig chokladkaka (recept från Rosendal).Helt underbar och livsfarlig kladdkaka!! Man petar ner ren choklad i smeten innan gräddning, bruten i små bitar. Mmmm, vattnas i munnen bara jag skriver om den .Du får säga till om du vill ha receptet!
    Tror jag har det redan
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-28 19:48:39 följande:
    Asch, bilden blev inte klickbar men det går att se den större i galleriet.Nu är pallen målad även om den inte ska stå här med lådan så gör den det tills stolen är målad.
    Jättesöt pall och fin låda! Jag har ju en förkärlek för gamla trälådor med text på...
    Himmelbit skrev 2007-12-28 19:53:16 följande:
    Hmm, nja jag passar nog också.. . Jag har redan ett gräddvitt som jag fick i inflyttningspresent för 4,5 år sedan (de har hållt i länge). Det svarta var visserligen större men näääe, jag skulle INTE orka måla det. Måste spara på målarkrafterna tills jag dyker på ett vackert skåp..
     Fel citat igen... Varför blir det så???????Skrikandes

Här är krokarna:
  • Daggdroppen

Det ska ju ännu dit lappar med våra namn på...

Köpte 2 så jag har att lägga upp då familjen utökas

• Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-28 20:08:53 följande:
    Snyggt!!! Det blev ju superbra! Nu får du skriva fina etiketter och sätta i också.. .Om jag citerar ett inlägg där personen ifråga har citerat flera olika, så följer det sista svaret med. Jag brukar då gå upp igen och kopiera det svar jag vill svara på och klistra in det i citatrutan istället för det svar som kom med.
    Tack! Jag måste väl göra så, men ibland då jag försökt har det inte funkat...
    Kajsa M skrev 2007-12-28 20:09:33 följande:
    HimmelbitFår väl slänga in bilden igen! Har sytt två idag. De andra två får bli imorgon. Det tar lite tid, mycket pyssel. Men inte vansinnigt svårt.Tack Gemelli och Miamariah! FluffisJättefin krokbräda!
    Tack! Din bild tåls att visas flera gånger!!! Får jag kopiera den så jag har en mall att ge till mamma. Hon har lovat sy dynor till mig, och det är svårt att förklara hur jag vill ha dem, men precis sådär vill jag ju att de ska vara!!!
  • Daggdroppen
    gemelli skrev 2007-12-28 20:11:31 följande:
    jättefin, är oxå ute efter krokar till badrummet...
    Tack! Hurdana letar du efter???
    Himmelbit skrev 2007-12-28 20:12:08 följande:
    Titta vad snyggt!!! Jag sa ju att du kunde!! Superduper-fina!!Och när du ändå är igång... Vi har tio stolar runt vårt matbord, fixar du det?!
    Nehepps, hon lovade till mig först!! Visst Kajsa??
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-28 20:15:56 följande:
    Du får gärna låna min bild!
    Tack!
    gemelli skrev 2007-12-28 20:18:59 följande:
    Din var jättefin, vart har du köpt den? Lasseliten har en jättefin från Bruka oxå, som jag skulle vilja ha. Men glömde ju titta på den är jag var på Bruka förra veckan...Föresten jag frågade personalen på Bruka varför dom inte börjar med webshop och till svars fick jag att han som tydligen äger Bruka är en gammal farbror som gått i pension och gillar inte alls internet världen.Men dom berättade att tydligen så var hemsida i bruk nu...
     Jag köpte min i en lokal liten butik, men det finns en likadan här:
    www.sateenkaarentaa.fi/
    men jag antar att det inte hjälper så mycket... Men jag kan hjälpa dig om du vill beställa därifrån. Nettiputiikki betyder nätbutik och där hittar du bilden under rubriken:
    Ruutua ja maalaisromantiikkaa.
    MiaMariah skrev 2007-12-28 20:20:13 följande:
    kanonfina krokar!
    Skulle testa med att kopiera in och ändra till rätt citat, men det funkade inte...

Tack iallafall!
Svar på tråden Vita hem del 6