Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-28 20:17:42 följande:
    Men Kajsa och jag bor ju nästan grannar (okej städerna är grannar iallafall). Hon slänger säkert ihop mina tio dynor under tiden som dina letar sig fram med snigelpost över pölen..
    Med flyg går det säkert fort
  • Daggdroppen
    Nora83 skrev 2007-12-28 20:38:51 följande:
    Jag lägger tråden i mina favoriter! Ni har alla underbart fina hem! Jag vill själv göra om mitt till ännu lite ljusare hem! Min karl håller på att bli tokig på mig och säger alltid: "Ja, men du ska ju bara ha allt beige eller vitt!!" Men det är ju SÅ fint!
    Välkommen!
    lasseliten skrev 2007-12-28 20:38:21 följande:
    Hej vänner!Måste rusa och skölja bort ansiktsmasken innan den totalt stelnar i fejjan... Undrar, vad är det för adress till betaversionen? Måste ila...
    Hihi, skynda dig!!
  • Daggdroppen

Nu såg ju även jag dynorna ni pratar om (alltså inte Kajsas utan de andra). Trodde det skulle vara dyra dynor, men det var det ju inte! Synd att de var slut...

• Daggdroppen
    Peak skrev 2007-12-30 11:21:32 följande:
    numberone och Himmelbit - har ni inga bilder på Ullaredsfynd? Brukar kika i Ullaredstråden men alla bara visar bilder på bebiskläder - det är jag inte ute efter längre Bea - ja att Calltex flyttat till Marieberg och IN I blomsterbutiken pratade vi om häromdagen, typ varför in där och hittar nån dit? Jag har inte varit där än, tyckte det var bra när de låg på stan eftersom jag bor på stan Men när vi flyttar till Kumla blir det ju närmare Marieberg än stan! Kul att du hittade saker!Ingen som har tips om vart man kan hitta kakelplattor med text på? *letar febrilt* hittar ju inga om jag googlar ens!!
     I senaste numret av Lantliv fanns det kakelplattor med text som passar i badrum, t.ex. paper, soap...  Fanns på en butik som heter M2. Googla på det! kanske finns det plattor med annan text på också. Jättesnygga var de!!!

Hej på er förresten
  • Daggdroppen
    Fröken Vit skrev 2007-12-30 14:42:35 följande:
    Mycket nytt hos mig!Välkomna in!myshabbychichouse.blogspot.com/
    Härlig blogg
    Beatrize74 skrev 2007-12-30 13:32:03 följande:
    Åhhh...vet ni, vet ni, vet ni...LYCKA! Vi har ställt in dotterns säng i hennes rum nu och börjat pula och piffa lite. Än är det mycket kvar, ni vet ju hur det är - en list där, en sockel där, spackla igen några sprickor som blev vid uppmonteringen. Fönstret ska målas ännu mer vid vårkanten, fönsterbrädan ska upp, elementskydd och sedan ska han kapa dörren lite i nederkant så vi kan måla den också. Men vi har ändå kommit så långt så att hon kan sova där inne. I sin EGEN säng. Jag har bäddat med Gripsholms rödvitrutiga sängset, så underbart. Det virkade överkastet. Tvättpåsen. Fåtöljen och lilla röda pallen och rödvitrandiga pallen osv. Känns helt overkligt, även fast man får ångest när man vill få klart ALLT på en gång och inte kan göra det för vi inte har alla lister eller strykningarna inte är klart på allt.Hon älskar taklampan...det gör jag med. Ni ska få se den sedan. SÅ underbart söt, fattar inte att jag hade sådan tur så jag hittade den. Nu fattas det gardiner, så när maken har skruvat upp sänglampan hennes så ska han få skruva upp gardinstången så jag kan börja mäta och klippa till tyg! Till blir nog en rullis tror jag, för att få in så mycket ljus som möjligt! Glad! Gladare! Isabelle!
    Hihi, vi vill ju se bilder NUUUUU Vilken lycka

Nu har jag då städat klart för femtielfte gången den här veckan. Vi har gäster VARJE dag nu över jul, så det börjar gå på rutin det här med bakning och städning.

Lite jobbigt att behöva ha sitt hus tipp topp varje dag, men visst är det kul att ha gäster också! Igår kväll var jag så lycklig, för min moster med familj samt mormor var här första gången. De gick bara med öppen mun och beundrade allt och lovprisade vår planering osv. Ni vet ju själva hur man känner då!!!

Hoppas kvällens gäster också tycker det är fint. Vi har lite annan stil än de, så lite nervös är jag...
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-30 15:37:15 följande:
    Bea, härligt! Förstår precis känslan.Slänger in en hallbild, njuter så otroligt mycket av att trappen är vit
     Och vi njuter varje gång vi får se bilder av den Er hall är otroligt stilig!!! Vad har ni bakom skynket? *nyfiken, eller vad*Hemlis
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-30 15:43:16 följande:
    Fluffis, tack söta! Jo där döljer sig MIN "Förvara allt möjligt konstigt under trappen skrubb"Julprydnader, städprylar, syprylar och så är det även ett gömställe för shopping som inte ska fram på direkten, dvs sådant som göms undan för maken
    Ahaaa Och maken har inte kommit på att inventera skåpet nu och då?
  • Daggdroppen
    Feffie skrev 2007-12-30 16:03:04 följande:
    Ni med barn i "skrivbordsåldern".Vad har ni för skrivbord. min fyra åring har just nu en skolbänk spm man lyfter locket på med separat stol, vi har även en bänk där stolen sitter fast med bänken. Men jag vill heslt ha ngt annat, något vitt med bra förvaring.Har sett Robin (tror jag det heter) på Ikea, där mankan köpa till en extra liten hylla att ha på, men det är för mycket björk på det.Hur har ni löst detta?
     Tycker du ska behålla det du har!!! Har du bild???

Själv håller jag på och målar om en gammal pulpet och jag äääälskar den

(och jag vet att jag tjatar om den.....
  • Daggdroppen
    Hej och Gott Nytt År!!!

Vi har firat nyåret först hos makens systers familj och efter det hos mina föräldrar. Passade på att ta hem några nya saker samtidigt. Eller nya och nya... det är en gammal bakspade (ni vet en sådan man hade då man gräddade bröd förr i världen) och mina första skrinnskor. Härligt nötta och charmiga De ska få hänga i groventrén hade jag tänkt Bakspaden ska få hänga på väggen i köket, efter att jag tvättat av den. OM den passar. Annars får den åka ut igen
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 18:55:20 följande:
    Gott Nytt År till dig också fluffiga moln Har ett nytt inlägg i min blogg om någon vill se.
    Tack
    mimmi006 skrev 2008-01-01 18:03:07 följande:
    Snart är glada julen slut slut slut... rensar i mina bilder, här är från Lisas rum. Krokar är inte fel att ha heller!
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-01 17:39:49 följande:
    Gott Nytt År! Här kommer lite kommentarer till det jag läst och sett det senaste. Jag har jobbar en del natt och därför ständigt legat ett par dagar efter i läsandet. Gemelli: Jag tycker att Tröjan är bättre. Såg dressen i verkligheten och den såg lite konstig ut med tofflor / skor till. Kanske inte för intet att modellen på bilden är barfota. Klänningen är helt bedårande!Kajsa: Oj det var visst färgglatt. Så här ser instumentet ut när mamma i vår familj fick välja. Detta är sonens julklappBea: Jag tycker ni skall fundera på städhjälp hemma. Untnyttja avdraget för hushållsnära tjänster.
     HÄRRRLIGA bilder alla tre!!! 

Och vilken skillnad det blir LinaoMatilda!!! Jättefin!!!
Svar på tråden Vita hem del 6