Härlig blogg

Beatrize74 skrev 2007-12-30 13:32:03 följande:
Åhhh...vet ni, vet ni, vet ni...LYCKA! Vi har ställt in dotterns säng i hennes rum nu och börjat pula och piffa lite. Än är det mycket kvar, ni vet ju hur det är - en list där, en sockel där, spackla igen några sprickor som blev vid uppmonteringen. Fönstret ska målas ännu mer vid vårkanten, fönsterbrädan ska upp, elementskydd och sedan ska han kapa dörren lite i nederkant så vi kan måla den också. Men vi har ändå kommit så långt så att hon kan sova där inne. I sin EGEN säng. Jag har bäddat med Gripsholms rödvitrutiga sängset, så underbart. Det virkade överkastet. Tvättpåsen. Fåtöljen och lilla röda pallen och rödvitrandiga pallen osv. Känns helt overkligt, även fast man får ångest när man vill få klart ALLT på en gång och inte kan göra det för vi inte har alla lister eller strykningarna inte är klart på allt.Hon älskar taklampan...det gör jag med. Ni ska få se den sedan. SÅ underbart söt, fattar inte att jag hade sådan tur så jag hittade den. Nu fattas det gardiner, så när maken har skruvat upp sänglampan hennes så ska han få skruva upp gardinstången så jag kan börja mäta och klippa till tyg! Till blir nog en rullis tror jag, för att få in så mycket ljus som möjligt! Glad! Gladare! Isabelle!
Hihi, vi vill ju se bilder NUUUUU

Vilken lycka
Nu har jag då städat klart för femtielfte gången den här veckan. Vi har gäster VARJE dag nu över jul, så det börjar gå på rutin det här med bakning och städning.
Lite jobbigt att behöva ha sitt hus tipp topp varje dag, men visst är det kul att ha gäster också! Igår kväll var jag så lycklig, för min moster med familj samt mormor var här första gången. De gick bara med öppen mun och beundrade allt och lovprisade vår planering osv.

Ni vet ju själva hur man känner då!!!
Hoppas kvällens gäster också tycker det är fint. Vi har lite annan stil än de, så lite nervös är jag...