• Lynn84

Vita hem del 6

Godmorgon glömde jag säga! Flört

Sänder en stooor bukett  till oss alla som vi kan lukta lite på så här på morgonkvisten!

• Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-01-28 06:59:04 följande:
    Good mooooooorning vita vänner! Vad står påschemat idag?? Jag tror att det blir målning här, cd-skåpet ska få sig en omgång!
    På dagens schema står det att jag ska hålla mig vaken på jobbet till kl 16.00 *phuuu*

Sen ska vi nog ner till huset och pyssla lite.
    Fick veta i helgen efter att min faster pratat med dem förra ägarna på affären att vi fick göra vad vi ville i huset = även vara där så mkt vi ville, såklart! Dem har t om köpt en halv pall pellets åt oss som vi FÅR av dem!
    Förvånad

Då ska jag påminna er om att vi inte ens har tagit över huset ännu. Så det är ju inte vårat även om huset är fyllt med våra möbler och gerjor.

Gissa om jag har varit där och pysslat???? 
  • Lynn84

Hej igen!

Skrev ett inlägg för någon timme sen men när jag sände det blev jag utkastad! Förvånad
    Jaja...

Ville iaf berätta för Mimma att jag också plötsligt blev sån förra våren.
    Jag som är en riktig vårmänniska och är i mitt esse då blev helt deppig. Jätte jobbigt!
    Varav ner lite med hemmet och släpp pressen. Det behver du inte ha någon. Ta det lugnt, andas och försök att njuta av det som finns runt omkring dig. Jag vet precis hur ledsamt och jobbigt det är när man längtar till hus och inget hittar eller lyckas vinna genom budgivning. *KRAM*

Juliah Jag lägger upp bilder när huset ser mer ut som vårat än vad det gör nu.
    Färgerna är inte så som vi vill ha dem....Fast, det kunde ju vara kul att via er lite före och efter bilder iofs. Får se om jag lyckas lägga in nått till helgen.

Ang. soffor så är vi skinnsoffs-ägare. Inte drömsoffan, men den funkar förbannat bra när man ha barn. Någon gång ska jag köpa mig en (läs två 3-sitts) eketorp i vitt, såklart!

• Lynn84

Juliah!

Jag har fullkomligt förälskat mig i den tapeten du har i hallen. har kommit på att den skulle passa utmärkt i vår matsal. Skulle du, om du vill, någon gång...*bla bla bla* vilja skicka mig ett tapet prov från Nacka Byggnadsvård? Vet du om tapeten finns någon annanstans eller om den bara finns just där?

Kanske skulle kunna få utnyttja dig vid ett bra tillfälle när vi ska fixa iordning det rummet???

• Lynn84
    juliah skrev 2008-01-28 14:39:43 följande:
    Tapeten är i köket! men den ryker när vi ska bygga om. Och jag tror inte att vi ska ha tapet i ny aköket och ska vi det så blir det nog en ny.Rullen som jag har kvar tänkte jag hitta på ngt skoj med.
    Jasså, jag trodde den satt i hallen.
    Jag gillar den jätte mkt och har inte riktigt hittat nått annat som jag fastnat för.
    Men om du skulle vilja skicka mig ett prov så vore det ju toppen!

Tror det skulle göra sig bra som matsalstapet, eller matsal och matsal, men rummet där matsalsmöblemanget ska stå!
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2008-01-28 14:55:01 följande:
    Lynn - nu har jag inte dunderkoll på Juliahs tapeter, men tror att det iaf finns liknade från (min favvo) Lim och handtryck. De har en hemsida och brukar finnas med i värsorterade färgaffärer. Tack alla för att ni engegerat er i våra dagisbekymmer. Idag har iaf varit en helt ok dag för E på dagis, kanske är svackan redan över? Hoppas! Nu vill E att vi ritar! LCroft- skickar en KRAM till dig och dina sjuklingar!
    Kan vara värt att kika där.
    Jag har läst om ditt dagis bekymmer. Det gör verkligen ont i mamma hjärtat när man måste lämna sin lilla kille...Det har varit så mkt på jobbet idag (för en gångs skull) att jag inte hunnit kommentera allt. Hoppas det blir bättre för er snart!!!! *Kram*
  • Lynn84
    Här är det också fritt tillträde...iaf så länge man har ett konto på FL

Välkomna in!

• Lynn84

Gúúd morrrrrrniiiiiiing!

Idag blir det en stressig dag på jobbet. Har massa att göra fram till kl 14.00! *phu*
    Lustigt att allt ska komma samtidigt när man suttit innan och inte gjort ett skvatt!

Imorgon är det sista dagen på Colins dagis. Känner mig så ledsen. Vill så gärna ha honom kvar där. Idag när vi lämnade honom så stod det på deras vecko- tavla
    "Onsdag - avskedskalas för Colin" Usch, fick massa tårar i ögonen och fick snabbt blincka bort dem för att ingen skulle se.

Fasar verkligen för morgondagen....*gravid liplisa*

• Lynn84
    mimmamum skrev 2008-01-28 17:53:34 följande:
    Vilka retbilder! Fick tänka en stund på mittenbilden men har nog listat ut det nu!  Grattis till sådana fantastiska ting!Kajsa, din tvättstuga kommer bli kanon med lite piff! Skynken blir perfekt, ombonat och fint! Dessutom döljer det ju perfekt!Jag är lite nyfiken! Ni som köpt hus, se hit!Hur mycket kostade ert hus?Hur mycket betalar ni i månaden?Vad har ni för uppvärmning?Vore jätte tacksam för svar!
    Vi gav en miljon femtion tusen *hjärnsläpp, kom inte ihåg hur man skriver det i siffror* *garvar*

Jag tror vi kommer betala ca 6500:- i månaden (amorterar)

Uppvärmning; Pellets/ ved, braskamin, öppen spis.....så en del ved kan det gå åt om vi bara vill. (sambon köpte precis på sig för 2 år....Förvånad)
  • Lynn84
    Camilla R skrev 2008-01-29 09:14:49 följande:
    Åh, avsked är alltid jobbiga. Jag lipar utan att vara gravid -är superkänslig när det gäller vissa saker.Hoppas det går bra imorgon, vad blev det för present förresten?
    Barnen ska få en Mamma Mu bok med en hälsning i. (Colin gillar Mamma Mu skarpt!)
    Ett ABC- golvpussel som ligger i en liten väska. (typ pippi väska men med pusslet på)
    En sång påse + extrafigurerna som jag själv har varit med och tagit fram! *stolt*

Pedagogerna ska få varsin blomma.....nått mer kanske?? Men vad? Inget dyrt, har inte råd med så mkt nu. Har varit miljoner utgifter sista tiden.
Svar på tråden Vita hem del 6