Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Karamellfabriken skrev 2007-11-22 22:02:35 följande:
    Jag tycker nr 2. Snyggt och enkelt.Kvällsmys på kontoret med nya vita blommor i fönstret !
    Åh, vad mysigt Karamellen!
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-22 22:01:18 följande:
    Hej! Hoppas alla mår bra här! Jag har körigt nu, jobbar sent och ligger efter med allt hemma... hann iallafall handla min älsklings julblomma på lunchen:mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Supersöt! Fick precis veta att v47 är den vecka på året som är motigast. Håll ut snart är den slut!
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-22 22:23:22 följande:
    Har fotat mer, men bilderna blir så fula ! Lite tazetter under krukan, hoppas att de klarar sig...
    Visst är det jobbigt! *dagens ilands bekymmer* Hittat några snygga sängar på sistonde ?
    Hur går det med golvet och byggfirman?
  • Det ljuva livet

Peka, vilken sötnos! Jag köpte mer söta burkar häromdagen jag med. Men jag la veckosalladen i dem . *ett godjul-band kanske får sönerna att äta bättre *

• Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-22 22:33:47 följande:
    De ska flytspackla hela övervåningen. Hoppas inte att det tar 100 år bra *överdriver barnsligt mycket*MiaM- tack!
    Får ni någon kompensation? Jag hade krävt att de ska lägga golvet åt er också, säg att ni inte har möjlighet att göra det nu och skyll på att det är deras fel att det är försenat.
    gemelli skrev 2007-11-22 22:33:35 följande:
    VSM,Jodå brösten är läkta och vi ammar på. Tyvärr har jag inte tillräckligt med mjölk till den här stora killen som är väldigt matglad, men det är väl det som gör honom så glad hela dagarna oxå. Så jag ger honom ersättning oxå, bara han är nöjd så är jag nöjd
    Skönt att de läkt och att ersättning finns!
  • Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-22 22:58:48 följande:
    Sen har jag en annan fråga Det var någon som visade upp en handdukskrokar på list i trä, tror den kom ifrån Bruka. Någon som känner igen sig?
    Var inte det knyttis?
  • Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-22 23:11:16 följande:
    Jaaaa den var det, verkligen superfin. Den vill jag oxå ha Måste kolla in IKEA,sen hur den ser ut
    Vet inte om den finns kvar på ikea. Vi har en på jobbet som ligger och skräpar och inte används, är bra sugen på att fråga om den kan få flytta hem till mig .

Läggdags, sov gott!
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Lycka till juleja

malins79 skrev 2007-11-23 07:46:14 följande:
    tyvärr blir det inte så mysigt som man hoppas, inte med min dotter iallafall. Iår kanske det går bättre men förra året när vi skulle baka saffransbullar med vit choklad var det en unge som blev helt vansinnig när jag hällt i mjölet så det blev tungt så hon inte kunde röra i bunken, jag sa till mig själv att aldrig baka bullar med henne när jag är själv hemma. Hon var 2,5år då. Vi ska baka pepparkakor har jag lovat hoppas tålamodet räcker, ska nog försöka göra det nästa vecka så det är avklarat.
    Jag har tre gossar hemma som brukar driva mig till vansinne när vi baka, ändå är jag så dum att jag glömmer bort det och bakar med dem trots allt.

Ewis: jag skrev igår om att v47 är den vecka på året som man är tröttast och har lättast för att hamna i konflikter. Njut av att den sista arbetsdagen på årets värsta vecka är gjord .
  • Det ljuva livet
    juliah skrev 2007-11-23 09:25:23 följande:
    Tack alla ni underbara söta!Jag har klätt på mig nu, inget rött så långt ögat kan nå hihi. Fick till och med erbjudandet om att få låna kläder...icke, vi duger så bra som vi är!Har lagt det mesta av pyntet på köksbordet så får vi hjälpas åt med ljus, fat och allt småpynt.Kram på er (jag är så nervös så att jag skulle kunna kissa på mig nästan )
    Juliah! Lycka till vännen! Jag skulle aldrig ha tipsat om dig om det inte varit för att jag vet att det blir ett underbart repotage! Så spännande ska det bli att få se bilderna . Kram!
Svar på tråden Vita hem del 6