• Lynn84

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-02-05 12:10:30 följande:
    Lynn: Ett matbord skulle jag nog måla med oljebaserad färg, den färgen blir mycket hårdare och slitstarkare och då behöver du ingen lack. Vad gäller hallen så fick du bra tips av Julia
    Ja jag får se hur det blir. Ska måla ett till bord som ska vara till matsalen. Kanske skulle ta oljefärg till det och så kan vi sitta där sen under tiden som jag tar ut köksbordet i säsongsrummet och målar det där. *för luktens skull*

Har tusen projekt på gång. Jobbigt bara när man har mkt att måla och man köper dyrare färg. Mina pengar växer tyvärr inte på träd. Särskillt inte nu när man är sjukskriven titt som tätt och snart går på HP förhoppningsvis.
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 12:17:07 följande:
    I hallen har vi halvmatt, så vi ska kunna torka av om det kommer smuts på väggarna eftersom de är vita. Vi har bara en ingång så den blir ordentligt använd.
    Då kanske det är bättre att vi köper en annan färg och går upp i glanstal *eller vad det heter* Nu är det så matt det bara kan bli. Och smuts är inte så kul, om man inte får bort det vill säga.

vad har du använt för färg? Är det du som målat med Lady?
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 12:20:04 följande:
    Jo det luktar riktigt illa, och kräver eget utrymme. Jag har faktiskt gjort så att jag har grundat med vattenbaserad färg och sen målat med oljebaserad utanpå. Vet att man inte får göra så, men det blev hur bra som helst
    Jag igen! Generad 

Varför får man inte ha vattenbaserad som grund under oljebaserad?
  • Lynn84
    numberone skrev 2008-02-05 12:29:47 följande:
    Jag använder bara Lady..... I LOVE!! är helt såld....
    Vet du vad det är för liter-pris?
    Det går ju åt en hel del färg till hallen....det är hööögt i tak.
    Vill inte lämna ett allt för stort hål i plånckan....! ;0)
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-05 13:19:23 följande:
    hm, hoppas man ser bilden bra...
    Den tidningen har jag med men nu såg jag världens bästa grej!!!!
    Hallen är väldigt liten och utrymme för kläder *jackor* är minimal. Vill inte att det ska kännas överbelamrat på nått vis. "Enda" väggen som man kan nyttja till skor och jackor är knappt en meter bred och ungefär 1,5 m hög sen kommer snetak. Kanske skulle man göra någon fin bänk, typ kistliknande med dyna och så hänga en trästav *rundstav* med ändknopp upptill där man kan hänga jackor.

Mest för gästerna då.

En annan ide´jag har är att måla om den gamla fina byrån jag fick av min pappa förra helgen. Den har fem lådor och världens potential att bli en vit fin pjäs i hallen.
    Tänkte då ha den som skoförvaring (!) Och så hänga sina krogar på de få platser som finna kvar runt om i hallen. Sånna silvriga krokar med vita porslinsknoppar, (hatt och rock)
  • Lynn84
    JennicaO skrev 2008-02-05 13:28:03 följande:
    Hej. Är ny här, men har tjuvläst er tråd ett tag och blivit så inspirerad! Har förmånen att få flytta in i en helt nybyggd lägenhet i juli och den är helt vit; vita väggar, vita köksluckor, vitt kakel. Så nu planerar vi för fullt och jag tar gärna emot tips på inredning och det verkar ni ju ha full koll på :)
    Välkommen in i gänget!
  • Lynn84

GAAAAAAHHH!!!!

Skrikandes

Jag hade siktat in mig på ett par jätte fina tvättmedelsburkar från Alvashus.
    Super fina i sink eller liknande med en skopa till. Nu finns dem inte kvar. Har väntat länge på att dem skulle byta kategori (de låg i *kommer snart*) Nu har jag helt missat dem.
    Gick väl som smör i solsken!

Gråter

• Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-05 14:26:28 följande:
    Jag vet inte om det säljs, tror inte det finns på hemsidan längre iallafall. Jag tycker den är snygg som förvaring, gillar inte att se ryggar på skivor och böcker!
    Kan du inte lägga in bilden på CD hyllan i din gb? Jag kommer inte in på bloggen.
    *NYFIKEEEEEN!*
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-05 14:40:40 följande:
    Före:efter:
    Så fint det blev!
    jag har ju också Markör serien. Tv-bänken och 3 smala bokhyllor.
    Projekt om-målning ska kicka istar på en av bokhyllorna...men de andra möblerna får jag nog inte röra för sambon. Han gillar det mörka, jag med....fast vitt är alltid fint!
  • Lynn84
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:12:01 följande:
    Lillafruluva: Jag har ett likadant cd-skåp. Jag har haft mitt i vår pyttelilla hall som förvaring av nycklar, vantar och annat skärp som alltid lyckas hamna i hallen. Men nu tänkte jag använda det som ett cd-skåp (som det är tänkt). Jobbiga är bara att jag skulle behöva minst två till för att få plats med alla våra cd-skivor... Vi gillar musik hemma hos oss Alla, hur förvarar ni cd-skivor om ni inte vill att de ska synas? Julia: Ja, jag tror jag ska fixa ihop en liten inspirationsmapp med bilder Lynn: åh, vilken osis med burkarna!miniGrynet: Den boken har jag också, man kan hitta en hel del guldkorn! Min är visserligen ganska gammal, jag kanske skulle ta och köpa en ny uppdaterad version (min favvisantikaffär har slagit igen för alltid! )
    Just nu ligger alla nerpackade i flyttkrtonger. Fast egentligen har vi inte så många....som tur är. Sambon brände ner mkt musik innan och de skivorna har jag slängt. Hatar skivor som inte har ett riktigt fordal. Jag kan inte hålla reda på dem!

Hur eller hur så funderar jag också på hur katten vi ska förvara dem. Vill inte att dem ska synas heller, vi har ju en hel drös med dvd-skivor och dem behöver också gömmas.
    Måste tänka ut något!!!!!

*tänker så det knakar*
Svar på tråden Vita hem del 6