Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-23 21:46:27 följande:
    Men jag har lite taskig smak och gillar fula saker, så det passar rätt bra här.. Visa kuddfodralen!!
    Du får vänta tills imorgon! Det blir så taskiga bilder om man fotar på kvällen ..Räcka ut tungan
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-23 21:52:37 följande:
    Ja, jag förstår inte folk som envisas med att visa en massa fula, gula kvällsbilder... Fattar man inte att det bara ser konstigt ut..
    .. Envisas du så kan jag väl ansluta mig till klubben ..
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-23 21:57:52 följande:
    *envisas, envisas, envisas....*
    Bara för att du ska slippa vara en ensam stackare som visar gula bilder så ..

Adamama skrev 2007-11-23 21:58:51 följande:
    Ja, det beror på vilken typ han är. Har ni varit där innan? Jag tycker faktiskt Kretsloppsparken är en rolig utflykt. Det finns ett fik - om han är den fikasugne typen, och så finns det loppis om hangillar gamla vaser och flytvästar, eller så kan du ju säga att det vore bra att rensa ur lite ur förrådet och ge bort inför jul. Och så finns det ju själva återbruket om han är intresserad av byggnadsvård och gamla dörrar och diskbänkar. Eller så kan du köra med mitt sista argument (det jag tar till när min man trilskas), ett lite mer moraliskt argument - att du tycker att det är viktigt att ni visar för era söner hur man sopsorterar och att man ska slänga batterier på rätt ställe och att det inte bara är att köpa och köpa, utan ta hand om det man redan har, återvinna och återanvända. Då går i alla fall min man och tar på sig jackan.
    Många smarta argument! Tyvärr har vi återvinnings central i närheten och alldra enklast för mig är att åka in till åhlens och köpa den till ordinariepris.. Maken är envis som en åsna när han är på det humöret .
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-23 22:05:31 följande:
    Senaste medlemmen i min tomtefamilj:
    Underbar! *tar genast tillbaks att jag kallade dig stackare*
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-23 22:13:15 följande:
    TACK! Du kommer säkert gilla dem jag gjorde igår (de är på bränning nu så jag kan tyvärr inte ta en gul bild på dem..). Det är samma tomte (luva med ben) och sen har jag målat ett mönster på mössan i vit metallic. Dvs mönstret syns bara i vissa vinklar. Hmmm, inte helt lätt att förklara, men jag kan visa en gul bild på dem nästa vecka
    Du kan få ta de som är mest snea . Den tomten låter superfin, lova att du tar en extra gul bild den . Tänk att vitt kan se så gult ut bara för att det är kväll..
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-23 22:18:11 följande:
    Tack, ska kika där!Lite jul! Och de utlovade panelgardinerna från Rusta
    MIMMI! Det är är inte rättvist! Att komma med fina vita bilder efter mina och Himmelbits gula .
    Det ser föööör fint ut!!!
  • Det ljuva livet

God Morgon!

Sovit som en stock tills kvart i nio. Det så skönt att ha fått en morgon trött minsting efter att ha varit van vid och tyckt att allt efter sju var en bonus.

Juliah: Det lät intensivt, gårdagen. Hade jag fått bestämma så hade du varit din egen stylist och fotograf ..

Bea: Vad tråkigt! Förstår att du känner dig besviken. Ni gör upp planer som gång på gång måste stå tillbaka för makens jobb. KRAM!.

• Det ljuva livet
    MariaV skrev 2007-11-24 10:43:15 följande:
    VSM, jättefina kuddar! Är de tygerna från ikea som de har extrapris på nu?
    Japp, ikeas tyg *håller för öronen och vet inte att tyget finns för halva priset*
Svar på tråden Vita hem del 6