Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 6

MildaMaränger skrev 2008-01-11 14:05:05 följande:
    Behöver råd....vad säger ni om dennawww.blocket.se/vi/14633401.htm eller Nej?
    Helt underbar köp köp KÖP! Gillar också de enkla strama i den!

Juliah - Vad roligt att du fyndat! Då blir man som en barnunge över en ny leksak - helt lyrisk!

Kajsa - Hoppas du hittar dammsugaren idag så du får stillat dit behov!

Nu är de rent här hemma! Storhandla står på listan att göra här näst... Cerveran nära oss har 70% på allt så dit ska jag med!

Imorn börjar POPs REA kl 10!
  • knyttis

Gordmorgon!

Fynadade inget på Cervera för jag åkte inte med. Jag sträckte ryggen för en vecka sedan då jag drog W i pulka de har bara blivit värre och igår kväll kunde jag knappt gå. Gick och sov redan vid 21:30 för jag orkade inte vara uppe då de gör så ont. Efter en lång natts sömn är jag på benen igen, men attans så ömt och stelt det är.

Vi ska äta frukost och sedan åka till POP och kolla deras riktiga rea som startar nu morgonen. Sedan ska vi beställa nytt kökbord! Jipiii! De blir Åminne på Mio. Har kollat in det nu flere gånger och de känns som det rätta bordet för oss nu. Fint och lagom prisklass. Så känns det inte så hemskt om/när de händer olyckor För de gör de ju när man har barn!

Mimma - Hoppas ni har roligt och hittar allt ni behöver på Ikea!

Juliah - Åh vad roligt det måste kännas att inviga KA!

LCroft - Ja känslan är nog tvetydig då man ska lämna iväg sin minsta, de känns så definitivt att de inte är riktigt små mera! Vad roligt att de gick bra för henne på dagisbesöket, man vet aldrig hur de reagerar! Bättre att hon tyckte det var kul!

• knyttis
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 21:56:42 följande:
    Ja man kanske kan hänga med på budgivningen en liten bit iaf
    Ja de tycker jag, glipan kansnke kan knackas på plats el så byter du ut brädorna där... Om priset hålls lågt så är det värt lite slit!
  • knyttis

Tack för snälla ord om min onda rygg, efter en lång varm dusch var jag redo att ta mig an POPs rea trodde jag... Stod över en timme i kassakö men hittade massor med fina kläder till W! Tänkte faktiskt svimma dels av törst men främst av att ngt var på tok i kläm i korsryggen. Glad att jag klarade mig levande ut därifrån! Hoppas på mirakulöst tillfrisknande tills imorn!

Mimma - Vilka framsteg i badrummet!
    Kajsa - Härligt med nya kuddar, vill ha såna med!

• knyttis

Himmelbit - jag vill absolut vara med i utlottningen, de blev ännu vackrare då du gjort det!

Tack VSM&Kajsa&Himmelbit!
    Tack för tips! Jag har "bara" värme, liniment och Alvedon hemma! Ska söka läkare nästa vecka om de håller i sig!

• knyttis

Jag har målat sonens Ikea stol vit och de blev i alla fall lite bättre än björk! Skulle gärna köpa en ny till honom men han gillar den så och katten med... De lagom gung i den!
  • knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:27:51 följande:
    Det är nått som ser fel ut med dem, tror att det är för nätta ben till ett så "klumpigt" skåp.Bjuder på en bild till när du ger sånna komplimanger.
    Åh så fint, flyttar gärna in, får jag?
    Beatrize74 skrev 2008-01-12 22:28:40 följande:
    Kikar in till skåpsökargänget! *vinkar* Jag sitter här och har en lagom tråkig lördagskväll. Dottern somnade nyss (en unge till att ränna har man väl aldrig sett maken till...upp-och-ned...upp-och-ned. Nackdelen med ett nytt eget rum kan jag säga, men nyhetens behag lägger sig nog snart. Maken är iväg och jobbar, han fick larm...och sedan ska han skjutsa hem sina föräldrar från en fest. Inte så mycket till lördagsmys vi fick direkt. Sitter här och sjuder av kreativitet. Jag har nästan sytt klart vimplarna, ska bara fästa dem på bandet...sedan ska jag dekorera en liten korg till dotterns Mailegkanin (virkad förstås..jag är ju galen i att virka nuförtiden, till mitt eget stora förtret då jag inte vill overdo virkningen, det är ju bäst i lagom dos här hemma). Jag har också virkat klart en liten resväska till kaninen (ja, jag får väl erkänna att det är mer känslomässigt MIN kanin än dotterns), men väskan ska förses med handtag och dragkedja (HATAR att sy dragkedjor). Jag har sagt till mig själv att inte starta något nytt projekt förrän de här tre sakerna är klara. Nu ska jag ge mig ut på inspirationsjakt igen, den här gången är det FÖRKLÄDEN som är måltavlan för mitt sökande. Är det någon som vet var jag kan hitta fina klassiska mönster/bilder på förkläden? Behöver inspiration som sagt, tänkte sy till mig och barnen.
    Vilken energi! Hur länge sitter du uppe om kvällarna och pysslar? Har du bestämt vad du ska ta för vimplarna, minst 400kr tycker jag! Jag har ju den vackra julstrumpan från Swapen som du gjort så jag vet ju hur fint du snitsar till dina verk i.r.l!
  • knyttis
    Himmelbit skrev 2008-01-12 22:35:05 följande:
    Måste bjuda på en bild...Här ser ni min lille showande Himmelbit när han spexar för sina kompisar på kalaset idag!
    Gick de vilt till?
Svar på tråden Vita hem del 6