Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet
    mimmamum skrev 2007-11-25 08:12:17 följande:
    VSM- Kööööp! Blir super vitt! Kanske med några hjärtbeslag?
    Vilken söt krona Mimma! Jättefint!
    Bandykillar skrev 2007-11-25 08:19:49 följande:
    Är det ngn som har ett gott recept på en enkel men god kaka att baka?. Ska ha lite fikagäster här nu på fm
    PÄRONPAJ

3 dl mjöl
    150 gram smält smör
    1 dl socker
    1 tsk bakpulver

1 Stor burk konserverade päron

1 burk creme fraiche
    2 msk vaniljsocker
    1 ägg
    lite pressad citron
    1 msk socker

1 dl hackad mandel och nötter

Blanda ihop pajdegen och bred ut i en form. Degen behöver inte förgräddas. Lägg på päronen. Blanda ihop creme fraiche med det övriga och häll blandningen över päronen. Strö över hackad mandel och nötter.
    Låt stå i ugnen i 200 grader i 30 minuter.
    Serveras ljummen med vispgrädde eller vaniljglass

Världens GODASTE paj!
  • Det ljuva livet
    Bandykillar skrev 2007-11-25 08:37:08 följande:
    VSM det lät gott ska man dela päronen eller ha dem halva? Är det vanliga hasselnötter och mandel som man ska ha? / Jennie
    Päronen ska vara hela (eller de är ju halvor i burken). Vanliga hasselnötter eller mandel går bra.
  • Det ljuva livet

Bandykillar: Vår trapp har varit vit sen i mars, den ahr hemsk plastmatta på stegen som vi har målat på (orkade inte ta bort den) och den har inte blivit sliten på stegen än. Men färgen har spruckigt i kanterna på trappan för att den rört sig. Nångon slags "Fix it" hade varit bra att ta där innan man målat.

Juliah: det där lät gott! Måste testas.

• Det ljuva livet
    Bandykillar skrev 2007-11-25 08:40:25 följande:
    Tack vsm nu ska jag åka och handla
    Har jag två burkar päron hemma så brukar jag ta två istället för en burk. *tips*
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-25 08:50:32 följande:
    Det här köpte jag igår! Jag måste ha vitt porslin att byta med, vi har mörkblått höganäsporslin till vardags.... samlar på swedish grace i vitt, men det tar tid!
    Najs Mimmi!
  • Det ljuva livet
    mimmamum skrev 2007-11-25 08:51:59 följande:
    juliah, jag missade att kommentera, ska du måla en näverkorg vit? Inspiration från Westergaard & Kovacs? Jag såg att de hade vita, det var riktigt fint!Vet ni, idag ska jag hämta min andra Hjärtljusstake från dem, så då får jag två i köket!
    *grön av avund*
  • Det ljuva livet

Gah! Jag läser och läser och kommer ändå inte ikapp Skrikandes.

Änså länge har jag sett Miamariahs fina bilder, numberones krona (lummer är mitt förslag att ha i den) och Fluffigamolns underbara hus!

*fortsätter läsa*

Svar på tråden Vita hem del 6