• LCroft

Vita hem del 6

Pyssel idag? Vet inte om jag hinner med nåt speciellt, ska ha kalas för Nico på lördag så jag måste nog sätta mig ner och fundera vad vi ska bjuda på. Sen fyller svärfar 60 imorgon men de ska också ha kalas på lördag, svärmor tyckte att deras sida av släkten kan fira Nico hemma hos dem samtidigt som svärfar? Klarade av att svälja och inte säga nåt då, men nej, det går jag inte med på. De bor ca 2 km från oss så det kan ju inte handla om att det är så långt de måste åka.

Söndag är det farsdag här åtminstone och då kan man ju inte ha kalas.  Och fast man redan fyller 12 år så anser jag att det är hans dag som han inte behöver dela med sin farfar! Basta De som kommer hit, kommer hit.

Nico vill inte mera ha kompiskalas så då vill man ju fira honom lite mer när släkten kommer, men det är så svårt, det får ju inte vara barnsligt mer *suck* Nån som har nåt bra förslag på nåt kul jag kunde fixa för att det inte ska vara typ en vanlig kaffebjudning?

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 08:54:48 följande:
    Godmorgon! Här hemma fortsätter magsjukan med förnyad kraft. Minstingen har fått diarré = två dagars karantän till.Tror ni man får skicka mellankillen till förskolan? Det var han som fick det först (i lördags) och nu diver han sina krassliga brorsor till vansinne. Han hade verkligen behövt komma hemmifrån och leka av sig.
    Jag vet inte om man får, men tyvärr måste jag godkänna att jag inte hade velat att nån som har magsjuka kommer, förlåt inte det svar du vill ha! Jag lider av magsjukefobi! Hemlis

Men å andra sidan så vet jag att här så gör nog folk så att de för sina friska barn fast de finns de som är sjuka hemma. Du kanske kan ringa och prata med dem på förskolan? Han har ju haft det redan? Men kan ju också ta smittan med sig hemifrån till de som inte haft... Nä, du ser jag velar av och an igen
  • LCroft

lillafruluva: Så tråkigt! Men förhoppningsvis får han ju hjälp och börjar må bättre

• LCroft
    juliah skrev 2007-11-08 13:41:47 följande:
    Ok, sista sen ger jag mig mimmi, ja girigheten segrade, jag skickade ett sms till mannen jag lovat *feg* och sa som det var...han ringde upp, jag gav luren till maken *feg igen* och han gav sitt bud.  Måtte allt gå vägen i eftermiddag när det ska hämtas.
    *skrattar* Duktigt! Du fick ju iallafall upp priset För den delen så har jag en känsla av att om mannen hade läst det där så hade han frågat om det är nåt som jag berättat om mig själv
  • LCroft

Kickan du är tillagd

Skummade väldigt snabbt förbi bilden av mimmis säng Den är så fin att det gör ont! *suck*

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 20:13:02 följande:
    Jag undvek med att titta för noga på den.
    Fast du har ju världens chans nu när ni får vara på tu man hand
    Hjorthan skrev 2007-11-08 20:13:03 följande:
    Är det äggstockarna som mumlar igen?
    Skriker för högans sky menar du väl? Hemlis
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 20:14:11 följande:
    Mina brummar som små humlor! *Makens kulor springer in i kroppen och gömmer sig bara jag nämner siffran 4:a*
    *asg* Du får locka fram dem igen
  • LCroft
    numberone skrev 2007-11-08 20:30:12 följande:
    hihi va mysigt men jisses om nån hade sagt till mig innan att jag skulle må så här kanon sketa illa så hade jag övervägt det hela mycket noga illamående 20 timmar om dygnet är inte härligt..... suck!! men det är väl övergående
    Till och med sånt "glömmer" man när äggstockarna hoppar på som galningar, otroligt nog
  • LCroft

Sitter och funderar om jag trots allt är helt tokig, mådde tjyvtjockt med båda flickorna i mer än halva tiden. Foglossning som började redan i vecka 12 med sista. Kommer även ihåg hur jag vaknade gråtandes på nätterna för att jag hade försökt vända mig sovande. Sammandragningar, svälld som en luftballong... Ja, varför vill man överhuvudtaget gå igenom det flera gånger?

• LCroft

Godmorgon tjejer!

Så roligt med shopping juliah

Lina vi hade också en sån maskin här hemma, men trots det står jag varje dag jag är ute med Ida och klyver lite ved   Jag som eldar här hemma och vill ha lite mindre vedklabbar till vedspisarna. Fast jag är så rastlös om jag inte har nåt att göra när vi är ute så det passar bra

Idag blir det storstädning, brukar göra det jämt på torsdagar men eftersom vi ska ha kalas imorgon tänkte jag att det är väl lika bra att göra det idag så behöver jag förhoppningsvis bara ta ett snabbt varv med dammsugaren imorgon.

Sen ska det handlas och smörgåstårtor ska göras. Hade lovat att göra en till svärfar med men ska kolla ännu med min svägerska om hon ville göra den. Hon har ju kommit hem från Helsingfors bara för att ställa iordning för hans 60 års dag.

Svar på tråden Vita hem del 6