Inlägg från: Sussi N |Visa alla inlägg
  • Sussi N

Vita hem del 6

Hej,
    är hemma på sen lunch och äter framför datorn (direkt ur skålen...)
    Jag har vitt plankgolv i köket och älskar det,
    smulor i springorna?
    Ja, men dom försvinner ju när man dammsuger.
    Finns inga skäl till att inte ha detFlört

Ngn undrade om kökssoffa i hallen, klart man kan ha det om platsen finns.
    En annan fråga var om vita nyanser,
    själv gillar jag om man använder lite olika vita toner, annars ser det för genomtänkt ut.
    Det kliar i fingarana på mig om man matchar allt och tex har likadana kuddar i fåtöljerna som står på varsinn sida om soffan med likadana lampor bredvid osv....bryt av lite....
    Ha en mysig eftermiddag

• Sussi N

Vill också ha en rosa skurhink,
    var hittar man en sån???
    Fin lampskärm som visades för massor av sidor bakåt.
    Underbar skolbänk.
    Kan man boka tid i din tvättstuga Juliah??

Har idag plockat upp en del av Gant våren på jobbet,
    rätt fina saker men vill bara ha en rosa filt för 1500kr....

Har iallafall bestämt mig för puderrosa Himla kuddar till soffan, men nu vet jag inte om jag vill ha linne eller sammet?
    Har hittat en tavla, eller foto är det egentligen för 5000kr som skulle sitta så fint vid matbordet.
    Vad har ni på väggarna?
    Jag är superpetig med vad som kommer upp och det resulterar i att vi bara har 2st tavlor och det är svartvita foton på barnen som vi fick som tack efter en Sköna Hem plåtning och dom är underbara.
    Annars ingenting....

• Sussi N

Godmorgon.
    Vilka supersöta tofflor som visades.
    Lekstugorna var en dröm, vill ha en egen som bara jag får leka i...

Städningen får vänta här tills i morgon då jag är ledig, skall bli helt underbart.
    Imorrn skall jag ta mig till Pure & Simple som jag aldrig hann till förra fredagen.
    Är det ngn som varit där som vet om dom har Rea fortfarande?
    Älskar Day Home collectionen dom har, men kläderna är verkligen inte fel heller.

Behöver hitta ett par jättebekväma och snygga skor som jag kan jobba i, förslag ngn???

• Sussi N

Ååååååhhh, vilka knasbollar det finns.
    Vi fick samma kommentar 1992 ( da allt var laserat i gul orange brända toner)av en målare som vi ville skulle måla hela vår lgh vit, han bara stirrade på oss och sa att: det gör man inte i hem, bara på sjukhus....
    Lägenheten blev vit kan jag säga...

mimmamum skrev 2008-01-24 07:37:32 följande:
    Glömde en sak, ganska löjligt men ändå!Jag fick rätt många kommentarer i bloggen om mitt badrum, jätteskoj! Men den sista gjorde mig lite ledsen i ögat även om den nog inte var menad så...Kommentatorn menade att det var lite sjukhuskänsla på badrummet och att jag borde slänga in någon färg! Ungefär som att jag inte kunde komma på det själv i sådana fall! Blir lite upprörd! Jag gillar ju vitt och kanske tom den sterila sjukhusmiljön, är det så fel då? Vad tycker ni? Ska jag slänga in säg lite orangea eller grönt? *skojar*
  • Sussi N

Lillafruluva,
    jag jobbar i en inredningsbutik, stor, så jag kan tyvärr inte komma i Birkenstock eller liknande.
    Jobbar nu i fina stövlar, eller Converse, beror på dagsformenSkrattande....
    Men får ont i axlar och rygg.

• Sussi N

Juliah:
    Det är en underbar butik på Mariatorget i hörnet Swedenborgsgatan,
    ALLT är vitt och naturfärgat,
    kläder från Odd Molly, Day, Marlene Birger mm
    smycken, skor, stövlar och inredning från Day....en dröm

• Sussi N

Känner igen namnet, men var ligger den??

juliah skrev 2008-01-24 07:50:09 följande:
    Surtfturf, ja det lär som en dröm. Jag är extremt sällan på söder dock. har du varit på Sally ann? Ska finnas snygga bokstäver där. Mari (Angel at my table) har köpt 4 st till mig därifrån.
  • Sussi N

Jag bodde runt hörnan innan vi flyttade till Spanien, det var därför jag kände igen den...
    vilket minne man har...

juliah skrev 2008-01-24 07:53:18 följande:
    www.sallyann.se/
  • Sussi N

Okej, flickor, då skall jag reda ut dettaSkrattande:
    Pal'en är vit fram och silvrig på sidorna och då heter den iPal eftersom den har samma ytbeläggning som en iPod, samma pris som dom andra, dvs 1990kr..
    det finns inget helvit Pal förtillfället, har funnit och om ngn har den kvar är den från en annan säsong.
    Däremot finns model One som helvit.
    Till alla modeller kan man koppla in iPod och mp3 spelare, men Pal'en har uppladdningsbara batterier som gör att det är en perfekt badrums, utflykts, sommarstuga/båten radio...
    SkrattandeSkrattande
    Vad tycker ni om mina säljargument?? Ha,ha,ha

• Sussi N

Jag fick en svart i julklapp, hade velat ha den vita men som ni precis sa:
    Ingen bytesrät...ha,ha nej så stor roll spelar det inte, den står i köket på vita hyllor mellan kokböckerna.

På den hemsidan så har dom en som heter Pearl som ser heltvit ut som det står ny på, hmmm, tror inte det stämmer, eftersom det står ny på den blå också och den har utgått...
    Men, men det spelar ingen roll..

• Sussi N

Man får säga till andras barn att i mitt hus bestämmer jag och där sitter man vid bordet och äter, kan kännas pinsamt fast man blir rätt nöjd då det är sagt( och ibland kan det vara skönt inför andra föräldrar/vänner visa att deras barn kanske är lite väl vilda)...

lillafruluva skrev 2008-01-24 07:58:57 följande:
    Är lite nervös inför kalaset, ett par bekanta med två vildingar till barn ska komma. De låter barnen springa runt och äta röja osv. Har iallafall planerat att ingen choklad eller liknande ska det bjudas på. Sist rev sonen sönder min stora bordsduk
  • Sussi N

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat
    Morsan Martina - hyrestrea - 70 kvm.
    Mori- hyres (fyra)-100 kvadrat.
    Ninizen- hyres (fyra) 104 kvm
    Summer06-hus 140kvadrat ska bygga ut till våren då blir d 240kvm
    Fluffiga moln - hus - 200 kvadrat
    Lillafruluva- hyres (fyra) 104 kvm
    Mimmi006- 100 kvm+ ca 70 kvm till snart.
    Juliah- Hus ca 100 m2+ gästhus ca 60 m2
    Snuffsis - Hus 210 kvm + gästhus 70 kvm
    mimmamum - bostadsrätt, tvåa - 64 kvadrat
    livet från ljusa sidan - trea- bostadsrätt -80kvm-
    versan- Hus- 196kvm.
    Det ljuva livet: Hus- 282kvm
    Mildamaränger: Bostadsrätt 110kvm 2våningar
    Malwa: Hus 200kvm
    Surfturf: Lgh 120kvm

MM: skönt att det gick bra idag

Smart ide med hissgardiner som ngn sydde på nytt tyg på.

Juliah: Jag tycker den vita med silversidor(Ipal) är finast.

Och sen var det massor av fler saker jag skulle kommentera som jag inte alls kommer ihåg.....efter 9 timmar med kunder är min hjärna som mos....

• Sussi N

Hej, hej,
    har varit ute på stan idag och det var jag inte ensam om....
    Inköpen blev:
    Plånbok i brun mocka Ceannis,
    Sminkväska i slitet guld läder Ceannis,
    Massor av smalrandigt rosa/vitt tyg Bruka, som nu är kuddar i min soffa,
    en klänning, en tunika, en sjal,
    hela famnen full med rosor och vita liljor för 50kr när dom stängde på Hötorget...underbart..
    Fick pengar häromdagen för alla mina smycken som sålt i butiken under julen, superkul.
    Ha en mysig kväll

• Sussi N

Hinner inte läsa ikapp innan jobbet,
    men fick in några bilder i galleriet på kuddarna jag sydde igår...

• Sussi N

Har inget uppiggande att komma med...
    men ngn undrade var jag hittat tyget till kuddarna och det är från Bruka.
    Hur trist som helst att stå på jobbet idag och titta ut på solen, hade velat gå en långpromenad.

Svar på tråden Vita hem del 6