• Sunna

Vita hem del 6

mimmi & pärla: Tack för tipset ang blomtråden.

Juliah: nej, inte är det lätt att städa och pynta med två småbarn. Jag kan inte ens gå på toaletten utan att ha bägge i famnen

Fråga: Kan man ha två små kransar på en enkeldörr, eller ser det helt knasigt ut?
    Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Sunna

Godmorgon! Hi hi, först!

Knyttis: Ja, tiden kommer nog tillslut. Det är så jobbigt när det kliar i pysselfingrarna bara

Juliah: Nu har jag missat något, håller ni på och renoverar trappen?
    Vi är så gott som klara, ska bara lägga ett lager hårdvaxolja på trappen, sen är det klart! Jag ska visa när det är färdigt.

• Sunna

Mori: Jättefin strumpa!

• Sunna
    Juliah: Ha ha, titta hur du stavade! HÅRvaxolja Vi har vitoljat vår trapp. För att inte vitpigmenteringen ska skavas av när man skuttar upp och ner för trappen, så kan man behandla trappen med ett vax som gör att det blir mer hållbart. Men ni vitmålar väl er trapp? Då behövs det inte. Ska bli spännande att se hur ni gjort, har du fotat?

Anton: Usch vad tråkigt med sjukdom! Här har hela familjen legat för ankar. Till och med Ebbe när han endast var två veckor, ingen kul.. Krya på er!
  • Sunna

Oj, här skriver ni så jag knappt hänger med!

MM: Jag blödde rätt mycket i början när jag väntade Ebbe. Det var tydligen ingen fara.. Men det är klart man blir orolig.

LCroft: Jag har alltid mina vita hissgardiner i köket. Har inte orkat byta dem på två år.. Förra julen fäste jag små tovade hjärtan i nederkanten. Får se hur jag gör i år. Jag är inte så förtjust i de traditionella julgardinerna i allafall. Jag har vita gardiner i alla rum.

• Sunna

Föresten: Ni som har kikat på Helena Skarps hemsida; var kan man få tag på ljusslingan med blommorna, förutom hos henne alltså?

• Sunna
    Adamama skrev 2007-11-23 14:11:57 följande:
    Jag är på jakt efter ett sådanat där enerverande änglaspel i mässing. Ni vet ett sådant som snurrar och plingar tills man blir tokig. Måste återuppleva min barndomsjular.   Men var hittar jag ett?
    De brukar finnas lite överallt, till och med på coop. Visst är de enerverande, och rätt fula, men jag kan inte vara utan min på julen
  • Sunna
    juliah skrev 2007-11-23 16:50:43 följande:
    Heeej, tröttare än efter en förlossning Kommer in senare eller imorgon för en superdetaljerad rapport
    weeee!!
  • Sunna
    Mimmi: Kommer du ihåg vad mattan heter? Jag är också ute efter en ny matta. Tycker dock att alla mattor som jag tycker är snygga är på tok för dyra.

Här bakas det och donas! Det låter så mysigt med saffransskorpor, men jag tycker tyvärr inte om saffran.. inte pepparkakor heller, så jag brukar baka annat gott! Jag tänkte göra massor med chokladkola i jul och ha vackert papper runt. Det är så roligt att ge bort godis, folk blir så glada! Speciellt om det är fint inslaget också.

Challepalle: jag tycker att Cosas har fina lampor. Jag ska köpa den cremevita Cromolampan till min sons sängbord.

Juliah: Vilket ståhej det verkar ha varit hos er idag. Roligt men tröttsamt kan jag tro?Hoppas du blir nöjd med repotaget, ska bli så himla roligt att se sen! Vilken bilaga kommer det komma med i? Vill inte missa ju!
  • Sunna

VSM: Kommer ihåg när jag var till frissan för flera år sedan, det var på gymnasiet iallafall.
    Jag färgade jämt håret med Henna tills jag en dag tröttnade och valde att lägga i lite ljusare slingor i håret. Det blev GRÖNT! Jag satt och grinade i stolen,och frisören stackarn blev superstressad.. Hon var tvungen att avfärga håret, så det blev helt förstört och alldeles risigt. Jag hade håret vid rumpan och var sen tvungen att klippa det till axlarna...

• Sunna

MiaMariaH: Så fint!

Himmelbit: Supervackert skåp. Var har du köpt lden söta ljusslingan med blommorna?

• Sunna
    Snabbt snabbt nu tjejer! Jag ska åka och handla lite smått och gott och ica stänger nio. Vilken inredningstidning är värd att läsa just nu??
  • Sunna
    Fluffiga moln: Bild nr 6 tycker jag är finast. Alla bilder ar söta, men 6:an fastande jag för.

Lillafruluva: Åh, jag känner igen mig i det där med bärandet. Min första var ett riktigt "bärbarn", jag hade träningsärk och stelhet i nacken i veckor innan jag fattade vad jag hade ont av! Min lilla skrutt vill okså väldigt gärna sitta tätt, tätt hos mamma..

Juliah: Oj så kul med repotaget i Lantliv eller vilken tidning det nu blir, och så roligt att Helena Skarp hörde av sig! Var det via din blogg som ert hem fått så mycket uppmärksamhet?

Vad fin trappen blev (har jag kanske skrivit det förr?) Jag ska strax visa vår trapp, ska dit lite handledare ikväll.

Liten fråga; Hur får du till granriset så fint kring kransen? Har du en stomme, och hur lägger du granriset på för vis (låter som en rumpnisse )
  • Sunna
    juliah skrev 2007-11-27 15:23:25 följande:
    Sunna, å tack! Ja via bloggen. Det här med aftonbladet har jag vsm här i tråden att tacka för!Du frågar nog fel person, det är mina första egengjorda kransar . Men ja, halmstomme, och sedan små "buketter" av granris som jag fästa runt med grön tunn "ståltråd". Omlott...Grattis hanna!fluffis, ja maken får ta över sen, jag är sluuut.
    Ska shoppa lite stommar då, det känns som att det borde bli stadigare att hålla på med.

Jag blev lite full i skratt häromdagen då jag var i stan, och såg att de sålde granris dyrt i små buketter! Vi har en hel granskog utanför dörren...
  • Sunna

Hoppar bara in och säger hej mellan amning och blöjbyten, nu ska jag skumma lite

• Sunna

God förmiddag! Känner att jag måste visa mig här så att ni inte tror att jag är helt uppslukad från jordens yta! Eller jo, det känns nästan som det... Jag hade nästan glömt att det inte existerar någon "egentid" när man har en liten sex veckors bebis! Jag hinner varken pyssla, fota eller sitta här och njuta av allt det vackra. Hur gööör ni som har småbarn? Nu har Ebbe-sötisen somnat en stund, så jag ska skumma lite!

En fråga till er som har den fina spegeln (ni vet säker vilken jag menar) från House doctor, var kan man köpa den? På nätet alltså.

• Sunna

Lisa: Åh så otroligt fint du har gjort!

• Sunna

Hej hej! Jag har inte hunnit med alls i tråden nu känner jag Ni visar så mycket fint som ni pysslat med, och jag hinner ingenting känner jag. Nu sover bägge barnen samtidigt för första gången på 7 veckor. Borde gå och vila jag också, men jag måste bara sitta här en liten stund för mig själv  Nu ska jag läsa lite bakåt! Såg ni Leilas jul igår (ja, det har ni nog redan skrivit om ) Höll på att dreggla ner mig när hon gjorde "Rocky road"! Det ska jag definitivt göra (och sätta hänglås på kylskåpet!)

• Sunna

Hej! Har lite datorpaus just nu, men måste ändå säga grattis till Juliah för det fina repotaget (även om det kunde ha visat lite mer av ert fina hem)

Svar på tråden Vita hem del 6