Vita hem del 6
Godmorgon! I helgen sydde jag nya linnegardiner till vardagsrummet, vi har ett mindre och ett större fönster där och det mindre fönstret finns bild på i galleriet nu. (Ignorera att de är lite skrynkliga, jag jobbar på det )
Godmorgon! I helgen sydde jag nya linnegardiner till vardagsrummet, vi har ett mindre och ett större fönster där och det mindre fönstret finns bild på i galleriet nu. (Ignorera att de är lite skrynkliga, jag jobbar på det )
Oj... hur fixar jag det?
www.familjeliv.se/hem/alabaster/galleri.php här är länken till galleriet, det går kanske att ta en genväg?
Vi har en helt otrolig tygaffär här, jag köpte linnetyg för 70 kronor metern!
Tack! Nu ska det synas
Godmorgon, som vanligt hinner jag inte läsa ifatt
juliah, nu har jag nog missat något, vad ska helena skarp göra hos er?
juliah - åååå grattis!!! Jag har länge tyckt att ditt hem borde vara med i någon inredningstidning
Godmorgon, jag har lite nytt julpynt i mitt galleri idag. Läser då och då och inspireras men hinner inte riktigt "hänga med" här om jag ska hinna pyssla med allt ni inspirerar till
Godmorgon! Idag ska jag ta med min vilda treåring på julklappsshopping, det ska bli spännande
mimmi - å vilken fin ljusstake!
Det tror jag nog! Min nästan-treåring ska få göra det imorgon. Du får rapportera hur det går så vi vet vad vi har att vänta oss här hemma sen
Aaah!!! Maken badar barnen och jag får, för en gång skull, chansen att hinna ifatt här!
Få se nu... Tänker inte missa juliah i aftonbladet imorgon!
Idag har jag varit på shoppingtur med min treåring och han skötte sig så exemplariskt att jag gärna gör om det!
Han har tidigare inte varit särskilt lätt att ha med sig i affärer men nu var han underbar och ett riktigt bra smakråd. (Om än lite köpgalen )
knyttis - usch, magsjukan gick verkligen hårt åt er. Nu får ni se till att äta upp er i jul
Peak - de där rocky roads ser ju för coola ut! Kaloribomber... *mmm*
lillafruluva - blä, jag tycker alla har magsjuka nu!
Hia - även om man bor i hyreslägenhet kan man ju byta till finare tapeter, vi bor så och håller i nuläget på att
göra väggarna vita i nästan alla rum (inte samtidigt . Inredning behöver inte vara dyr heller, många här gör
mycket själv och mycket kommer från loppisar.
Vi har vittvittvitt i alla rum. Eller är på väg dit! Vi är inte framme ännu, har inte bott här så
himla länge och tiden för pyssel finns ju inte alltid. Men det mesta är vitt och det andra ska bli det
(tex några blocketfynd och sovrumsväggarna)
Beatrize för din skull har jag fotat min eketorpsoffa. Vet inte om bilden blev så inspirerande men nu finns den i galleriet iallafall. Jag tycker att tyget är lätt att få på efter tvätt. Man kan inte vända på kuddarna
Juliah - vilken fin matta ni har i ert vardagsrum, vad är det för någon? Funkar den att tvätta i tvättmaskin?
KajsaM - smart att ha fårskinn över armstödet, det blir så lätt smutsigt tycker jag.
Men å vad smart med ett lendatyg! Vi har ett lakan över men det blir så skrynkligt fort tycker jag. (Som synes på bilden )