Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-02 18:19:22 följande:
    Den ljusstaken jag visade bild på ska jag inte ha som adventsljusstake. Man kan väl ha fyra ljus ändå? eller?
    Klart man kan! Jag kommer att ha det om det blir den fyraarmade (den som Almlin har i sin blogg), men vill helst ha den med två( som mimmamum har i sin blogg )... Mest för att det är skönt att ha en som är elektrisk, då kan den lysa när man kommer hem!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 18:25:12 följande:
    Jag hade också gärna haft en elektrisk. Men har inte sett sådana här.En fråga: Hur gör ni med brandvarnare och CO varnare? Tycker de är så fula, men ett måste ändå. Och i synnerhet CO varnaren som inte ska vara i taket.
    Jag har aldrig hört talas om koloxid varnare Hemlis, men brandvarnare har vi vita standard. Det finns vita designade "bollar" att sätta i sladdar också, men de är nästan fulare än vanliga, tycker jag!
  • mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-12-02 19:39:31 följande:
    Mimmi: Har du varit i Tranås och på Moster Malla idag...? Jag kan fresta er med att jag ska på "julpyssel" på en av stans blomsteraffärer på torsdag. Det ska bli så mysigt!
    Nej, jag lämnade aldrig stan här ... det var så skönt på stan idag, blev en hel del fina kläder och leksaker. Dock ingen inredning!
  • mimmi006

God kväll! Det verkar inte som det blir nån fin ljusstake för mig Gråter, de har inte hört av sig idag. I och för sig är det så mycket pengar, så det gör väl inte massor... men lite ...

Hur är det här ikväll då?
    Spännande med breven, Fluggiga moln! Jag tycker sånt är jättekul, brukar läsa min gamla dagbok från de mest "hektiska" åren ibland !

• mimmi006
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 19:15:10 följande:
    Tråkigt med ljusstaken men du sparar en massa pengar Igår, när jag satt och hade lite trist, ropade jag in en liten vas på Tradera till ett förfärligt pris ! Vet inte vad jag tänkte på men ångrade mig i samma stund som jag vunnit auktionen.Gissa om jag blev lycklig när säljaren kontaktade mig och sa att hon hittat en spricka i vasen och undrade om jag ändå ville ha den.Bönhörd!
    Vilken turgumma! Det har jag gjort också ett antal gånger ! Jobbigt... De där 1900:- kan nog komma väl till pass på andra saker, men är man kär så är man !!!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-03 19:18:57 följande:
    Va synd för dig, finns det inget annat du kan shoppa? Som tröst liksom.
    joooo, det är klart! Men jag brukar vara en sån där som tääänker länge innan ... typ till imorgon
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-03 19:50:52 följande:
    Varifrån skulle du köpa och hurdan? En sådandär vit som "alla har"?Förlåt mitt dåliga minne
    Inte lätt att veta ... det är en sån där som Mimmamum har Räcka ut tungan. Attans dyr, men väl så fin!
    Camilla R skrev 2007-12-03 19:53:24 följande:
    Är det Westergaard ljusstaken du menar?? Du får ta ett besök till Stockholm, i butiken i Gamla Stan hade den en "uppsjö" av dessa ljusstakar senast, i olika storlekar och med och utan elektricitet. De är ju så vackra!!
    Å det skulle vara mysigt! Det kändes så praktiskt bara att just den två armade fanns i stan *fniss*... men det fanns fyraarmade kvar, blir nog en sån .
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-03 20:11:51 följande:
    Ja, jag hade suktat efter en sån bra länge. Gissa om jag blev glad då de öppnat butik i Gamla Stan -då kunde jag bara inte motstå längre, vågade liksom inte chansa. Och jag blir lycklig, glad och nöjd varje dag jag ser den
    Vilken har du då?
    Daggdroppen skrev 2007-12-03 19:51:53 följande:
    Jättefina hus-lyktor! Varifrån är de?
    Menar du de från Walther och Co? Finns på www.tradgardsliv.se
Svar på tråden Vita hem del 6