Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 22:41:48 följande:
    Vassego! Fast jag misslyckades med att få till det där mysiga gula ljuset. *sorry**tyvärr så är jag ruskigt dålig på att slå in paket*Nu: läggdag. Imorgon 6.30: jobbet.
    Sorry att jag inte hänger med. Men är det alltså julkalender till barnen? Har du 3x24 paket? Imponerande! Söta paket också.
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 22:45:21 följande:
    Det är deras julkalender, men de får samsas och var tredje dag. 3*24 paket gör jag aldrig! Tyckte att detta var jobbigt nog.
    24 paket är imponerande det också
  • LinaoMatilda

Hej på er.

Bea: Här är en till som är hemma utan sin man, igen. Fy för jobb!

MiaMaria: Fem stjärnor åt dig för den nya blogg-tråden!

Gemelli: Fin lampa.

MiaMaria: Vilket fynd, gillar lampskärmen.

Minns inte mer, tyvärr.

• LinaoMatilda

Ser nu i Fluffiga molns inlägg att jag missat en del

Karamellfabriken: Gillade den vita bättre och kortet på er var superfint, gillade det svartvita bättre.

Fluffiga moln: Söta lyktor du har visat!

Sådär.. kanske kommer på mer snart Skrattande

• LinaoMatilda
    Pärla1 skrev 2007-12-01 16:43:46 följande:
    Bea: Usch vad tråkigt!Hoppas att allt snart bli bättre...MiaMariah: Vilket jobb du lagt ner på bloggtråden, jättebra!! Och vilka fynd du gjort!!Fluffiga: Jättefina bilder, älskar sparkar!Min sambo är på julfest med jobbet idag, så jag och dottern har varit på en liten gård och tittat på en massa handarbeten, tillsammans med svärföräldrarna. De hade gjort det så mysigt ute med lyktor, marschaller, granris och kärvar. De hade ett litet hönshus där de byggt upp en liten "pettson och Findus värld", med små fåtöljer och grejer, så himla fint. Två personer var utklädde som dem också,men när Pettson stack fram sin långa näsa blev dottern livrädd!!Grät jättelänge, så himla synd om henne...
    Men åå lilla vännen. Va synd det är om barnen när de blir skrämda sådär. Men det låter som att ni hade en mysig dag. Hur är det med dig? Känns det bättre med allt som varit/är?
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 17:19:56 följande:
    Ni är så goa...tur vi kan skriva av oss lite till varandra. Maken kom hem för tjugo minuter sedan. Jag hade då hunnit vila till Pippi precis som jag skrev. Jag njuter verkligen själv av "julavsnittet" då jag ser hennes fina stolar, spröjs och väggpanel i huset. Konstig man är va? Och så kunde jag beundra Tommy och Annikas fina julgran som de klädde och satte tomtebloss i. Det är ju så vanligt att man ser på äldre vykort och annat, men inte så vanligt ändå idag att man gör. Det är ju ganska effektfullt att tända ett då och då. Är det någon av er som brukar göra det???Fluffiga moln - ja, jag känner verkligen värmen. Vad fiffigt med rivjärnet. Himmelbit - tack för dina goa kommentarer...får vi se vad du skapat i mossa sedan?Och så tänkte jag pigga upp lite och ge lite inspiration till hur man tar verkligt gula bilderwww.blocket.se/vi/14262907.htm min annons då förstås) :-P
    hihi vi ligger långt efter här märker jag.
  • LinaoMatilda
    Bandykillar skrev 2007-12-01 17:30:06 följande:
    Himmelbit nu lyser inte hjärtanstaken så fint längre. Tre av ljusen lyser starkare och ett som vanligt. K åkte ner till fyndlagret men de hade inga extra ljus. Visste inte om de kunde få tag på. Tror ni coop har?F-n vad sur jag blir, den har lyst i några dagar bara och inte åkt i golvet Ska det inte hålla längre än så????
    Försikitig så den inte börjar brinna bara. Som Bea säger så explodera (mer eller mindre) Karamellfabrikens ljusstake från coop häromdagen.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-01 17:20:59 följande:
    Jag är lite "wild and crazy" så här på lördagskvällen...Eftersom vi pratat om frånvarande makar/sambos så tänkte jag att jag skulle hitta ett "normalt" jobb till min sambo. Har nu skrivit ihop en ansökan och ett CV.. Ska jag skicka tycker ni?! (sista ansökan idag och sambon kommer hem på måndag). Försökte ringa honom men han är ute. Asch, en ansökan kan man väl alltid skicka va?! Eller vad säger ni?! Han kan ju alltid dra tillbaka den om han inte skulle vilja..
    Va gulligt av dig! Klart du ska söka det. Skulle han inte gilla det så är det ju bara att dra sig ur.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-01 17:50:10 följande:
    Tycker jag absolut... det skulle vara skillnad om du sökte en tjänt i sibirien eller nåt, nu gör du det ju för att du vill ha honom närmre!
    hihihi, det skulle ju vara nått. Nyheter åt sambon; jag sökte ett jobb åt dig i sibirien, och du fick det! Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6