Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

beep beep, inte det minsta avis på ert kök och nymålade skänk....Flört

Vad fint det blir!!!

• malins79

MM , har du varit på Nupp än, det var väl i dagarna?!

• malins79

Miamaria, vad fin Madonna blev med en krans.

• malins79
    Frida08 skrev 2007-12-17 17:46:41 följande:
    Halloj!!Jag vet.... denna fråga har säkert redan ställts men jag ställer den igen Vill gärna ha tips på bra å mysiga inredningsbutiker i stockholms innerstad (gamla stan, city, norr, söder mm). HJÄLP!!Ha för mig att jag läst en blogg där man listat alla sina favvobutiker i olika städer medn hittar inte den längre..Ha en fortsatt trevlig kväll
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m26027515.html
  • malins79
    Camilla R skrev 2007-12-17 19:21:51 följande:
    Har ni sett att Brukas hemsida har uppdaterats? www.brukadesign.se/
    Det var på tiden!
    Hoppas dom fortsätter att lägga in inspirationsbilder så det inte bara blir dessa!
  • malins79

Sitter och planera för hur den kommande tvättstugan/groventrén ska se ut.Glad

På två väggar, en lång och en kortsida är det tegel som är målat. Det är den gamla ytterväggen, därför är det tegel. På den andra långsidan ska det vara fönster och den andra kortsidan kommer att ha en dörr in mot ett kommande "bibliotek" . Svårt att förklara... Vi delar nämligen av ett stort rum på 50kvm som idag är en form av vinterträdgård eller Loggia som den heter för att kunna ha engroventré in från garaget bla.

Jag skulle vilja ha panel, stående V-spont, är det fel att ha det i en tvättstuga?
    Klara det av fukten, temperaturväxlingarna som det kan bli när man kör tex torktumlare. Tror ni man kan måla med vanlig färg eller är det specialfärg som gäller för att det ska klara fukt? Jag hade tänkt ha riktig panel alltså inte panelskiva, det blir så pass mycket dyrare. 

• malins79
    Daggdroppen skrev 2007-12-17 20:03:46 följande:
     Just ja... nog blir det säkert härligt med en tvättstuga, men OJ så härligt det låter med en vinterträdgård!!!!!!! Lämnar en del av den??? Oj vad jag skulle vilja ha det... *avis*
    Den är inget att vara avis på! Treglasfönsterna är helt dimmiga så det går knappt att se igenom dem. Blir så ibland på gamla treglasfönster. Sen är dom så dåliga så det blåser rätt igenom dem så det är skitkallt där nu så man måste stänga flera dörrar åt det hållet vintertid och det är trist. Särskilt från köket som blir väldit mörkt.

Alltså vi skulle INTE ha Panelskiva utan vanlig hederlig panel.
  • malins79
    Peak skrev 2007-12-17 20:10:43 följande:
    åh behöver ju fråga er om en sak, men MiaMariah får inte se...kan du dra hehe och inte läsa tillbaka
    haha, är det julklappsundran?
  • malins79

Fluffiga, aha, jag hoppas att det funkar med panel för jag vill gärna ha det och det är ju ganska bra att jag har lite "kött på benen" när jag ska övertyga maken att det funkar fint. jag använder ofta Vita hem som referens när jag övertygar maken eller berätta något om något jag sett eller vill ha.

• malins79
    juliah skrev 2007-12-17 20:48:28 följande:
    Min make vägrade trä i tvättstugan på väggarna...Men jag kan och vet inte riktigt hur det ligger till med den biten. Kanske bästa att fråga någon expert?
    jag får göra det!
Svar på tråden Vita hem del 6