Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2008-01-10 21:05:07 följande:
    Inte galen inte - det som är så snyggt med vitmålade golv!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-10 21:10:48 följande:
    Klart de kommer att vara nöjda! Du gör så fina saker.Gemelli: Jag tycker också det är fint med vitmålade golv. Vi har ljusgråa målade trägolv.
    Näää jag är oxå förtjust i vitmålade golv. Känns bara sååå surt när vi la in nya golv för nästan precis 1 år sen, och nu börjar dom redan se tråkiga ut.

Hund och barn, gör ju inte viloljade golv finare precis

Och vitmålade golv är ju alltid lättare att hålla renare...
    Jaaa man kanske ska måla dom vita då Fundersam
  • gemelli
    LinaoMatilda skrev 2008-01-10 21:30:14 följande:
    Tänk på att man alltid ska måla golv med oljefärg och därför borde inte små barn vistas där när det målas eller några dagar efter. Men du kanske visste det
    Ja, Vi har målat både med vattenbaserad och oljefärg....
    Och jag avskyr oljefärg, det ser ut som värsta skriskobanan i hallen
    Näää ska vi måla det så blir det med vattenbaserad färg. Vet att det inte håller lika bra, men jag vill ha ett matt golv.
  • gemelli
    dansdotter skrev 2008-01-10 23:18:49 följande:
    gemelli: Det finns en oljebaserad färg som är matt. Den heter Lady 15. Skulle ju vara synd om du målade golvet med vattenbaserad färg eftersom den inte håller o det är ju lite jobb med att måla ett golv. Jag skulle aldrig rekomendera en kund att göra det. Lycka till!
    Jaha finns det....

Det sa dom inte i vår färghandel Skrikandes
    Vilket märke är det som gör Lady 15?
  • gemelli
    dansdotter skrev 2008-01-10 23:39:22 följande:
    Det är Jotun. som är tillverkare av den färgen. Det är en kanon bra färg. Det finns i vattenbaserat oxå men den ska du inte ha utan oljeb.
    Men vart hittar man sån färg, i en vanlig färghandel?

Fast tydligen inte i våran Skrikandes
  • gemelli
    dansdotter skrev 2008-01-10 23:39:22 följande:
    Det är Jotun. som är tillverkare av den färgen. Det är en kanon bra färg. Det finns i vattenbaserat oxå men den ska du inte ha utan oljeb.
    gemelli skrev 2008-01-10 23:41:53 följande:
    Men vart hittar man sån färg, i en vanlig färghandel?Fast tydligen inte i våran
    Hittade själv, finns en här ute, men jag hittar dockinte lady 15 på hemsidan...

Måste åka fråga imorgon

Men Tack!
  • gemelli

Inne en snabbis ikväll...

Vill bara säga att idag har jag gått färgskola

Jotun har en oljebaserad MATT golvfärg som heter Oxan som var ursnygg!
    Alltså sa man helst inte ha Lady 15, för den var inte tillräckligt slitstark.
    Jag är sååå glad över att äntligen har hittat en matt oljebarsera golvfärg som sitter

Ett litet tips ifrån mig

Svar på tråden Vita hem del 6