Vita hem del 6
Hänger inte alls här just nu, har skummat igen lite snabbt nu så länge Ida sover.
Alla sjuka får krya på sig!
Knyttis det låter inte alls bra med din rygg
juliah så fint Noells rum blev, har han somnat bra där nu?
Vicka: Vad ledsen jag blir för din skull när jag läser dina inlägg, i ett förhållande så är det ju att ge och ta. Och förlåt mig nu kommer jag att låta elak, men din man låter faktiskt aningen omogen! Som alla andra människor har han också många bra sidor, men det vore kanske dags att sätta sig ner och tala ut ordentligt.
Skriv upp en lista på saker som gör dig ledsen, arg och sårad och även en lista på sånt som gör dig glad, lycklig och stolt över att just han är din man. Och vägrar han lyssna, skriv ett brev! Många gånger om man är irriterad på den andre så fastnar man i allt det negativa och det vet man ju själv att hur berättigat den än är så blir man ju sårad över att få en lång lista med ens fel och brister uppstucken i ansiktet och därför är det också viktigt att ha alla bra sidor med också. För att kunna diskutera runt dem med, och få den andra personen att förstå hur viktigt vissa småsaker faktist är.
Prata om hur dina förväntningar på ert förhållande är och även hans, men håll det på en realistisk nivå, små saker som är lätta att ändra på om man bara vill, den där extra kramen kanske, att någon frågar hur ens dag varit och faktiskt LYSSNAR när man berättar. Sen får man ta det ett steg i taget lite längre.
Fotograf: Synd att huset inte motsvarade era förväntningar, håller tummarna för att ni får lägenheten!
Så trött idag, mannen är i Tyskland och hämtar hem ny bil åt oss med sin far, visste att de hade ett stressigt schema igår och att det var frågan om ifall de skulle hinna på båten. Sms:ade honom vid 22-tiden och frågade hur läget är, fick till svar: Batteriet i telefonen nästan slut. Kör i över 200 km/h och försöker hinna. Sen inget mer! Låg hela natten och oroade mig för vad som hade kunnat hända och i nattens långa timmar då har man spelat upp det värsta möjliga för sig själv. Imorse en 10-tiden hörde jag äntligen av honom igen. De hade hunnit på båten och fått telefonen och laddas men inte haft nån täckning! Jag nästan kröp genom telefonen med brödkaveln i högsta hugg! Man sänder inte såna sms åt mig!
Imorgon är han äntligen hemma igen, skönt! Saknar honom faktiskt när han är borta Tomt att sova ensam