Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Sista chansen är ikväll att anmäla sig till julklappsbytet! 100 kr exklusive porto och MiaMariah lottar vem som ger till vem, meddelas lördag. Lista på deltagare: MiaMariah Bandykillar Mufflon Peak Jea versan

• MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-14 23:07:46 följande:
    lasse, har du bilder? Vårt vardagsrum har aldrig varit vackrare än i onsdags när Marie och Skarp var här och fotade och piffade, vilken känsla de hade! Jag känner mig riktigt inspirerad och bara längtar tills jag får se bilderna.
    du visar oss väl också va Flört du får ju inte hålla oss på halster ett år framåt i tiden Skrattande
  • MiaMariah

Julklappsbytet blir då som följer;

MiaMariah köper till Jea Jea
    Bandykillar köper till Versan
    Mufflon köper till Bandykillar
    Peak köper till MiaMariah
    Jea Jea köper till Peak
    och
    Versan köper till Mufflon

100:- kostar presenten och så tillkommer portot naturligtvis. Senast onsdag 19/12 är dagen för utskick för att alla ska få dem i tid innan jul. Adress och namnuppgifter får ni be om från varandra. Så får vi se vad tomten kommer med!

• MiaMariah
    versan skrev 2007-12-15 00:57:28 följande:
    Hi hi vad kul! Jag Läääääängtar redan Känner mig som barn på julafton.
    Skrattande Fast mindre kul var att jag blev avstängd under natten för det där.. Förvånad
    juliah skrev 2007-12-15 05:57:57 följande:
    Godmorgon,Upp klockan fem, som vanligt...*gäsp*Mia, tror att det blir svårt att visa några bilder dessvärre, när jag får dem så kan jag beskriva dem för er lasseliten, absolut, knäpp några bilder. Jag älskar också Maries blogg, och ja vilka bilder hon tar. Hon är så duktigt på det hon gör, ja jag veeet att jag tjatar om det men jag är så impad. Och det roligaste av allt är att hon blev inspirerad av att vara hemma hos oss *skryter*
    Vad synd.. Men du får beskriva dem riktigt levande då istället Skrattande
    LCroft skrev 2007-12-15 07:17:22 följande:
    Godmorgon Lasse ta en massa bilder för kommer jag rätt ihåg så har ni inte alls tråkigt vardagsrum, visst har du visat nån bild därifrån tidigare? Fin madonna, vem var det som hade köpt den? Mia? Sitter juliah här ensam och skryter? Vill du ha en skinpastej? De smälter i munnen *skryter lite över baket igår*
    Tack, madonnan är min Skrattande
    lasseliten skrev 2007-12-15 07:42:21 följande:
    God morgon Bea o Mimma! Mimma- det är vårt tråkiga vard.rum som jag ska fota. Skulle behöva lite hjälp med fåtöljer...www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30103172 dessa i vitt, vad tycker ni? Bea - skönt att få lite tid att fixa julklapparna och att ni får tid att smågreja lite. Vill gärna se bild på ert vardagsrum...tror att det är kalasfint! Just det...mimma - sköönt att höra att han sov hela natten. Hoppas att A har bestämt sig för att gilla läget!
    Gillar Stockholmsfåtöljen mer..
    knyttis skrev 2007-12-15 08:44:15 följande:
    Var gömmer ni era högtalare? Eller har ni inte såna här gamla klumpiga? De förstör ju helheten liksom.
    De är pyttesmå så de ryms i dessa Bennohyllor mellan cdskivorna. Du ser dem om du tittar noggrannt..

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phphazrqq.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Karamellfabriken skrev 2007-12-15 10:06:02 följande:
    Köket växer fram.........Nytt golv inatt www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gal...
    Snyggt!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-15 12:49:37 följande:
    Hej alla rara!Har nu ögnat igenom flera dagars skrivande i tråden. Mycket kul läsning och fina bilder. Ingen nämnd ingen glömd!Är så ledsen över att julen håller på att gå om intet här hemma. Har fått slänga ut alla hyacinter och tazetter, mossa, och kransar. Inen levande gran blir det, utan maken är och köper plastgran just nu. Behöver dofterna för att känna julstämning! Har blivit så hysteriskt allergisk mot allt. Vet inte fortfarande vad jag reagerar över, men jag kan knappt vara hemma. Har fått medicin nu och får hoppas det går över. funderar åp att ta in en städfirma som sanerar hela huset. Kan finnas sporer kvar från mossan...Usch vilket elände! Ska baka lite idag för att få in lite juldofter i alla fall, sen får vi skråla julsånger för fulla muggar.Lisa1981angående bord! Jag röstar för englesson eller EV. Det ovala bordet var fint också, men jag gillar hellre rektangulära bord. Fast ovala är praktiska när man ska klämma in många!
    Otroligt tråkigt!
    versan skrev 2007-12-15 12:51:59 följande:
    Vaaaa! Varför det????
    Det tolkades som spam..
    mimmi006 skrev 2007-12-15 13:11:20 följande:
    Nya bilder på vårt kök, julpiffat och redo!mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Ditt kök är otroligt snyggt.. Läckert med röda detaljer mot det vita.
    juliah skrev 2007-12-15 14:41:41 följande:
    Får man vara löjligt lycklig över tvättkorgar?  Jag är det iallfall hihi, har äntligen hittat fina tvättkorgar som kommer i vitt! Nästa vecka, snart snart snart, är tvättstugan färdigpiffad
    Klart man får! Skrattande Finns de på bild nånstans?
    juliah skrev 2007-12-15 15:05:03 följande:
    Nej vet ni att idag kom jag hem tomhänt. Det enda jag köpte var en toppstjärna till mimmi som hon blev förtjust i.Rätt skönt, åt en lyxig lunch, avslutade den med en hel årestrut (lakritschokladkola doppad i choklad). Nu målar jag hyllor till tvättstugan, ikväll ska en gammal pianopall slipas...Jag är verkligen så glad åt tvättkorgarna, vågar inte ens skriva var jag ska köpa dem så att de inte tar slut *paranoid*De är ju liksom inte vackra så, men superfina för att vara tvättkorgar och exakt det jag letat efter länge.Kajsa, jag lider själv väldigt mycket av kraftig pollenallergi så jag vet hur du känner dig, det är kämpigt, hoppas du blir bra snart!
    Åregodis är mums, har fyllt Beas julsocka med inslagna kardemummapraliner till adventssöndagarna.
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2007-12-15 17:41:19 följande:
    Mimmi, det kök är verkligen helt fantastiskt fint! Är så avis!Kajsa, underbara granar, den rosa var ju sockersöt!juliah, du får dela med dig av tvättkorgstips när du handlat dem, vi är i stooort behov av en ny!Idag har jag varit på klädshopping, till mig själv! Vad tror ni jag kommer hem med? Jo två grankransar i plast, inga kläder alls, usch att det ska vara så svårt!
    typiskt - när man har pengar och lust att leta hittar man inget men när man är pank och bara nyfiken - då hittar man alltid nåt..
  • MiaMariah
    malins79 skrev 2007-12-15 20:09:57 följande:
    Jag satt och kollade min adressbok, och då ser jag att MichaelaW inte finns längre. Jag satt och tänkte på henne häromdagen. Hon skulle ju flytta tillbaka till Stockholm, sen var hon väl sjuk också?! Nån som vet något?
    Men vad trist, undra vad som hänt? Eller om hon bara pausar..?
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:34:06 följande:
    TAck tack! mimmi006Gör en kudde! Juliahs är ju superfin!
    Kajsa - kolla typ Sia, de har jättefina hyacinter och andra julblommor om jag inte är ute och cyklar..
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:53:02 följande:
    absolut! det är säkert en utlösande faktor! Fick ju mjölkallergi när jag flyttade hemifrån1 (också en stressituation)
    Ja, det är nog rätt vanligt att det kan bli så. Jag fick laktosintolerans efter en tuff period i livet..
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-15 22:46:41 följande:
    Hej tjejer!Jag njuter så mycket det bara går av stöket och böket och myset det innebär att ha min syster och hennes underbara barn hemma hos oss! Hinner inte alls med att effela men ni klarar er bra utan mig..
    Låter som ni har det riktigt härligt, mys ordentligt! Flört
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-16 08:08:39 följande:
    Visar lite fler bilder från köket som inte kom med i bloggen... tack för alla fina komplimanger! Fick tyvärr ställa tillbaka allt sen, det gick inte i år...
    Underbart mimmi! Skulle hemskt gärna vilja ha ett par Godjul-kuddar från Himla men hittar dem inte nånstans!
    Beatrize74 skrev 2007-12-16 10:01:01 följande:
    Kikar in på morgonkvisten. Maken sover fortfarande och det är honom väl unt. Vi har lite barnfri tid nu när barnen sover hos sin farmor och farfar och det känns lyxigt att kunna få sova så lång tid man vill på morgonen. Själv har jag varit uppe en bra stund. Läst senaste AiH i lugn och ro, druckit glöggte och lyssnat på julmusik. Sedan har jag suttit och tjuvsmakat på knäck och ischoklad som jag gjorde i går. Supergott...ska ge bort den mesta ischokladen till makens arbetskamrater, de som blir över delar jag och barnen på då maken inte tycker om. Och knäcken gjorde jag mjuk som kola så även småttingarna kan smaka. Det enda som "stör" i julmyset är att vi har kvar den stora otympliga mediamöblen och vitrinskåpet mitt på vardagsrumsgolvet. Vi försöker få dem sålda på Blocket och tack och lov var det några som har visat intresse för åtminstone vitrinskåpet nu den senaste dagen. Då får vi kanske plats med garnen i alla fall! Tror inte vi kan sikta in oss på att bli av med hela mediamöbeln före jul då det är så mycket mer pengar det handlar om för den som ska köpa. Synd! Vi har till och med gått ner ungefär hälften i pris för att "bli av med den". Skulle vara så skönt att få utrymmet igen. Nu är det dags att äta en sen "adventfrukost" med nybakat vörtbröd, julte och pepparkakor. (Ni är så goa som frågar om bilder från vardagsrummet...jag tänkte ta igårkväll, men då började maken fippla ut lite av mediautrustningen på vardagsrumsbordet så det är elektronik högt och lågt, men när han är klar senare idag blir det garanterat bilder) Ha en underbar tredje advent allihop!
    Glöggte!? Det måste du utveckla, jag som älskar glögg OCH te Skrattande
    Beatrize74 skrev 2007-12-16 12:15:41 följande:
    Vad gör ni med alla "julgrupper" ni får? Maken får flera stycken varje år. Jag sliter ut hiskeliga styrolittomtar, ilsket rödgrönguldiga plastrosetter och pinnar med gröna glittriga stjänor och dylikt. Sedan planterar jag ut dem ur sina rödgröna näverkorgar och försöker få någon styrsel på dem, men det blir ändå plottrigt eftersom han får så många. (Jag ska inte klaga, det låter ju hemskt att jag gör det, det är självklart roligt att få många fina hyacinter, gröna växter och julstjärnor etc., fast det är ju lila hyacinter och annat. Vad ska man kunna hitta på för skoj tro?Hur gör ni som också har företag som ni på något sätt får olika julgrupper ifrån? Behöver lite nya tips känner jag och vill förbereda mig lite det här året.
    Jag håller på att försöka psyka ut vår röda julstjärna (gillar inte julstjärnor) dvs låter bli att vattna den men den mår ff hur bra som helst Skrattande
    gemelli skrev 2007-12-16 14:04:02 följande:
    mimmi,Underbart kök, verkligen superfiiint!Hua igår gjorde vi all julgodis och vi prövad Leilas "Världens godaste smörkola" och den blev verkligen VÄRLDENS godaste Hua hoppas den finns kvar till julafton bara Hahahah jag har inte så mkt inredningsbilder att bjuda på. Men en liten julbudda som ser ut att ha ätit alldeles förkt smörkola kan vi bjuda på 
    Å vad sööt han är!
Svar på tråden Vita hem del 6