Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    almlin skrev 2007-12-16 14:56:59 följande:
    Gemelli,Så sööt han är!Måste också göra den smörkolanJul i vår farstu kvist.Juliah,Din spånkorg blev helt underbar!Vad har du målat med för färg?Hittade den här i förrådet hos mina föräldrar.Självklart kommer den att bli vit:)
    Vad fin farstu, underbart!
    juliah skrev 2007-12-16 15:07:39 följande:
    almlin, så jättemysig farstukvist ni har!Jag har fått bilderna från veckans fotografering, jag är salig
    Nu blir vi nyfikna juliah, beskriv lite grann för oss!
    almlin skrev 2007-12-16 15:12:15 följande:
    MiaMariah,Ååå...vad mysigt att varje adventsöndag njuta av en pralin från Åre Chokladfabrik!Tror jag ska ta efter den idén.
    Tack! Ja, det är inte alls dumt!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-16 15:16:56 följande:
    Mia, ja dum hur ska jag beskriva. Det blev verkligen toppnebilder helt enkelt hihi...
    nej, det är väl inte så lätt.. blir svårt att hålla ut ett år tills publicering!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-16 15:30:05 följande:
    hihi, skulle skriva ja du, inte dum mia men det hoppas jag att du förstod!lcroft, ja jag veeeet, jag vill ju så gärna visa...Vet inte alls vart det hamnar ännu, hoppas såå på min favvotidning.
    jag fattade Flört
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2007-12-16 17:42:01 följande:
    Ska visa några, men de flesta är inte gula av de här.Vår Loftet-lykta:Dörrkrans som blev väggkrans:Hemgjort julgranspynt:Dörrdekoration:Köpt på julmarknad (av xxxx här på fl):Loppisfynd, gammal korg:(inte jag som paketerat paketen... Annars skulle de ju matcha )Mera loppisfynd, målad spånkorg (härmar Julia):Och ännu en (ta på solglasögon ):Försökte också ta av hela rum, men det är just de som är suddiga...
    Vad mycket fint!
    mimmamum skrev 2007-12-16 17:48:29 följande:
    /strong¶
    Kajsa: Ja det låter ju bra, vitt också så slipper du måla.Vad tror ni om detta? Skulle det kunna bli fint med lite omvårdnad och vit färg? Det är gammalt och jag skulle kunna köpa det billigt.
    Tror jag absolut!Krya på dig!
    Daggdroppen skrev 2007-12-16 18:26:07 följande:
    Tack (Skicka hit skåpet ifall du inte blir övertygad om att det kan bli fint)Här är två ICKE gula bilder:Efter att bilderna togs hängde jag dit tyghjärtan. Så nu ser det ännu mer ombonat ut än det gör här...Och ja lovar, nu var det de SISTA BILDERNA från mig ikväll. Jag LOVAR!!!!
    Åå vad fint! Ska in och kika på fler kort.Men stackare, kramar om. Hoppas du får din sjukskrivning!
  • MiaMariah
    gemelli skrev 2007-12-16 20:02:47 följande:
    Måste få fråga....Dom flesta här inne i tråden verkar ju vara väldigt julkära och pyntar och fixar inför julen.Skulle ni kunna tänka er åka utomlands över julen? Fick just frågan av min man om jag skulle vilja göra det. Men jag vet faktiskt inte
    Nej, det skulle kännas konstigt för min del.
    eminabilic skrev 2007-12-16 20:10:40 följande:
    kikar in lite smått.. har börjat måla lite vitt här hemma..så kul.. tack för era tips för ett par dagar sen.. kramelikram
    du får visa bilder allt eftersom du målat klart! välkommen hit förresten om jag inte skrivit det.
    Toola skrev 2007-12-16 20:24:08 följande:
    God Kväll !Inne o tjuvläser igen  som vanligt....Tänkte visa kortet som vi i panik har tagit o tryckt nu i afton innan de skulle postas, tänka sig att man alltid ska skjuta upp allt så länge som möjligt
    vad söta!
    Toola skrev 2007-12-16 20:31:24 följande:
    Tack tack för alla fina komentarer....Vill suga åt mig mera så jag passar på att visa min lilla Pepparkaksgumma igen
    Det där kortet är helt underbart!
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-16 20:53:31 följande:
    Hur många inlägg får man göra i sin blogg på en dag?!  Jag skyller på att jag är ny och "på hugget".Nytt i bloggen alltså!njutensmula.blogspot.com/
    Jag brukar spara dem och pytsa ut dem efter hand när jag är på skrivhumör.
    mimmi006 skrev 2007-12-16 20:54:25 följande:
    jag såg en igår... kanske kommer sen! Två bokstäver, typ IBhome eller nåt... *hjälp* Katastrofbild! Men nu är panelen iallafall grundmålad i vardagsrummet!
    Vad fint det blir!
    Himmelbit skrev 2007-12-16 20:55:17 följande:
    Förresten!! Vet ni vem som vann tävlingen i Jeas blogg?! *supernöjd*
    Men grattis! Är också sotis Flört
  • MiaMariah
    JohannaJ skrev 2007-12-16 21:02:14 följande:
    hej vita tråden!Nu är jag hemma från BB med en liten pojke som ska heta Hilding.Har en fråga till er. Vet någon om lexington gör sängkläder för vagga? Har köpt en takvagga men hittar inga fina bäddset. Har inte orken att sy (snittades i fredags)
    Nämen åå vad roligt - stort GRATTIS till pojken!!
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-16 21:13:47 följande:
    Stort grattis till nykomling!
    knyttis - menar du bokstäverna? nix, vet inte var de finns..
    Beatrize74 skrev 2007-12-16 21:38:05 följande:
    Miamariah - var det du som fundrade över glöggteet måntro? Jag läste kommentaren, men blev lite "avbruten" och nu var ju de typ trettio sidor sedan frågan kom. Hihi...En väninna till mig köpte det på NK i Stockholm. Det är just de där vanligaste glöggkryddorna om brukar vara i glögg, alltså lite doft av nejlikor, kanel, ev. lite kardemumma etc. som är utblandat i rött te. Så gott!!!
    Jepp, det var jag! Skrattande Låter jättegott! Undrar om jag inte sett det här nere på Iems.. Ska kika lite mer noggrannt!
    LCroft skrev 2007-12-17 07:40:59 följande:
    Godmorgon! Aningen trött är jag nog, vaknade efter 3 timmar inatt och var klarvaken, låg och tittade på tv till halv 6 och sen upp igen 7, men bara att bita ihop och se glad ut Nu får ni gärna försöka klura på en sak tillsammans med mig, mannen kom hem igår från jobbet och sa att hans syster hade ringt. De har köpt en julklapp till oss (fast vi kommit överens med alla syskon att vi inte köper till varann) men hon hade hört att vi hade tänkt köpa en själva så hon kände sig tvungen att berätta vad det var. Efter många om och men fick jag det utdraget ur mannen, de har köpt en Tivoli Audio radio till oss! Självklart blir man ju jätteglad men i nästa sekund hade jag kunnat ta till gråten, vad ska vi hitta på åt dem? Vi har liksom inte 200 euro extra att köpa en julklapp till dem? Och jag vet att de inte räknar att det ska kosta lika mycket eller ens att vi måste köpa nåt åt dem, men det vill jag ju. Jag har aldrig varit hemma hos dem, men jag vet ju på ett ungefär vad de har för stil. Och det är dyyyyr stil. Vad hittar man på åt såna? Hjälp mig snälla att komma på nåt bra och  kanske lite orginellt som inte kostar skjortan
    Eller en vacker blomuppsättning där du sätter ett presentkort på en restaurang.
    JohannaJ skrev 2007-12-17 08:47:08 följande:
    Oj! tack för alla grattis!Och tack för tipset om jeanslakanen. Ska kika på det när min nysnittade mage vill hänga med på shoppingtur.Lägger in en bild på min lilla tjockis också
    Å vad underbart söt han är!
    Pärla1 skrev 2007-12-17 11:12:45 följande:
    Hinner inte läsa ikapp...Men GRATTIS Johanna! Vilken liten gullunge, hoppas att ni allihopa mår bra! Nu är alla paket inslagna, så skönt! På fredag tar vi in julgranen och pyntar den, när tar ni in den? Har lite nytt i bloggen...
    Generad Tog in vår (plast) till första advent.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-17 11:45:49 följande:
    Idag har jag fått mina kökslampor från Nublu. Beställde dem för ett tag sen men de var restade och nu blev det ju perfekt till julklapp åt mig
    å vad härligt, blir lite sotis Flört
Svar på tråden Vita hem del 6