Vita hem del 6
tack för att du frågar - vilket minne du har - jag fick tag i den genom inredningsbutiken Vita Rummet www.vitarummet.se som skickade den till mig - fick den idag faktiskt så nu ska jag läsa och mysa!
Hihi, men du har kanske Franske Stemningar också då? Så du har övat danskan lite grann allaredan
Oj, ja, men dåså - då är det inga problem alls!
Har du nåt inredningsprojekt p g?
Ah, vad härligt - vad blir det för nåt? hur långt har ni kommit?
Jag julpyntar hihi, kan inte låta bli - började med julpyssel i oktober så jag tycker det är hög tid nu Annars har jag precis gått igenom förrådet och rensat lite..
Å vad snyggt det kommer att bli! Ser fram emot bilder när det är klart.. Fullt ös nu då
Min man har tagit ledigt mån o tisd så det ska bli skönt att ha honom hemma..
Ja, det är jätteskönt att rensa! Tycker det är rätt intressant med Feng Shui faktiskt även om jag inte kan allt och inte heller följer det till punkt och pricka. Men det där med att man ska rensa med jämna mellanrum följer jag!
Nä, nu är det dags för oss att gå och nana, natti!
Pudrade chokladfras:
100 g mörk choklad
5 dl havrefras
1 1/2 dl florsocker (jag behövde dock mer)
Smält chokladen i en skål över sjudande vattenbad. Rör ner havrefras och blanda försiktigt tills alla fras är täckta med choklad. Häll florsockret i en plastpåse tillsammans med de chokladtäckta havrefrasen. Knyt igen påsen och skaka om ordentligt tills alla fras är täckta med florsocker. Skaka bort överfllödigt florsocker genom att lägga dem i en sil.
(Tips - jag använde först en plastpåse till att skaka om men eftersom det blir så mycket choklad i så byter jag påse efter att ha skakat om ordentligt. Då blir det lättare sedan att få dem helt täckta utan något chokladkladd. Jag låter dem ligga kvar i påsen tills de svalnat och torkat.)