Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva
    Mori skrev 2008-01-21 13:57:25 följande:
    Funderar faktiskt på att måla själv, kruxet är att ag helt ärligt är fullkomligt värdelös på att måla möbler och dylikt...Njäe, jag är faktiskt lite skraj för att lägga dit en matta. Du skulla ha sett vurpan alltså, elitgymnasten från ryssland
    halkskydd??!!
  • lillafruluva

God morgon!

Grattis till treåringen!!

Här ska plockas! Vi har kalas för minstingen i helgen och jag får nervsammanbrott om det inte är superstädat när det kommer folk hit Någon som har något bot mot sånt???

• lillafruluva
    Dll- mina tre barn har inte rådit bot på min...än!

En kompis till mig städar inte alls innan kalas, hon tycker att hon får ju ändå städa efteråt..

Porslin är fint, men jag vet inte om jag skulle våga! Får se om det finns fina alternativa lösningar!
     Min pappa klagar alltid på alla höga rundade vattenkranar och förstår inte hur folk kan installera såna(han tycker att de bara stänker ner), jag sitter bara tyst
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-01-22 10:33:43 följande:
    Mia, tack ska kika i lugn och ro lite senare.mimma, ett stort matbord med stolar, soffa och en bänk kanske. Det ska vara mysigt och skönt att sitta i köket.Svart granitskiva, samma luckor (ädel) och beslag (nacka byggnadsvård). Det blir öppna hyllor (vitmålade). Om det blir kakel så blir det likadant som det i tvättstugan. Någon slags plank eller spont. Golven blir plank, behandlig vet jag inte men vitmålade vore inte så tokigt. Hoppas på ett skafferi. Hissgardiner i linne. Fläkt vet jag inte riktigt. Kran vet jag inte heller.Hursomhelst så vill jag ha det vitt vitt vitt med få svarta detaljer som bänkskivan, vedspisen. Jag vill kunna gå loss med pasteller på våren, rött till julen osv utan att känna att färgerna skär sig. Om det får plats med ett vitrinskåp är det ett plus men vi får se. En liten "köksö" som inte sitter fast, finns fina på Ikea som man kan måla och fixa till.Praktiskt, vitt, lantligt möter modernt med en "kvinnlig" touch typ
    Låter perfekt!! Bjuder du in oss allihop sen i ditt nya stora vackra kök!!??
Svar på tråden Vita hem del 6