Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-09 21:48:01 följande:
    Lik mamma vet du...  For the record - mamman har INTE förhäxat många flickor...
    !

Visar en av mina blivande tjejtjusare, fast gud nåde den som nämner något om tjejer och söt = psykbryt Alabama!
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 22:01:12 följande:
    Söööt - hans ögon kan nog charma en hel del!!Aha, det är känsliga grejer det där med tjejer... 
    O ja! Tjejer är inget man skojar med honom om. Medans storebrorsan har en underbart laidback intsällning till tjer och har frågat chans i flera år.
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 22:07:07 följande:
    Låter som min storasysters barn. Den äldste, Alex 11 år, tycker bara att det är jobbigt med tjejer. Hockey däremot är toppen!Lillebrorsan, Hugo 7 år, äääälskar tjejer. En dag kom han hem till min syster (hans mamma) och sa:Vet du, idag kom en tjej fram och pussade mig och jag stod heeelt still *stolhet i rösten*
    Det kanske är nått med namnet? Det var vår Alex du fick se på bild ..
  • Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-10 13:41:59 följande:
    Adamama - fråga VSM. hon tipsade om några fina vita tjockare från ikea om jag inte minns fel.
    Rusar till räddning! ..

Adamama: Svårt med gardiner om man inte vill ha själv. Wilma är ju billiga, och Vivan(http://www.ikea.com/PIAimages/46102_PE142759_S4.jpg)  likaså. Finast på Ikea tycker jag är: http://www.ikea.com/PIAimages/63890_PE167885_S4.jpg
  • Det ljuva livet
    Adamama skrev 2007-12-10 16:02:09 följande:
    Ja, de var väldigt fina. Men det blir rätt dyrt. Tre fönster á 449 plus gardinstänger. Men om mannen knorrar, kan jag ju alltid säga att vi kör utan.
    Gardinlöst låter onekligen lockande .
    Fast Vivan är fina de med, även om de inte alls är lika fina som Aina. http://www.ikea.com/PIAimages/46102_PE142759_S4.jpg , lite som Wilma i materialet med med dold upphängning. Vi köpte Vivan till vardagsrummet, Aina var inte riktigt att tänka på när man behöver 5 par. ( Och Himlas som jag helst vill ha går fet bort)
    Hur mår bihålorna?
  • Det ljuva livet
    Adamama skrev 2007-12-10 16:11:10 följande:
    Fast jag har aldrig nån bil . *erkänner, har inget körkort* Men jag kan ju skicka lite kaka på posten, så slipper du vara utan. Och iredandet fixar du kanon utan min hjälp . Låter som en helkväll på Ikea . Gräla inte för mycket bara ..
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Idag är jag extra glad att vi inte har VKS, äldste sonen vaknade nämligen igårkväll och mådde illa. Tack och lov blev det inget! *kanske har att göra med att jag bad upprepade gånger till han där uppe att vi ska slippa den* Min syster och hennes familj kommer ju från Usa på fredag och ska bo hos oss i två veckor och jag vill helst slippa smitta dem.

Har inte hunnit mer än skumma ikapp, tillbringade gårdags kvällen med att måla mitt skåp och pyssla en kompis till Juilahs strut.

Juliah: Det var nästan lite skönt att repotaget inte var mer, så slappa jag blir så avundsjuk . Ni var jättefina och hemmet lika underbart som vanligt ( bara att man knappt såg nått på pyttebilderna )

Danstina: Välkommen !

Mia, vännen! Inte skrämmer du mig !

• Det ljuva livet
    juliah skrev 2007-12-11 08:43:47 följande:
    vsm, tack snälla! Jag ska terra er med stora bilder häs iställetÅå så härligt att din syster kommer, har du gjort en stooor beställning?
    Ja gör det! Terra oss !
    Jag har gjort en önskelista men jag vet att hon inte köpt allt som är med på den. Bla så får jag inte mina bostäver som jag ville ha, så nu funderar jag på att köpa dem och få dem postade hem till henne innan torsdag. Fast å andra sidan pratade hon om en julkrubba i vitt och silver, jag får nog massor av fint

Jag är så lycklig att hon kommer hem, blödig som jag är kan jag närsom få tårar i ögonen av lycka över att hon kommer hem. Det är två år sedan hon var hemma och 3,5 sen hennes make var här. Och snacka om att barnen kommer ha kul ..
Svar på tråden Vita hem del 6