• nublu

Vita hem del 6

Uppladdat och klart! Hurra! Äntligen kan man ägna sig åt något vettigt typ muffla in mjuk pepparkaka och leta bra julklappasajter. Maken och jag har bestämt oss för att handla ungarnas julklappar på nätet. Vägrar trängs i affärerna i Linköping i år. Vi var på Tornby igår (Ica Maxi och Biltema) och vi drog en lättnadens suck båda två när vi gled ut på E4:an.

• nublu

VSM: Snygg den blev! Japp, här ska njutas! *mufflar*

• nublu

Mimmi: Nä, det är lika gräsligt det nästan. Folk som trängs och ungar som tjuter...Nänä, jag sitter hemma och shoppar.

Ska till stan på tisdag f ö, tänkte titta in på Handplockat och leta krokar till Oskars rum.

• nublu

Knyttis: Jag valde bort grisen pga att den fanns hos meandmyhome. Det är bättre med fler butiker och bredd på sortimentet än att flera butiker erbjuder samma saker tycker jag.

• nublu

Smultron: Tack för berömmet!

Åh, vad skönt att vara hemma idag och få undan lite jobb här.

• nublu

1:a Klass finns ju i Jönköping. Där lär det väl gå att hitta nånting.

• nublu

VSM_ Jag fick sova till halv nio. Det är LYX när väckarklockan annars skräller igång 10 över 6 på vardagarna. Maken var uppe vid halv sex (det klassas som sovmorgon när det gäller honom) och bakade scones och eldade i pannan. En härlig start på dagen!

Bea: Jag förstår din frustration. Finns det verkligen ingen annan som kan hantera krissituationer på din mans jobb? Och varför blir det kris så ofta? Låter som om din mans arbetsgivare har lite troubleshooting att göra! *kram*

Juliah: Roligt att höra att det gick bra och att du lyckades lägga band på de värsta galenskaperna.

Jag har också blivit seg av att gå hemma - tre dagar i rad med ett tåg att passa på morgonen gav mig baksmälla. Skönt att man är sin egen herre på torsdagar och fredagar iaf.

• nublu

Hörde mitt namn nämnas här i tråden... Är lovad kronor till första advent så de borde dyka upp vilken dag som helst. Kan lova att jag toklängtar efter dem! Det är de små och det är alla mönstervarianterna som kommer.

Vad ska ni göra idag då tjejer? Jag funderar på att trotsa gråvädret och försöka få med familjen till Adelöv på julmarknad. Återstår att se hur det går...

• nublu

Jag ska göra storstädningen som inte blev av igår. Vi blev tvungna att åka in till stan och köpa vinterkängor till minstingen och overall till stortrollet. Fattar inte hur mycket han växt!

Svar på tråden Vita hem del 6