Lynn84 skrev 2008-01-29 11:05:44 följande:
Vet ni. Det enda vettiga råd jag kan ge er är att faktiskt ta er till öppna förskolan och ge det en chans. Det är verkligen superviktigt med lite socialt umgänge. Man (läs jag,) blev hel knäpp av att bara gå hemma sista tiden. Det var såå skönt att börja jobba igen att det nästan blev farligt. Fick helt upp ögonen för andar människor, alltså - att umgås, gå på fest, att jag var jag och inte bara mamma osv. Nu har jag kommit igen som mamma och tycker det är jätte skönt att bara vara just det - mamma - jag är en sån människa som gärna är själv, men just umgänge med en annan förälder eller så under mamma ledigheten är bara nyttigt. Just därför är FL lite farligt. Man får massa socialt av er, men hur kul är man egentligen när man är kompis med en dator????? Om man tänker efter?Jag kan spendera många timmar vid nätet medans min sambo sitter vid tv:n.Social? Nej.....tråkig...JA! Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte har någon vän som är i samma situation i livet. På samma våglängd. Umgås man så blir det en del kulturkrockar....som kan svida i mamma hjärtat. Umgås man inte så är det just för den saken - att man inte har nått gemensamt längre- Sa jag nått vettigt alls???
Lynn, jag vet vad du menar, jag har varit hemma med barn förut och då fanns det absolut ingen annan med barn att umgås med, det slutade med att jag var supermossig i huvudet och fick dåligt minne.
Nu börjar det närma sig dagis och jobb här, tror att det kan bidra till att jag blir sån här med. Det löser sig säkert när man jobbar igen och våren och sommaren kommer - hoppas jag!
Och att fastna framför datorn är alldeles för lätt, det håller jag med om!!