Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Fru Puffen: Tack för den uinderbara summeringen ! Hoppas att Bea och Fluffiga moön blir friska snart!

Mmmmm, skinka eller revben. *sugen*

Vi har inte ens handlat julmaten än , har fullt ös med fem barn och fyra vuxna i huset. Imorgon ska vi få handlat..

• Det ljuva livet

Nu finns bilder på vår knubbiga gran i min blogg!

Och jag loggar ut för att passa på att få lite alonetime med min minsta lillasyster som är barnvakt för syrrans två små liv.. De raringarna har äntligen har somnat innan klockan 23.30 *jetlaggade*

• Det ljuva livet

Bea: Har inte Jysk eller leksaksaffärerna tomtemaskerna? Jag hoppas på Jysk eller Coop för vi har varken tomtemask eller kläder.

Har tre bakfulla typer som sover som stockar. Minsta syrran och jag är barnhageledare, jag tycker att det räcker att man sover ruset av sig till klockan tolv eller hur!?

• Det ljuva livet

Skönt att ha några som står på min sida .
    Är själv rätt matt efter att ha vaknat 1.30 av systerdottern, 2.30 av att syrran och hennes man kom hem och 3.00 av att maken kom hem. Inte hann jag somna om mellan varven heller. Och väcktes gjorde jag klockan 6.30 av att en bobbycar ramlade ner för trappan.

*det är roligt nästan jämt *

• Det ljuva livet

Godmorgon och god fortsättning!

Kul att läsa vad ni alla fått! I vår familj spelade vi julklappsspelet alla vuxna och jag fick bokstäver och ljuslyktor. Kändes så skönt att slippa köpa till alla vuxna som var med och samtidigt få något fint!

Barnen var överlyckliga och fick många bra paket, men ändå inte för mycket. Vi har jobbat aktivt på att skära ner antalet julklappar i familjen. De har så mycket saker och jag vill att de ska veta att man inte firar jul enbart för paketen.

Lasseliten: Vad kul med en kamera! Min lillasyster fick en nikon D40 av pappa och jag var gröna av avundsjuka hela gårdagen. Maken och jag har bestämt att vi ska köpa in en sån, monsterkameran jag lånat av min pappa ska lämnas tillbaka.

Malins: Vilken kärleksgåva!

• Det ljuva livet

Här kommer bild på bokstäverna.. Jag fick slåss för dem vill jag lova ..
    Nu funderar jag på att försöka så dem silverfärgade. Men de kanske blir förstörda om jag försöker.

De bor på hyllan i vardagsrummet och varje gång pojkarna blir sjövilda ska jag titta på dem och tänka " Frid, frid , frid"

Svar på tråden Vita hem del 6