• juliah

Vita hem del 6

Syltan, jag är inne på samma spår som du i år, givetvis i en vit emaljhink då...

Nu blev jag smittad av rosa ha begär, har köpt Himlas rosa vit rutiga kuddar med knyt!

• juliah

mimma, jaa, absolut, tänker i samma bana!

syltan, du är smart du! Men jag är inte frälst, tycker att sprayfärgen luktar så starkt, vill du spraya en rottingkorg åt mig?Skrattande

• juliah

Godmorgon,

Jag har en petflaska och grus i min emaljhink.

Jag bävar verkligen dagistiderna som kommer framöver. De vänner jag har med barn på dagis är ALLTID sjuka, det går bara runt runt runt, och det är få dagar som hela familjen är friska. Verkar urjobbigt!

Krya på er bea!

• juliah

malins, nej han börjar tillsammans med lillasyster hösten 08.
    Lär bli en tung höst med sjukdomar...härligt med lite positivt tänkandeSkrattande Nej men usch, det verkar så otroligt tungt när det bara går runt och runt på det viset.

• juliah

Lcroft, låter som en toppenlösning.
    Jag tror att dagmammor i många kommuner här dock inte arbetar i hemma miljö längre, utan de inhyses i trista lokaler (obs, detta gäller säkert inte alla) så då känns dagis/förskola med mysiga lokaler som ett bättre alternativ. Barnen står i kö till en ur och skurförskola som jag hoppas på. Mindre förkylningar och frisk luft i mängder.

enji, jag väntar på beställda foton, ska göra album till barnens mormor och farmor. Köpa en liten present till maken från barnen och sen är det klart! Du då?

• juliah

Lcroft,

Ja så är det säkert.
    Jag ser framför mig mysiga rum för olika slags skapande och aktiviteter, men absolut, det har säkert sina fördelar att gå hos dagmamma också som du nämner.

Nej, nu ska jag sluta tjata om det här, bara min "dagisångest" som gör sig påmind. Blir inte direkt bättre av Syltans skräckhistori...

• juliah

Har ni alla mycket kvar att fixa med inför jul?

Vi firar bara vi fyra på själva afton, så vi lagar lite och köper en del färdigt.
    Åker runt lite i mellandagarna. Läget är under kontroll, känns väldigt avslappnat och skönt Glad

• juliah

Enji, ja ni får nog jätteskoj!

Maken har haft en lång perod av mycket arbete så det ska bli väldigt skönt att bara umgås i lugn och ro.
    Ska köpa mockasiner, stickade mörkgrå. De är från Lisbeth Dahl. perfekt present, maken är så rackarns svår att köpa presenter till...

• juliah

lasse, ja jag kan fixa tanken på 15 timmar men nu blir det ju inte riktigt så...skulle inte jag sluta tjata om detta Skrattande
    Gratis till bordet!

Lcroft, låter underbart och precis lagom. Jag ska också städa...snart!

• juliah

lasse, ja det är ju det...
    Mitt problem är att jag inte får vara lika mycket med barnen. Men det är ju liksom så det är för vår del, inte så mycket att göra åt saken.

Svar på tråden Vita hem del 6