Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 20:40:39 följande:
    Läser snabbt ikapp *skummar mer*Juliah: Hallen är underbar!! Fantastiskt fint!Lasse: Jag kan tänka mig att krypa fram ur smegen nu och då och ligga på er soffa och bara njuta.Kajsa: Vi har gemensam ekonomi med varsitt "göra vad vi vill konto". På det hamnar 2500:- var och de pengarna är bara våra egna ( med undantag om vi har det krasst en månad så klart) Jag köper mest inredning för de pengarna, och kläder och smink nån gång ibland. Maken äter ute och köper elprylar. Stora "livnödvändiga" (som maken ser det) inköp handlar vi från vårt gemensamma konto.Har precis färgat håret och klipp lugg på mig själv , håller på med en helrenovering inför morgondagen. Vi ska ha fest hemma, 10 barn och 6 vuxna! Det blir nog så livat att jag inser att det inte är så stor idé att piffa hemmet massor. Så jag piffar mig själv.Jag jobbar mellan 7 och 15 imorgon. Så städningen lämnar jag till familjen.
    Låter ju som en riktigt bra idé! Det ska jag kopiera rakt av!!!
    lasseliten skrev 2007-12-30 20:18:35 följande:
    Kajsa - vi har delad ekonomi och det funkar bra. Jag bestämmer för det mesta vad som ska köpas till hemmet, även om jag gärna frågar mannen (ibland mer än EN gång) vad han tycker Han förstår dock inte min stolmani!
    Bara man handlar med måtta så funkar det ju! Det är när jag för 17:e gången samma månad "behöver" ngn ny inredningspryl som han reagerar lite...
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 20:04:28 följande:
    Kajsa: Inredningen går ju till hemmet, även om jag är mer intresserad så köper jag ju inget som min man inte gillar. Vi har gemensam ekonomi och alltså är alla pengar våra, även om han tjänar mer än jag så är det gemensam kassa som gäller. Tycker ni ska slå ihop era inkomster, betala räkningarna och sånt som ska sparas och så delar ni det som är kvar på hälften som ni får köpa vad ni vill för.
    Vi har helt gemensam ekonomi, samma lönekonto och alla pengar är gemensamma.  Vi slog ihop våra konton redan som studenter för 10 år sedan.
    juliah skrev 2007-12-30 19:53:14 följande:
    Kajsa, men vad är det som har hänt, varför torkar de inte? Ja det vet ju du kanske inte men det verkar ju helt galet.
    Jag fattar ingenting. Vi målade sista gången igår morse och det är fortfarande kladdigt. Jag har målat rättså många möbler i mina dar så jag är ju inte helt nybörjare. Det måste vara ngt fel på färgen. Men hur gör man då om det inte torkar? Inte så lätt att slipa när det kladdar?
    juliah skrev 2007-12-30 19:50:54 följande:
    Tack för komplimangerna igen om vår hall! Blir jätteglad.Kajsa, jag är ganska bortskämd med att få min vilja fram vad gäller inredning. Men samtidigt spontanshoppar jag sällan och gör jag det så är det inga stora summor det handlar om. Brukar fundera rätt mycket, medans maken propsar på om vi är ute tillsammans och shoppar. Lite som feffie beskriver det hela.
    Ja mitt problem är nog at jag är en imulsiv människa!
    Feffie skrev 2007-12-30 19:52:51 följande:
    Haha, jag ser mig dig komma hem med lite prylar under tröjan:)
    Om du bara visste...
  • Kajsa M
    VSM
    Men såååå såg du ju inte alls ut! Hade tänkt mig dig HELT annorlunda. Men lika söt för det!

Jag har också färgat håret idag. Tror ni maken såg ngn skillnad? Icke...Men det spelar ingen roll, jag gjorde det bara för att  *harkel* dölja de begynnande grå! *erkänner* Jag har ju fyllt 30. suck...
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 22:15:47 följande:
    Kajsa: Hur går det med skåpet?
    Nej det är inte torrt alls
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:16:08 följande:
    Kajsa: Målar ni i garaget? Kan det inte hända att det är för kallt där ute och det är därför det inte torkar? Kul att du gillar vårt sätt att dela på pengarna!
    Vi målade i garaget men tog in det imorse eftersm vi märkte att det inte torkade. Vi har 12 plusgrader i garaget.
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:22:28 följande:
    Men make sa - Eheh! när jag klippt luggen! Hur tolkar man det?!! Hur såg jag ut i ditt huvud då? Jag hade sett Mimmi framför mig som nått helt annat än hon såg ut och blev så förvånad när det inte stämde alls.Skyll de gråa håren på maken, det brukar min man beskylla mig för.
    Ja jag brukar beskylla barnen, men maken kanske är bättre
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:23:29 följande:
    Ja gör det!! Jag vill gärna se dem. Om det inte löser sig så kan ni säkert lämna in dem på spraymålning så får de göra om jobbet.
    Kmmer pronto

Vet ni vad?!
    Måste bara skryta lite
    Jag är rankad etta i min golfklubb i min ålder! Upptäckte det idag!
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 22:30:51 följande:
    Grattis! Det är duktigt.
    haha, det förgyllde min kväll!
    Min man är också rankad etta. Märks det vad vi håller på med om somrarna?
  • Kajsa M
    juliah skrev 2007-12-30 22:31:12 följande:
    Kajsa, men å så synd. hoppas det löser sig!Tack igen, frupuffen och vsm var det eller hur för hallkomplimangerna *kort minne*Så mysigt att ni pysslar om er själva, från och med onsdag ska jag börja prioritera mig själv lite mer än nu, ja det blir nog en enkel match, som läget ser ut nu borstar jag tänderna och duschar ibland Jag känner mig laddad inför slanka livet, påminner lite om tråden för er som kanske missat: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m28218997.htmlmalins, hoppas fläckarna går bort!
    Ja det här var ju inte kul! Så går det när man köper färg på Ekohallen!
    Kommer alltid hålla mig till DYYYYR färg i fortsättningen!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:32:05 följande:
    Duktiga du Kajsa! Att du hinner med. *ser Kajsa som duracellkaninen framför mig*
    hahaha
    Ja så känner jag mig ibland.
    Fast ibland tar batterierna slut även hos mig! Just nu går jag på skruttiga Ikea-batterier.
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:34:35 följande:
    Superfina dörrar Kajsa. Hoppas verkligen att det löser sig!Juliah: Lite mascara så är det ju en jätteförändring! Har du hittat några fina myskläder än? Jag ligger lågt tills på onsdag, då ska julen städas ut och nya livet börja. Får börja med att reklamera vår våg, den är tydligen sönder.
    Tack! Ja fortsättning lär ju följa!
    Jag tänkte mig dig långt ljust hår, lockigt, och lång. Lite pjkflicka sådär. Men du var ju jätteflickig!
Svar på tråden Vita hem del 6