Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

LinaoMatilda - åå, har du snö, vad härligt..

Kajsa - blir aldrig trött på ditt kök!

Fluffiga moln - tackar! detta hade faktiskt jag och inte maken tagit Skrattande

• MiaMariah
    juliah skrev 2008-01-03 14:06:28 följande:
    fluffis, vilkem rolig idé! Tycker att de är toppenfina!Mia, vackert vackert!Välkommen Ninizen Jag har ägnat dagen åt att rensa bland kläder och leksaker, nu återstår lite städning och matlagning. Kajsa, du som är en fena på att sy, sy några nya kuddar vetja.
    tack!
    Daggdroppen skrev 2008-01-03 14:10:40 följande:
      Tack!!! Och vet ni vad? Det bästa av allt är att de gamla fönstren jag visade igår kommer att bli kanonfina!!! Kunde inte bestämma mig för vilken nyans jag skulle ha på passpartouet så jag ska vänta tills jag får de riktiga korten. Nu hade jag bara råkopiorna. De kommer också att gå i sepia. Det blir någon form av brun passpartoue på det. Skitsnyggt till fönstren!!! *glad* Nu gäller det bara att hitta någon plats och bestämma sig för VAR de ska vara. Plats har vi, men det är svårt att placera tavlor tycker jag!!!
    Nej, inte alltid men ibland. Ibland jag ibland maken.
    Kajsa M skrev 2008-01-03 14:16:00 följande:
    Fluffis Jättekul med såna gamla kort! Snacka om personligt!MiamariahTack va snäll du är! Har fixat en ny banner idag, med bilder från nya projekten. VAd fin bild du visade!JuliahJa jag borde kanske göra det! Ska ge mig utpå jakt efter fina tyger! Undrar om affärerna fått in pastelliga tyger än då?NinizenVälkommen!NubluTålamod? Förstår inte! Vad är det?
    Tack!
    mimmamum skrev 2008-01-03 14:19:47 följande:
    Ninizen, välkommen hit!Mia, så fint! Husen är verkligen söta!juliah, så skönt med rensning! Jag har också städat både min och Albins garderob, det ger en sådan skön känsla! Någon dag ska jag ta itu med köksskåpen, igen! Ska köpa nytt vitt porslin på IKEA nästa helg, har ni några tips?Vi ska budgetrenovera badrummet också, jag frågar igen för visst var det någon som målat på våtrumstapet?
    tack!
    mimmamum skrev 2008-01-03 14:23:26 följande:
    Vad tycker ni om dessa? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60057866
    Gillar!
  • MiaMariah
    Pindus skrev 2008-01-03 15:18:23 följande:
    jag vill också bli inbjuden till era konton o se o inspireras...Jag har SIRI tallrikar från åhlens, rätt dyra, men fina
    Mig är det öppet till, välkommen in.
    gemelli skrev 2008-01-03 15:24:12 följande:
    Ingen som har nått svar på mina frågor? kanske till kvällen då Visar en bild istället på mitt senaste inköp, söööt va
    Å vad söt!
    malins79 skrev 2008-01-03 16:04:48 följande:
    Sitter och klura på förvaringsmöbel till Jacobs rum, han bor inte där än men kommer väl flytta in där förhoppningsvis under våren, men han behöver ju ha någonstans att ha alla leksaker. Vilket blir bästAlt 1  www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70103085 denna liggandes med 4st www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00118349 (transparanta)Alt2 www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99841880 (Birkeland) med trådbackar som man kan ställa i lekbackar iAlt3 Något annat, kom gärna med förslag!!!
    Hmm, gillade Kajsas förslag. Har dock inte nåt eget förslag men om det står mellan alt 1 och 2 hade jag valt nr 1. Men om det går med korgar istället för de transparanta.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-03 16:12:18 följande:
    Vi köpte nyligen expedit hyllan. Så har vi korgar i men även hyllor utan korgar. Tycker det fungerar bra.
    Tack!
    LCroft skrev 2008-01-03 16:17:22 följande:
    Fluffis underbara tavlor! Mia: Jättefin bild gemelli: Så söt! Mer?Välkommen alla nya Och ja! De flesta av oss har bloggar och visar mer av våra hem i bloggarna än i våra krypin, titta in i bloggtråden och inspireras Sov 10 välbehövliga minuter på soffan, så skönt, äntligen känns det lite bättre. Inte så kul att känna sig som en zombie, men någon matta orkade jag inte fundera på idag, ska se om jag kommer mig för imorgon. Fattar inte att jag glömde kolla matta igår??? Fast å andra sidan brydde jag mig inte ens i att jag hade beställt soffa heller, mannen var chockad
    Tack!
    mimmamum skrev 2008-01-03 16:46:18 följande:
    Detta ska handlas på IKEA:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70104202www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00075118www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20074170www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30074179www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10074175www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40074174www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50077469Den som orkar kolla får gärna tycka till! Jag skulle vilja ha någon slags hylla också, kan man ha en under skåpet eller ska jag ha vanliga vita på konsoller?Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan förstahjälpenlåda i plåt, vit med rött kors, gärna nätbutik!
    www.hvitavillan.se/
    Hon har haft i butiken vet jag. Jag har nämligen besökt butiken irl. Dock röd med vitt kors men hon kan säkert ta in den med rött kors om du föredrar den - om det är Brukas du tänker på? Ser den inte på nätet men maila och fråga!
    Daggdroppen skrev 2008-01-03 18:11:13 följande:
    Oj! En matta som ska kemtvättas skulle vi aldrig kunna ha Appropå tidningar. Såg idag i butiken att senaste D&T hade kommit. Och IGEN finns den i butik före jag får den i brevlådan... När har ni fått er????
    Sånt händer mig med jämna mellanrum. Denna gång fick jag den konstigt nog innan butiken..
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 22:55:28 följande:
    Lovade ju slänga in lite bilder på dotterns "Ilon Wikland"rum.Kastar in en sömnig bild på dotterns sänghörna (ni vet det den hörna jag visade som såg ut som en kartong.) Här är en glimt av rummet, håller på att lägga in de andra bilderna jag tagit idag också.
    Åå vad fin, guud vad underbart!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-03 23:29:29 följande:
    Jag skulle vilja ha hem et gäng vita-hemmare som skulle kunna ge mig en himlans massa inspiration och tips på hur jag ska fortsätta förändra här hemma! Vilka ställer upp?
    Klart jag ställer upp! Skrattande
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 23:35:05 följande:
    Häääär har vi nog anledningen till att min lilla pingla är mer benägen att gå upp än din lasseman. Här är nämligen hennes fotpall/rullstol som står vid hennes sängsida så hon lätt ska ta sig i och ur.  Se hur härligt nött den är, inte målar man över något sådant, även fast det är som en stor jordgubbe i ens smultron och mjölk.  Den är från samma tidsålder som sängen och jag vill inte låta skilja dem åt ju. Och det där med disco känner jag igen. Gissa hur lockande det är att dra i strömbrytaren som dinglar precis ovanför ens huvudända i sängen.  
    Vilka söta, fina saker du funnit Bea.
    mimmi006 skrev 2008-01-03 23:41:08 följande:
    Det är bra... jag har sett en sån i nån svensk butik/ reklam... vet nån vad den kostar i sverige?
    Jag har sett den på Balders Hage i Göteborg, www.baldershage.se Kostade nånstans runt 600 kr tror jag.
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2008-01-04 14:24:14 följande:
    Väntar med spänning!Nu sms:ade våra gäster att de börjat köra GI metoden! Vad ska jag bjuda till fikat då? De vore ju kul med ngt annat än kaffe&te?
    Men oj, skulle inte de komma till kvällen? Det var ju i så fall lite sent att smsa om det tycker jag..
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2008-01-04 14:43:22 följande:
    Tack för tips båda två, guld värt! Då blir de fruktsallad utan vindruvor/banan med nötter. Turkisk youghurt kan jag ha det till? Vi har det hemma nämligen!
    Ah, på så vis. Fruktsallad låter ju bra!
Svar på tråden Vita hem del 6