Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2007-11-23 13:35:54 följande:
    MiaMariah, fiiint! Jag vill också ha ett sådant fat!Nu är jag stolt över mig själv! jag har betalat in pengar på mitt skattekonto i förebyggande syfte då jag har Hobbyverksamhet, lite sorgligt känns det ju då dessa pengar hade varit roliga att shoppa för, speciellt när jag ska till gruvgatan13 imorgon, men det lönar sig nog!
    tackar!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-11-23 13:37:49 följande:
    mimmamum: Min form är en islåda från Ikea. Förra året gjorde jag i vanliga fyrkantiga isformar, det funkade också bra! Lycka till iallafall!MiaMariah: *fnys* Men shyyyyyyssta råååå!
    Skrattande
    alabaster skrev 2007-11-23 13:46:15 följande:
    Miamariah smart idé med kakfatet. Jag har också ett våningsfat men det är ju väääldigt sällan man har så mkt kakor. Smart att göra julpynt av det istället, den idén ska jag nog anamma tror jag...
    tack!
  • MiaMariah
    Sylt skrev 2007-11-23 15:27:06 följande:
    ...känner igen stjärnorna Har varit på stan o shoppat lite.... Fick granen i fattigmanssilver fr country o den var superfin *glad*Ska t Jea på glögg ikväll Spänd på hur det går hemma hos Julia!Namnsmyckena tycker jag att de som visades i tråden är klart finast (hade tänkt att best o undrar om det är samma som jag hittat.....)
    ja, tack för dem förresten - de var perfekta på fatet ju!
    Juleja skrev 2007-11-23 16:35:33 följande:
    korall skrev 2007-11-23 08:43:14 följande:Tack alla för lyckönskningarna! Allt såg fint ut och den lilla levde runt! Det är ju så roligt att få se! Jag är i slutet på v 20 början på 21 tror jag. Blev ändrat datum idag, till 11 april. Är hos mamma på visit ikväll. Mysigt! Svärmor och andra tanter kommer också. Glöggafton och snack!
    vad härligt!
    juliah skrev 2007-11-23 16:50:43 följande:
    Heeej, tröttare än efter en förlossning Kommer in senare eller imorgon för en superdetaljerad rapport
    Spännande, förstår att du måste vara dödstrött!
    sunmaid78 skrev 2007-11-23 18:24:32 följande:
    hej alla!!Nu är jag tillbaka efter separation och flytt osv. Har nu landat i egen lägenhet. Bilder kommer..Tänker hållas här fast jag inte alls har nåt familjeliv längre ..
    Klart du stannar hos oss! Ska bli spännande att se bilder på din nya lägenhet!
    Gullfina skrev 2007-11-23 19:02:14 följande:
    Välkommen tbs vännen!!
    Himmelbit skrev 2007-11-23 21:26:00 följande:
    Det är ju inte världens bästa ljus att fota i, så det ser lite gult ut.. Men jag försäkrar er om att det är alldeles råvitt Uppe på skåpet bor en alldeles underbar Änglapålle, made by Mimmamum!!
    åå vad fint det blev och vad fint du har möblerat inuti! pållen står ju jättefint där och skylten var underbar! gjort skylten själv eller är det en Skarp?
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-23 22:06:20 följande:
    Många smarta argument! Tyvärr har vi återvinnings central i närheten och alldra enklast för mig är att åka in till åhlens och köpa den till ordinariepris.. Maken är envis som en åsna när han är på det humöret.
    å vilka underbara kuddar du sytt!!
    mimmi006 skrev 2007-11-23 22:18:11 följande:
    Tack, ska kika där!Lite jul! Och de utlovade panelgardinerna från Rusta
    Åå vad vackert!
  • MiaMariah
    Häxan Hedda skrev 2007-11-24 00:58:18 följande:
    Nu mina damer ska ni få höra.Nyss hemkommen från Grand Hotells Vinterträdgård med jättegott julbord  och syndigt gott dessertbord! Har lyssnat på Julshow med Lasse Berghagen,Niklas Strömstedt, Christine Meltzer (otroligt duktig på att sjunga) och Jessica Marberger (GRYM röst) och kommit på mig själv med att under en otroligt fin julduett mellan Christine och Lasse så fanns ni alla där med mig Det här skulle dom ha sett tjejerna tänkte jag,snacka om julstämmning!Gullfina,välkommen tillbaka  Då är ordningen återställd nu då...Rhea,vilken hall, är även jag inne på gullfinas linje och bara måla trappen vit istället för att köpa ny.Sunmaid vad tråkigt att höra att du numera bor själv Hoppas att du inte är alltför tilltufsad...Imorgon åker jag och jobbar så då får ni klara er utan mig.Ha en bra lördag.Libero,du och gumman finns i mina tankar *kram*
    Åå, tack för att vi fick följa med!
    libero skrev 2007-11-24 07:51:13 följande:
    Godmorgon!Tack för alla kommentarer om Lisa.Ni är för goa allihopa.Vi hoppas ju givetvis också på att det inte spridit sig upp i hjärnan men hon har ju som sagt huvudvärk nästan konstant så man misstänker ju tyvärr det värsta.Hedda!Vad avis jag blir på dig. Den konserten skulle jag vilja gå på.Idag ska vi iallafall lämna Lisa hos farmor och Noah, Stina hos mormor sedan ska jag och mannen hålla i ett föredrag om vårt företag på en konferans. Börjar bli lite nervös. Och så är jag så himla förkyld så jag kommer stå där och snora ner alla.Sedan ska vi ut och äta på en mysig restaurang. Efter det ska vi köpa färdigt de sista julklapparna och jag ska investera i Carolas nya julskiva för den måste jag ju bara ha.Vad ska ni andra göra i dag?
    Ha det så mysigt! Eftersom min man gått in i väggen så ska vi ta det så lugnt som möjligt.
    knyttis skrev 2007-11-24 06:05:42 följande:
    Godmorgon!Vaknade tidigt och kunde inte somna om! Attans, men rätt så mysigt att få en stund själv nu på morgonen också.Vad ska ni göra idag?Vi ska åka in till NK och titta på Julskyltningen, ta en sväng via Bruka och köpa lite tyger och smått och gott. Till sist äta ute och mysa hela dagen med familjen!
    Å vad mysigt, ha det så trevligt!
    juliah skrev 2007-11-24 06:29:28 följande:
    Godmorgon!Nu får ni som vill höra lite om gårdagen.De kom strax efter 10 på morgonen och åkte efter 16 (fotograf samt stylist). Riktiga "stockholmsbruttor"  trevliga, men ganska stressade. De fotade allrum, hall, vardagsrum och kök. Chefsredaktörens sista ord hade varit: Det får inte bli för vitt! Jag och barnen blev fotade i olika omgångar. Rummen blev stylade och piffade. Blandat med mitt eget och deras saker. Jag hann inte riktigt med, allt gick så fort, jag hade barnen att ta hand om...allt kändes väldigt stressigt och det var bråttom bråttom.Jag kan bli ganska uppstressad själv i närvaro av människor som inte själva har barn när det ska ammas, sovas, ätas och hanteras tvåårstrots utbrott osv. Samtidigt som jag ville hålla ett öga på allt som gjordes...Nåväl, barnen var duktiga och det blev riktigt fina bilder på Noell hann jag se. Hann inte knäppa en enda bild själv.Allrummet har jag ingen koll på alls hur det blev men dukningen hann jag i sista stund stoppa några fula plastiga/glittriga saker. Tog egna grankvistar istället Jag har egentligen inte den blekaste aning om hur det här reportaget kommer att bli så det känns nervöst, min stil är ju enkel men jag förstår ju också att Aftonbladet är en tidning som vänder sig till den stora massan. Nåväl, jag hade plockat fram allt rött jag äger, de kompletterade med superfina Himlakuddar och lite annat. Himlakuddarna måste jag åka och köpa hihi, det blev ju faktikst väldigt fint med dem.Jag kan känna att det var på gränsen till för jobbigt det här, nu är det städning igen som gäller, ser hemskt ut här efter allt. Och jag hade nog förväntat mig ngt som tack också, hoppas på ngt litet faktiskt, men det kan ju lika väl bli så att reportaget blir så fint och mysigt att det räcker som lön för mödan. Har nog inte riktigt landat ännu.Nåväl, stylist är nog inget yrke för mig, jag kan inte jobba med inredning under stress, jag är så petig och noggrann, retar mig fortfarande på att jag inte hann knyta riktigt fina rosetter runt grankvistarna Oj, det blev visst lite långt det här...ville bara dela med mig av hur ett sådant reprotage går till!Nu ska jag skumma ikapp.
    Vad synd att de hade så bråttom! Förstår att du var trött sen.. Tråkigt att du inte fick nåt - du kunde ju fått välja nåt som de hade med sig tycker man, som kuddarna t.ex.. Du ställde ju ändå upp en hel dag liksom..
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-24 09:26:21 följande:
    Här kommer kuddarna i vanligt ljus och inte fulgult ljus som Himmelbit tvingade mig.. Visst är den fin min födelsedagsfilt..
    Lika vackert i dagsljus och pläden är underbar!
    Lisa1981 skrev 2007-11-24 13:01:45 följande:
    God förmiddagHoppas att det är bra med er alla.Säkert en massa att kommentera sedan igår morse. Har inte hunnit läsa ikapp, ska göra det senare.Nu på morgonen har sambon satt panelen på ena väggen i köket. Det blev om man får säga det själv, väldigt bra... håller just nu på att måla panelen för andra väggen i köket.Jag har ju haft en del problem med tapetval till vardagsrummet men har nu sett en tapet som en affär jag hänger mycket i har på en av sina väggar. Får man fråga va ni tycker om denna ????? Är den för mycke???Tröttnar fort??? Affären är www.hjarterum.net  där kan man lätt bli fattig
    Jag tycker den är jättefin!
    alabaster skrev 2007-11-24 13:03:16 följande:
    Hejhopp, fina kuddar VSM och Juliah det ska bli spännande att läsa repotaget sen. Hinner inte riktigt läsa ifatt så noga, hoppas det är ok.Nån skrev att vi inte ska stressa ihjäl oss osv, lustigt jag fick lite samma tanke idag faktiskt. Var på stan med min treåring och blev liksom mätt på allt överflöd. Juliahs ord "min smak är enkel" klingade i öronen och Miamarias kakfat svävade förbi för mina inre ögon och då kom jag fram till beslutet att gå helt på min egen smak i år och köra ett enkelt tema för julpyntet. Sätta en blåbärskvist på ett redan befintligt hjärta, lägga kottar i mitt vita våningsfat, göra julgransdekorationer av trolldeg tillsammans med mitt barn samt fylla hemmet med doft av såpa, tallbar och julbak. Enkelt och kravlöst men hemtrevligt.
    Vad kul att du fastnade för mitt pyntade kakfat! Håller med dig om att det ska vara enkelt, här blir det inte så mycket pynt. Lite gröna kvistar och lite diskret pynt.
  • MiaMariah
    LCroft skrev 2007-11-24 13:39:21 följande:
    Alltså det här är typiskt mig, läser ikapp och glömmer allt jag skulle kommentera!?!? Är så nervös och glad på samma gång! Och det värsta är att jag vågar inte ens berätta om det för då tror jag att det inte blir något av hela saken! Under december månad lär det bli klart iaf och tills dess kan ni ju vara snälla och hålla tummarna för mig fast jag är så flummig och inte berättar nåt Ska försöka komma ihåg lite iaf: Bea: Din stackare! Många helger som gått åt till mannens jobb nu! Trist, trist, trist!!! Kram på dig!VSM: Underbara kuddar! Tycker du kan fixa till några åt mig på samma gång som du är i farten alabaster: Jag gillar också det enkla, för mycket saker framme och jag blir yr! Vet inte vad jag ska titta på och att städa sen? För en som avskyr att torka damm? Less is more!
    Sån retsticka du är som håller oss på halster.. Flört Men jag håller självklart tummen!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-11-24 17:20:10 följande:
    Välkommen challepalle! Äntligen får man se dig här.Har du kikat på Mio?Annars så säger jag som mimmi, isabella smith har så fina. Dyr frakt dock...
    Hur känns det nu då, har du hunnit smälta finbesöket igår? Känner du dig nöjd?
    mimmi006 skrev 2007-11-24 17:41:53 följande:
    Idag har jag haft finbesök av Himmelbit, Septembergrynet och Kajsa ... Så kul! Inte så mycket shopping, desto roligare att ses!!
    Men vad kul! Låter mysigt!
  • MiaMariah

Peak -

2 dl hasselnötter
    150 g rumsvarmt smör el margarin
    2 dl strösocker
    3 ägg
    3 1/2 dl vetemjöl
    1 msk bakpulver
    1 tsk vaniljsocker
    2 kuvert saffran

Svar på tråden Vita hem del 6