Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-11-17 21:23:22 följande:
    "morphartagen"?? Vad gör du Bea?
    Jag sitter och gör fotomontage i Paint Shop Pro...har äntligen fått det att fungera igen, men nu har programmet hängt sig två gånger, så nu börjar jag fundera på vad som kan vara kajko.

Har inte gjort mycket i inredningsväg idag. Jo, städat förstås. Och maken har målat klart sista varvet på dotterns rum. (Nåja...en vägg behöver två strykningar till, den som vi sparat till sist.)

Tack tjejer för att ni kom med lite förslag på hur man ska göra med julklappar.
    Tyckte extra mycket om tanken på att önska mig presentkort på webshop...har kikat runt vilka som har det och hittills har jag bara stött på "Fridas gård". Finns det fler?

Jag har tänkt att önska mig en ansiktsbehandling faktiskt...och funderar även över en manikyr, nu när man inte har små blöjbarn längre som man riskerar att riva.

Och presentkortet på Plantagen var ju snillrikt.

Var också in och kikade på Mailegs hemsida för det här med alternativa väggpynt till Disney. Inte så svårt att hitta något förstås, men när alla...inklusive min make, tycker att Disneys "Bilar" är toppentoppen, så blir det nog så att "Bilar" vinner. Återstår att se vad sonen vill. Det är ju det viktigaste. Däremot kan jag tycka att roliga A-Ö bilder, bilder med hans namn, fotografier på honom själv, griffeltavlor och vackert målade akvareller i detaljrik Elsa Beskow anda ger MER för fantasin och det kreativa tänkandet än en glättigt upptryckt Disneyposter.
  • Beatrize74

Kikar in som hastigast efter en lååång julmarknadsdag med efterföljande Bauhaus, IKEA och Maxhamburgare och tvååå helt slutkörda barn.

Läser ikapp imorgon.
    Flashar ett hörn av vår lilla toalett i bloggen om ni vill se. http://beasbarnslikheter.blogspot.com/

Sussa sött och ha en bra måndag imorgon

• Beatrize74

Nublu - tack för tips om sifferplanscher, har kikat runt på Russinet nu och det finns ju så mycket fint. Man blir ju helt sjuuuk av alla söta små virkade sötsaker, plancher och tyg.

VSM - de har varsin plastig "racer" som de drar runt på här hemma. Hade hellre velat ha en sådan där söt i trä...kikade på liknande på Cykelringen tidigare där de har hur många söta "lådbilar" i Vintagestil som helst. Men...de är omtänksamma julklappar från farmor och farfar så man kan ju inte direkt hiva ut dem heller och barnen tycker om dem. Trixigt det där ju.

Peak skrev 2007-11-18 12:18:30 följande:
     Bea - jobbigt det där med att byta pengar - fattar inte heller vitsen med det! Min sambo och hans bror fyller med 4 dagars mellanrum och R hittade inget att köpa till sin bror utan köpte presentkort på 400:- på jack & Jones - R fick presentkort på Gustavsvik upplevelsebad) på 400:- så de bytte ju bara pengar, jag skrattade gott åt dem! Men ansiktsbeh eller liknande (massaage?) är väl perfekt i så fall! Ni som gillar Mailegs grisar och/eller Lottas Bamsen - har ni Village i närheten har de tovade grisar som ser ut som Bamsen, en stor och en liten, typ 150 kr
    Hihi..ja-a...snacka om att byta pengar.

Menar du att det finns söta "Bamsen" på Village...i Örebro då förstås?
    Måste in och kika någon dag...har ju köpt en, men blir ju så sugen att kika in den också ju. Har inte beställt till sonen än.
  • Beatrize74

Knyttis - skönt att ni börjar krya på er något...att det går åt rätt väg. Jag bävar här själv. Efter att vi var på marknaden igår, IKEA, Bauhaus...och sedan åt på MAX...så satt jag sedan här hemma och tänkte "Måtte vi inte ha fått i oss något lurvens nu". När dottern hostade på ovanvåningen och sedan började gråta tänkte jag nog att hon först hade kräkts. Lite nervig är man allt, kommer ihåg hur hemsk förra vändan var. Burr!

Julia - det flyter verkligen på i ditt liv nu. Medvind. Godhet lönar sig med andra ord, du är alltid så snäll och omtänksam mot andra.

Gemelli - håller med om att ni inte ska väcka lilleman på morgonen, han vaknar när han är hungrig. Vilken liten ängel ni har fått. Njut

VSM - "vi bappulerar, vi bappulerar, vi bappulerar våran VSM i daaa, mä bommor å mä baaad, vi tyrar denna daaaaa...vi bappulerar våran VSM idaaaaaaaaa" *sjunger den sången som två- och treåringen brukar sjunga*

• Beatrize74
    Camilla R skrev 2007-11-19 08:23:39 följande:
    2 ljuskronor av Monica Johansson vore väl en utmärkt present?Förstår ditt dilemma med "pengabytet" -det blir inte kul och det förstör ju julstämningen. Lycka till!
    Ja VERKLIGEN!!!!!!!!!!! Att jag inte tänkt på det, jag önskar mig ju faktiskt det...och just två....tänk...du känner ju mig bättre än vad jag känner mig själv som det tycks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
  • Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-11-19 08:45:50 följande:
    Stjärnor är så fint! Hjärtan också! Så fint Knyttis!Bea, självklart ska du få keramik i julklapp! Kommer ni ihåg vilken adress bloggaren som sydde stjärnor och vimplar och tryckte på dem hade?
    60talsvillan tror jag
  • Beatrize74
    Beatrize74 skrev 2007-11-19 08:50:41 följande:
    60talsvillan tror jag
    Vild gissning som ledde mig HELT fel...fick för mig att den hette något sådant. Hihi...
Svar på tråden Vita hem del 6