Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

Lisa1981 skrev 2007-12-12 11:03:55 följande:
    Här kommer lite bilder..Sonens gamla ikea backar har fått dekaler. Sedan fick han en gullig galge som jag inte kunde gå förbi i affären Sambon undrade vad han skulle ha den till Oc här är kudden som jag sydde igår. De såde liknande på en affär jag va inne i för 695:- styck...!!Ska sy en till sonens rum idag. Hittade ett fint ordspråk som jag ska ha på.
    Oj så mycket fint! Kuddarna var ju helt underbara!
  • Pärla1

Nu har jag glömt vilka jag ska kommentera, känner som så många andra att man är hel snurrig för tillfället! Känns som om man har SÅ mycket att göra. I dag ska jag köpa *tulpaner, fotopapper till julkorten,
    *göra Knäck,Lussebullar (måste tipsa er om det receptet som fanns i senaste lantliv, så himla gott!) och sill. Ska förbi en loppis och kolla efter lite fina glasburkar, har ett par, men de räcker inte....
    *Städa toaletterna
    *Få upp allt på väggarna i vardagsrummet.  
    *Slå in lite julklappar
    *ut i skogen och plocka mossa, vi ska bort imorgon, så jag ska göra en krans till dem...

Sambon ska åka och bada med Alicia när han kommer hem från jobbet, så då hinner man med en del...

Är det bara jag som känner mig en aningen stressad????*puh*Räcka ut tungan

• Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 10:44:27 följande:
    Gör en egen lista:Plocka undan all ren tvätt ur källaren.Bädda fyra sängar till kommande gästerPiffa lite i källaren, så det känns hemtrevligt. Jag har verkligen inte lagt något krut på att inreda källaren..Baka LussekatterKlä om arbetsrumstolen.Städa övervåningen och bädda rent hos barnenPiffa skåpet som står på sin plats.Bära ut bokhyllorna i garaget.Binda två kransar.Tvätta all tvätt.Städa hela huset..
    hihi, ja då är vi två att ha och göra idag! Flört Är du färdig med skåpet? Kan man inte få se en liten bild....
    lillafruluva skrev 2007-12-13 10:39:52 följande:
    Oj, bra att ha en lista, jag borde också skriva en! Själv ska jag baka mina kakor, tar det lugnt så jag inte tappar all lust igen
    åh, så skönt det låter.
  • Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 10:50:32 följande:
    Pärla1: om du står ut med att det inte är färdig piffat så! Jag ställde alla fotografier som stod i bokhyllan uppe på och blev inte nöjd.. Det ska ändras om idag.. Bild kommer om två minuter..
    Det gör inget, vill se!!hihi
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:55:32 följande:
    ah, tack VSM. Jag och sonen gjorde faktiskt peppatkakor i veckan...cellofan, var får jag tag på det? Bokhandeln kanske?!  
    ja, det finns det här hos oss iaf...
    lillafruluva skrev 2007-12-13 10:54:22 följande:
    Idag ska jag hämta hyllorna i tjejernas rum, nu börjar det se riktigt bra ut där...bara väggarna och lite mer piff sen
    Det e så roligt när man börjar se slut resultatet och att man blir nöjd!
  • Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:05:05 följande:
     Tack Sötnos!Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:14:57 följande:
    Tack tjejer! Jag kan fortfarande inte fatta att jag bara fick betala 200:- för det.Visst ska fotografierna bort från skåpet!? Tycker att det ser rörigt ut. Kvar blir nog bara hjärtljustaken och mitt blivande jättepepparkakshus med glasveranda- *om jag nu tar mig tiden att baka det, och det håller ihop, förra gången jag gjorde det fick jag limma med karlssonsklister*
    Riktigt fint!! Vilket fynd du gjort!! Tycker att det ser rätt hemtrevligtut med fotografierna, du kan ju spara nåt/några kanske...Ska också försöka på mig ett special pepparkakehus, kommer väl bli tokig....

Nu är badrummen klara, plockat i A:s rum och städat kontoret. Skönt. Nu ska jag försöka slänga på mig lite smink och gå ut på stan en sväng när A vaknat
  • Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:37:20 följande:
    Vita med röda langettstygn och röda med röda sömmar.. Lagom små att hänga i granen.Tack tjejer!Ska piffa skåpet om en stund. Just nu städar jag och pojkarna i källaren.. De är sååå söta när de packar upp bebisleksaker till kusinen..
    hihi, vad gulliga...

nähe, nu måste jag dra mig härifrån...ses sen! Ha en bra dag allihopa!
  • Pärla1

Men nu blir jag ju super nyfiken på vem denna bloggare är!! Den förra började på M? Kan ni inte ge mig en till ledtråd?!

Mufflon skrev 2007-12-14 09:09:24 följande:
    Kommer inte in till Ruffas blogg.. Tycker juh alla era bloggar är så roliga!JeaJea; Va kul, då blir vi en till!! Lynn84; Jag bakade lussebullarna i långpannan som det oxå fanns ett recept på, de blev suveränt goda!! Jättegott me mandelmassa i!!!
    lillafruluva skrev 2007-12-14 09:11:14 följande:
    Hm, alla skriver om lantlivsbullarna, lika bra att jag gör dem med!!
    Jag gjorde en dubbel sats igår igen, de är så himla goda!! Och lätta att göra! Tycker vanliga lussebullar blir torra så fort. Sen gjorde jag knäck också, 400 st!!!GeneradHemlis
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-14 11:13:13 följande:
    400st!! Antar att ni gillar knäck
    Hihi, ja vi gör ju det! Sambon river i frysen hela tiden, men sen så ska vi vara hemma i jul också och vi blir rätt många...(får skylla på det iaf)
  • Pärla1
    LCroft skrev 2007-12-14 11:15:47 följande:
    Pärla: Det är syster ruffa 400 stycken knäck!
    Ok, men vad hette hennes blogg innan? Har en i åtanke, men inte säker...Fundersam
Svar på tråden Vita hem del 6